Problem Skuter Toros f16 po zimie
- This topic has 24 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 10 years, 7 months temu by
laaki1994.
- AutorWpisy
- 4 marca 2013 dnia 17:24 #107547
Dzisiaj wyjąłem skuter z garażu . Przed zimą wszystko było okej – akumulator sprawny oraz światła działały . Dzisiaj po wyjeciu skutera akumulator na początku wydawał się okej lecz po przejechaniu kilku kilometrów robił się coraz słabszy bo sprawdzałem bo chciałem go odpalić na rozrusznik . teraz akutalnie jak chce go odpalic na rozrusznik to ledwo co bzyczy musze na kopa. Drugi problem to jest to ze przepalaja się żarówki przed zima nie miałem takiego problemu a po zimie gdzie stał w garażu nie uzywany to co włoże nową żarówkę od swiatla przedniego to po dodaniu gazu automatycznie żarówka sie przepala. kierunkowskazy,światła stopu działają prawidłowo . POMOCY
4 marca 2013 dnia 17:30 #107552aku moze byc do wymiany, tez tak kiedys mialem
4 marca 2013 dnia 18:05 #107574Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Do wymiany regulator napięcia + czyszczenie iskrownika
4 marca 2013 dnia 18:05 #107575Ze światłami to nie problem aku. Ja mam to samo ze światłami a na zimę miałem wyjęty akumulator.
4 marca 2013 dnia 18:26 #107587jaki koszt wymiany regulatora napięcia i czyszczenie iskrownika ?
4 marca 2013 dnia 18:33 #107588Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Regulator napięcia sam możesz wymienić – znajduje się on w przednim plastiku zaraz za nosem – Plastik ten można zdjąć odkręcając 4 śrubki z jednej strony, oraz 1 z drugiej. Po odkręceniu łapiesz ręką za ten “wlot powietrza” przypominający krzywą buzie i do góry wysuwasz tak aby się wysunął nos z zaczepów, jak już się wysunie to wyjmujesz nos i widzisz takie oto urządzenie:
Przykręcone na 1 śrubkę. Śrubkę odkręcasz, odczepiasz kostkę, i wymieniasz na nowy regulator napięcia np. stąd: http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-quest-king-atv-chinskie-4suwy-i3068240221.html . Wszystko składasz w odwrotną kolejność niż napisałem wyżej.
Co do czyszczenia iskrownika to wiem tylko tyle, że odkręcasz czarną boczną pokrywę wentylatora, odkręcasz wentylator, i “jakimś cudem” – nie wiem jak. Odkręcasz taką pokrywę, i tam jest iskrownik z cewkami, na które podobno osadza się brud, przez co cewki przestają dawać prąd.4 marca 2013 dnia 18:59 #107593iskrownik znajduje się pod magnetem żeby odkręcić magneto niezbędny jest ściągacz, bez niego ani rusz
4 marca 2013 dnia 20:19 #107635a akumulator powinien się ładowac w trakcie jazdy czy jak stoi uruchomiony ? bez dodawania gazu ? .
4 marca 2013 dnia 20:28 #107642Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Ładowany jest zawsze kiedy silnik jest uruchomiony. Szybciej się naładuje kiedy jeździsz skuterem.
4 marca 2013 dnia 20:31 #107646kuurcze .. ale dlaczego skoro przed zimą idealnie chodził to po zimie przepala żarówki i akumulator nie ładuje sie pod wpływem silnika ?
4 marca 2013 dnia 20:32 #107647a co do przegladów .. to musze robic wszystkie przeglady co tyle kilometrów ? skoro w dowodzie mam do 2015 stan techniczny pojazdu ? . bo nie rozumiem .. daje za kazdy przegląd 100 zł a tylko wymieniaja olej w sumie ..
