Problem Skuter Toros f16 po zimie

Dzisiaj wyjąłem skuter z garażu . Przed zimą wszystko było okej - akumulator sprawny oraz światła działały . Dzisiaj po wyjeciu skutera akumulator na początku wydawał się okej lecz po przejechaniu kilku kilometrów robił się coraz słabszy bo sprawdzałem bo chciałem go odpalić na rozrusznik . teraz akutalnie jak chce go odpalic na rozrusznik to ledwo co bzyczy musze na kopa. Drugi problem to jest to ze przepalaja się żarówki przed zima nie miałem takiego problemu a po zimie gdzie stał w garażu nie uzywany to co włoże nową żarówkę od swiatla przedniego to po dodaniu gazu automatycznie żarówka sie przepala. kierunkowskazy,światła stopu działają prawidłowo . POMOCY

aku moze byc do wymiany, tez tak kiedys mialem

Do wymiany regulator napięcia + czyszczenie iskrownika

Ze światłami to nie problem aku. Ja mam to samo ze światłami a na zimę miałem wyjęty akumulator.

jaki koszt wymiany regulatora napięcia i czyszczenie iskrownika ?

Regulator napięcia sam możesz wymienić - znajduje się on w przednim plastiku zaraz za nosem - Plastik ten można zdjąć odkręcając 4 śrubki z jednej strony, oraz 1 z drugiej. Po odkręceniu łapiesz ręką za ten "wlot powietrza" przypominający krzywą buzie i do góry wysuwasz tak aby się wysunął nos z zaczepów, jak już się wysunie to wyjmujesz nos i widzisz takie oto urządzenie:

Przykręcone na 1 śrubkę. Śrubkę odkręcasz, odczepiasz kostkę, i wymieniasz na nowy regulator napięcia np. stąd: http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-quest-king-atv-chinskie-4suwy-i3068240221.html . Wszystko składasz w odwrotną kolejność niż napisałem wyżej.
Co do czyszczenia iskrownika to wiem tylko tyle, że odkręcasz czarną boczną pokrywę wentylatora, odkręcasz wentylator, i "jakimś cudem" - nie wiem jak. Odkręcasz taką pokrywę, i tam jest iskrownik z cewkami, na które podobno osadza się brud, przez co cewki przestają dawać prąd.

iskrownik znajduje się pod magnetem żeby odkręcić magneto niezbędny jest ściągacz, bez niego ani rusz

a akumulator powinien się ładowac w trakcie jazdy czy jak stoi uruchomiony ? bez dodawania gazu ? .

Ładowany jest zawsze kiedy silnik jest uruchomiony. Szybciej się naładuje kiedy jeździsz skuterem.

kuurcze .. ale dlaczego skoro przed zimą idealnie chodził to po zimie przepala żarówki i akumulator nie ładuje sie pod wpływem silnika ?

a co do przegladów .. to musze robic wszystkie przeglady co tyle kilometrów ? skoro w dowodzie mam do 2015 stan techniczny pojazdu ? . bo nie rozumiem .. daje za kazdy przegląd 100 zł a tylko wymieniaja olej w sumie ..

Nie chcę być niegrzeczny, ale powiem tak - widziały gały co kupowały! Z chińskimi wynalazkami już tak jest. Ja odpaliłem moją Hondę po zimowym letargu za pierwszym kręceniem rozrusznika, mój kumpel swojego Nexxona tak samo - od strzała. Zadaj sobie pytanie, dlaczego większość problemów przysparzają chińskie maszyny? Coś w tym jest... Ja wiem, nie każdy kupuje markowy sprzęt.Ale czy nas stać na to, by kupować chiński szajs i wiecznie z nim mieć problem? Może lepiej wziąć kredyt i kupić coś zdecydowanie lepszego ciesząc się bezawaryjną jazdą? Mniej nerwów, mniej stresów, lejesz wachę i jeździsz... Wolał bym tą stówkę miesięcznie spłacać i jeździć czymś normalnym...

Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł :D

no pewnie masz racje zgadzam się z Tobą w zupełnosci .. ale nie jest tak łatwo jak mówisz .. tu zaciągnąc kredyt i kupic cos lepszego to tylko mowa .. Ale jak ktos nie ma pieniedzy a chce miec wygodny szybki transport np do pracy szkoły czy gdziekolwiek .. no to co kupi ? Honde ? Suzuki? Czy w cerfie za 2 kafle ? . no odpowiedz sam .. a kredyt zależy tez od pracy o ile sie nie myle. co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny

benekpe nie zgodzę sie z tobą , może inni nie mają kasy żeby kupić sobie markowca tylko stać ich na chińczyka . Ja też mam chińczyka i odpalił bez problemu za pierwszym razem . To znaczy że jak ktos ma markowego to jest lepszy wcale nie . Chińczyk nie jest zły tylko trzeba o niego dbać poskręcać wszystko bo można zgubić pół skutera podczas jazdy .

co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny

Przeglądy techniczny musisz zrobić 2015 jeśli kupiłeś w 2012 r. skuter. Przeglądów gwarancyjnych nie musisz robić, ale stracisz gwarancje, Twój wybór.

lucek71 napisał:

Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł :D

A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

izdebski12 napisał:

lucek71 napisał:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł :D

A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).

w teorii tak , bo nie wszystkie skutery mają światła podłączone do aku, u mnie np. tylko z prądnicy prąd idzie :/