Problem Skuter Toros f16 po zimie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #107547 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Dzisiaj wyjąłem skuter z garażu . Przed zimą wszystko było okej – akumulator sprawny oraz światła działały . Dzisiaj po wyjeciu skutera akumulator na początku wydawał się okej lecz po przejechaniu kilku kilometrów robił się coraz słabszy bo sprawdzałem bo chciałem go odpalić na rozrusznik . teraz akutalnie jak chce go odpalic na rozrusznik to ledwo co bzyczy musze na kopa. Drugi problem to jest to ze przepalaja się żarówki przed zima nie miałem takiego problemu a po zimie gdzie stał w garażu nie uzywany to co włoże nową żarówkę od swiatla przedniego to po dodaniu gazu automatycznie żarówka sie przepala. kierunkowskazy,światła stopu działają prawidłowo . POMOCY

    #107552 Reply
    Patrick08
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 28
    • Postów: 36

    aku moze byc do wymiany, tez tak kiedys mialem

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #107574 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Do wymiany regulator napięcia + czyszczenie iskrownika

    #107575 Reply
    kubamaster123
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 32
    • Postów: 41

    Ze światłami to nie problem aku. Ja mam to samo ze światłami a na zimę miałem wyjęty akumulator.

    #107587 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    jaki koszt wymiany regulatora napięcia i czyszczenie iskrownika ?

    #107588 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Regulator napięcia sam możesz wymienić – znajduje się on w przednim plastiku zaraz za nosem – Plastik ten można zdjąć odkręcając 4 śrubki z jednej strony, oraz 1 z drugiej. Po odkręceniu łapiesz ręką za ten „wlot powietrza” przypominający krzywą buzie i do góry wysuwasz tak aby się wysunął nos z zaczepów, jak już się wysunie to wyjmujesz nos i widzisz takie oto urządzenie:

    Przykręcone na 1 śrubkę. Śrubkę odkręcasz, odczepiasz kostkę, i wymieniasz na nowy regulator napięcia np. stąd: http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-quest-king-atv-chinskie-4suwy-i3068240221.html . Wszystko składasz w odwrotną kolejność niż napisałem wyżej.
    Co do czyszczenia iskrownika to wiem tylko tyle, że odkręcasz czarną boczną pokrywę wentylatora, odkręcasz wentylator, i „jakimś cudem” – nie wiem jak. Odkręcasz taką pokrywę, i tam jest iskrownik z cewkami, na które podobno osadza się brud, przez co cewki przestają dawać prąd.

    #107593 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    iskrownik znajduje się pod magnetem żeby odkręcić magneto niezbędny jest ściągacz, bez niego ani rusz

    #107635 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    a akumulator powinien się ładowac w trakcie jazdy czy jak stoi uruchomiony ? bez dodawania gazu ? .

    #107642 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Ładowany jest zawsze kiedy silnik jest uruchomiony. Szybciej się naładuje kiedy jeździsz skuterem.

    #107646 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    kuurcze .. ale dlaczego skoro przed zimą idealnie chodził to po zimie przepala żarówki i akumulator nie ładuje sie pod wpływem silnika ?

    #107647 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    a co do przegladów .. to musze robic wszystkie przeglady co tyle kilometrów ? skoro w dowodzie mam do 2015 stan techniczny pojazdu ? . bo nie rozumiem .. daje za kazdy przegląd 100 zł a tylko wymieniaja olej w sumie ..

    #107655 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Nie chcę być niegrzeczny, ale powiem tak – widziały gały co kupowały! Z chińskimi wynalazkami już tak jest. Ja odpaliłem moją Hondę po zimowym letargu za pierwszym kręceniem rozrusznika, mój kumpel swojego Nexxona tak samo – od strzała. Zadaj sobie pytanie, dlaczego większość problemów przysparzają chińskie maszyny? Coś w tym jest… Ja wiem, nie każdy kupuje markowy sprzęt.Ale czy nas stać na to, by kupować chiński szajs i wiecznie z nim mieć problem? Może lepiej wziąć kredyt i kupić coś zdecydowanie lepszego ciesząc się bezawaryjną jazdą? Mniej nerwów, mniej stresów, lejesz wachę i jeździsz… Wolał bym tą stówkę miesięcznie spłacać i jeździć czymś normalnym…

    #107660 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀

    #107661 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    no pewnie masz racje zgadzam się z Tobą w zupełnosci .. ale nie jest tak łatwo jak mówisz .. tu zaciągnąc kredyt i kupic cos lepszego to tylko mowa .. Ale jak ktos nie ma pieniedzy a chce miec wygodny szybki transport np do pracy szkoły czy gdziekolwiek .. no to co kupi ? Honde ? Suzuki? Czy w cerfie za 2 kafle ? . no odpowiedz sam .. a kredyt zależy tez od pracy o ile sie nie myle. co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny

    #107666 Reply
    Adi23
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 80
    • Postów: 89

    benekpe nie zgodzę sie z tobą , może inni nie mają kasy żeby kupić sobie markowca tylko stać ich na chińczyka . Ja też mam chińczyka i odpalił bez problemu za pierwszym razem . To znaczy że jak ktos ma markowego to jest lepszy wcale nie . Chińczyk nie jest zły tylko trzeba o niego dbać poskręcać wszystko bo można zgubić pół skutera podczas jazdy .

    #107667 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    co do tego przegladu to musze robic co przejechane kilometry ? jakos co miesiąc albo 2 mi wychodzi 100 zl .. na wymiane oleju .. i za pieczątke w sumie.. a w dowodzie mam termin do 2015 stan techniczny

    #107674 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Przeglądy techniczny musisz zrobić 2015 jeśli kupiłeś w 2012 r. skuter. Przeglądów gwarancyjnych nie musisz robić, ale stracisz gwarancje, Twój wybór.

    #107682 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    lucek71 napisał:

    Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀

    A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

    #107689 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    izdebski12 napisał:

    lucek71 napisał:
    Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀

    A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

    A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).

    #107699 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    w teorii tak , bo nie wszystkie skutery mają światła podłączone do aku, u mnie np. tylko z prądnicy prąd idzie :/

    #107700 Reply
    faflusniak
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 131
    • Postów: 140

    jest tak.sol to zlosliwa bestia,wystarczy ze przejechales po wilgotnym i ka boom.w kwestii chinczykow.nabilem 10 tys km przez ta zime swoim hiray mondo (podroba podroby).ile jazd-blagam.ale jest jedna,niepowtarzalna zaleta.kiedy zlalem go karcherem ,nic nie padlo.a czyscilem dokladnie.chinczyk zly nie jest tylko trzeba sie naszykowac na wymiane trefnych czesci (30 prc skuta).fakt faktem jesli przezyjesz na czyms takim 10k toasz wystarczajaco mocne nerwy zeby nie podpalic.a wlasnie.jesli to regulator lub akumulator to bezpiecznik powinien swiecic jak lampka choinkowa

    #107713 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Lukario napisał:

    w teorii tak , bo nie wszystkie skutery mają światła podłączone do aku, u mnie np. tylko z prądnicy prąd idzie :/

    Postojowe też masz z prądnicy? To prawda troche się zapędziłem z ty generalizowaniem, ale ja akurat w Like-u mam wszystko z aku, a w Vitality tylko kierunki i postojowe.

    #107715 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    lucek71 napisał:

    izdebski12 napisał:

    lucek71 napisał:
    Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀

    A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

    A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).

    No chyba jednak nie, gdyż w torosie f16 światła postojowe, drogowe, mijania są podłączone prosto do iskrownika przez regulator napięcia. W iskrowniku są odpowiednie cewki na światła, świece oraz na ładowanie akumulatora.

    #107719 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    izdebski12 napisał:

    lucek71 napisał:

    izdebski12 napisał:

    lucek71 napisał:
    Najlepiej to naładuj prostownikiem, bo żeby w skuterze naładować do pełna to musiałbyś długo jeździć i najlepiej bez świateł 😀

    A to niby czemu bez świateł skoro w iskrowniku są osobne cewki dostarczające prąd prosto do świateł, i są osobne cewki, które ładują akumulator?

    A dlatego, że światła drogowe zasilane są z akumulatora i mając je wyłączone nie pobierają prądu, więc akumulator ładuje się szybciej, przynajmniej w teorii :).

    No chyba jednak nie, gdyż w torosie f16 światła postojowe, drogowe, mijania są podłączone prosto do iskrownika przez regulator napięcia. W iskrowniku są odpowiednie cewki na światła, świece oraz na ładowanie akumulatora.

    Ok, a nie pomyślałeś, że jak iskrownik nie zasila świateł to podaje więcej prądu na akumulator? Teoretycznie 🙂 Poza tym i tak najlepiej jest naładować prostownikiem.

    #107869 Reply
    laaki1994
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Zrobiłem to naprawiłem .. odkrecilem przedni panel skutera i docisnąłem kable do tego regulatora napięcia i działa poprawnie . do tego pojeździłem skuterem cąły dzien bez świateł i akumulator naładowany odpala na rozrusznik i wszystko jest dobrze ;d

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem Skuter Toros f16 po zimie
Twoje informacje:




Back to top button