4 marca 2013 dnia 20:36 #107655Nie chcę być niegrzeczny, ale powiem tak – widziały gały co kupowały! Z chińskimi wynalazkami już tak jest. Ja odpaliłem moją Hondę po zimowym letargu za pierwszym kręceniem rozrusznika, mój kumpel swojego Nexxona tak samo – od strzała. Zadaj sobie pytanie, dlaczego większość problemów przysparzają chińskie maszyny? Coś w tym jest… Ja wiem, nie każdy kupuje markowy sprzęt.Ale czy nas stać na to, by kupować chiński szajs i wiecznie z nim mieć problem? Może lepiej wziąć kredyt i kupić coś zdecydowanie lepszego ciesząc się bezawaryjną jazdą? Mniej nerwów, mniej stresów, lejesz wachę i jeździsz… Wolał bym tą stówkę miesięcznie spłacać i jeździć czymś normalnym…
4 marca 2013 dnia 20:40 #107660Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀
4 marca 2013 dnia 20:41 #107661no pewnie masz racje zgadzam się z Tobą w zupełnosci .. ale nie jest tak łatwo jak mówisz .. tu zaciągnąc kredyt i kupic cos lepszego to tylko mowa .. Ale jak ktos nie ma pieniedzy a chce miec wygodny szybki transport np do pracy szkoły czy gdziekolwiek .. no to co kupi ? Honde ? Suzuki? Czy w cerfie za 2 kafle ? . no odpowiedz sam .. a kredyt zależy tez od pracy o ile sie nie myle. co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny
4 marca 2013 dnia 20:46 #107666benekpe nie zgodzę sie z tobą , może inni nie mają kasy żeby kupić sobie markowca tylko stać ich na chińczyka . Ja też mam chińczyka i odpalił bez problemu za pierwszym razem . To znaczy że jak ktos ma markowego to jest lepszy wcale nie . Chińczyk nie jest zły tylko trzeba o niego dbać poskręcać wszystko bo można zgubić pół skutera podczas jazdy .
4 marca 2013 dnia 20:48 #107667co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny
4 marca 2013 dnia 20:55 #107674Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Przeglądy techniczny musisz zrobić 2015 jeśli kupiłeś w 2012 r. skuter. Przeglądów gwarancyjnych nie musisz robić, ale stracisz gwarancje, Twój wybór.
4 marca 2013 dnia 21:06 #107682Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
lucek71 napisał:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀
A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?
4 marca 2013 dnia 21:15 #107689Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
izdebski12 napisał:
lucek71 napisał:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?
A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).
4 marca 2013 dnia 21:59 #107699w teorii tak , bo nie wszystkie skutery mają światła podłączone do aku, u mnie np. tylko z prądnicy prąd idzie :/
4 marca 2013 dnia 22:22 #107700jest tak.sol to zlosliwa bestia,wystarczy ze przejechales po wilgotnym i ka boom.w kwestii chinczykow.nabilem 10 tys km przez ta zime swoim hiray mondo (podroba podroby).ile jazd-blagam.ale jest jedna,niepowtarzalna zaleta.kiedy zlalem go karcherem ,nic nie padlo.a czyscilem dokladnie.chinczyk zly nie jest tylko trzeba sie naszykowac na wymiane trefnych czesci (30 prc skuta).fakt faktem jesli przezyjesz na czyms takim 10k toasz wystarczajaco mocne nerwy zeby nie podpalic.a wlasnie.jesli to regulator lub akumulator to bezpiecznik powinien swiecic jak lampka choinkowa
5 marca 2013 dnia 09:06 #107713Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Lukario napisał:
w teorii tak , bo nie wszystkie skutery mają światła podłączone do aku, u mnie np. tylko z prądnicy prąd idzie :/
Postojowe też masz z prądnicy? To prawda troche się zapędziłem z ty generalizowaniem, ale ja akurat w Like-u mam wszystko z aku, a w Vitality tylko kierunki i postojowe.
5 marca 2013 dnia 10:16 #107715Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
lucek71 napisał:
izdebski12 napisał:
lucek71 napisał:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?
A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).
No chyba jednak nie, gdyż w torosie f16 światła postojowe, drogowe, mijania są podłączone prosto do iskrownika przez regulator napięcia. W iskrowniku są odpowiednie cewki na światła, świece oraz na ładowanie akumulatora.
5 marca 2013 dnia 11:26 #107719Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
izdebski12 napisał:
lucek71 napisał:
izdebski12 napisał:
lucek71 napisał:
Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?
A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).
No chyba jednak nie, gdyż w torosie f16 światła postojowe, drogowe, mijania są podłączone prosto do iskrownika przez regulator napięcia. W iskrowniku są odpowiednie cewki na światła, świece oraz na ładowanie akumulatora.
Ok, a nie pomyślałeś, że jak iskrownik nie zasila świateł to podaje więcej prądu na akumulator? Teoretycznie 🙂 Poza tym i tak najlepiej jest naładować prostownikiem.
5 marca 2013 dnia 23:05 #107869Zrobiłem to naprawiłem .. odkrecilem przedni panel skutera i docisnąłem kable do tego regulatora napięcia i działa poprawnie . do tego pojeździłem skuterem cąły dzien bez świateł i akumulator naładowany odpala na rozrusznik i wszystko jest dobrze ;d
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.