Problem Skuter 4t bez blokad jedzie tylko 50

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #667188
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Witam. Posiadam skuter Romet rxl 50 4t z chyba 2016r. Skuter ma zrobione 1000km i chciałem zdjąć w nim blokady gdyż jechał 45km/h. Wykręciłem śrubkę ze sprężynką przy gaźniku to buja się 50. Śrubki pod dekielkiem gaźnika nie ma, pierścienia blokującego w wariatorze nie ma, zwężki w filtrze powietrza nie ma. Usunąłem zawirowywacz spalin który wychodził koło głowicy i do takiej puszki i z puszki do ramy, wyciąłem katalizator z końcówki wydechu. Próbowałem odłączać kabelki od modułu i nic. Kabla wychodzącego z przekładni nie ma. Kupiłem moduł niby odblokowany za 25zł i nic. Skuter na stopkach wkręca się do 9 tys obrotów a w czasie jazdy 6.5 tys i nic więcej. Zakładałem lżejsze rolki to obroty wzrosły do 7.5tys ale jechał 45km/h jak założyłem cięższe to jechał 52 i obroty były poniżej 6tys. Może ktoś wie co mam zrobić aby jechał chociaż te 60km/h??? Dodam, że porównywałem wariator z keewaya matrixa i jest jakieś 8mm szerszy niż ten z rometa. Czy może wariator jest za mały i przez to wolno jedzie?? Z górki jedzie tak samo max 50 jakby co. Proszę o poradę kogoś kto może ma taki skuter albo się zna na nich.

    #667189
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    tak, małe wario to jedna z blokad.
    ana obecnym wario pasek wchodzi ci na maxa?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #667196
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Na stopkach wchodzi na max ale w czasie jazdy chyba nie bo wariator nie jest wyślizgany do samej góry

    #667199
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    wchodzi na max ale chyba nie.. nosz k…

    narysuj flamastrem promien na wariatorze i sie przejedz.
    zobacz ile flamastra zetrze pasek

    #667249
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    zamalowałem wariator i po przejażdżce 52km/h flamaster został nie zatarty na jakieś 2mm od krawędzi wariatora. Na stopkach przy max obrotach zostało tyle samo

    #667256
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    no wiec masz maksymalne przełożenie osiągniete i więcej z tego napędu nie wykrzesasz.
    teraz masz kilka opcji:
    – wsadzić wariator o większej średnicy żeby to przełożenie było wieksze
    – podnieść obroty silnika
    – zmienić przełożenie główne w skrzyni (jezeli masz odpowiednio dużo mocy a w serii raczej nie masz)

    najprostsza pierwsza opcja

    #667291
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Tylko jaki ten wariator kupić? Z tego co widzę to większość ma taką samą wielkość tylko do skuterów 125 pojemności są wieksze

    #667308
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    zaraz. ja mówie o średnicy wariatora.
    Bywały 4T gdzie był montowany wariator o mniejszej średnicy i to była jedna z blokad. Wszystkie tuningowe/akcesoryjne wariatory są większe.

    #667328
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Ja też mówię o średnicy. Wynosi ona 87mm s wariatory na allegro mają tyle samo. Mam wiekszy z keewaya ale tulej nie pasuje

    #667329
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    nie pasuje na wał czy nie mieści sie w obudowie napędu?
    Nie masz z tyłu wariatora takiej blachy przykręconej na 3 śrubki?
    Do ilu obrotów sie kręci jak jedziesz maxem?

    Popatrz:
    http://forum.mieloch.pl/podstawowe-blokady-w-skuterach-2t-50ccm-t100666.html

    #667335
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Blaszki z tyłu nie mam. Wariator nie pasuje na wał, zbyt duża średnica wewnętrzna tulejki. Skuter po ruszeniu skuterem obroty wzrastaja do 6.5k i gdy przyspieszam to nie wzrastaja dalej tylko czy jade 30 czy 50 to są takie same co mnie trochę dziwi

    #667415
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Dzisiaj przyszlifowałem tuleje wariatora z 38.5mm na 38mm i udało mi się rozpędzić do 55km/h. I na wariatorze brakuje juz 1mm a nie 2mm do krawędzi. Ale zastanawia mnie najbardziej czemu w czasie jazdy obroty skutera wcale nie rosną tylko cały czas przy przyspieszaniu jest 6tys

    #667416
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    ale tulejki sa na wały 13mm i 16mm i można je wymieniać

    #667425
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Ale w jakim sensie bo nie rozumiem co ma rozmiar wału do rzeczy

    #667439
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 966

    no to:

    Wariator nie pasuje na wał, zbyt duża średnica wewnętrzna tulejki

    #667447
    Arek Wojtkowski
    Uczestnik
    • Postów: 9

    No to tylko tyle że tego drugiego wariatora nie wsadze. Chyba żeby kupić kolejkę taką. Ale czemu na oryginalnym wario skuter nie jedzie i nie rosną obroty w czasie przyspieszania

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button