Problem po wymianie olejów 4T – !Pomocy!

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Problem po wymianie olejów 4T – !Pomocy!

Ten temat zawiera 33 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe dodge dodge 8 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 34 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #51145
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    Siemka, wczoraj wymieniłem oleje w skuterze.

    Ok. 750ml silnikowego wlałem [było za dużo]

    11x po 10ml przekładniowego

    I wczoraj pojechałem na przejażdżkę i skuter dobijał do 45 bardzo przyzwoicie, ale dalej nie chciał iść 55 to było maks. tam gdzie zazwyczaj jechałem 65.. Tak było po wymianie silnikowego, i po wymianie oleju w przekładni również się nic nie zmieniło ;(

    Myślałem że dziś jadąc na wystawę gdy go ‚przegonie’ to znowu zacznie normalnie jechać, owszem dobił z 2 razy do tych 70 licznikowych, ale to na wisłostradzie..
    Wcześniej gdy na przeglądzie facet wlał mi olej za 25zł za litr czyli ten co było do tej pory rozwijał taką prędkość 60 bez problemu, a teraz to musi być z górki, żeby tyle poszedł..
    PS. dodam że po wymianie silnikowego na początku nie chciał zapalić i po wymianie przekładniowego znów..

    Dodatkowo.. z gaźnikiem [tak mi się wydaje] pojawił się problem otóż:
    Zostawiłem go dziś pod halą i ani myślał zapalić z palca, ba! nawet z kopa musiałem się na kopać, zaraz zapalił i przestał chodzić..
    I później od nowa znowu nie chciał odpalić.
    I tak było na każdych światłach gdy puściłem gaz, więc musiałem na każdych światłach trzymałem gaz ;

    Strasznie to było irytujące.

    Próbowałem już regulować gaźnik, ale nie umiem tego zrobić.
    Nawet po przejażdżce, gdy powinien być rozgrzany silnik włączało się ssanie [tak mi się wydaje], ponieważ gdy regulowałem np. mieszankę to z bardzo wolnych obrotów odrazu przeskakiwał na bardzo duże, a śrubkę przekręciłem o 1/4 obrotu[od mieszanki i od wolnych ta sama sytuacja]
    . I w dodatku, te obroty wysokie były chwile po czym spadał do baaardzo niskich i gasł.

    Nie mam już do tego gaźnika siły, błagam was o pomoc
    I fajnie by było gdybyście w miare wyczerpująco odpowiedzieli 🙂

    Lewa w góre sqto maniacy 🙂

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
    #51154
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    Oleju raczej bym nie podejrzewał. Problemy z odpalaniem możesz mieć z powodu zamoknięcia przewodu wysokiego napięcia. Jeśli jest na nim taka jakby koszulka, to pozbądź się jej a przewód wysusz suszarką do włosów. Przewód i cewka jest jednym elementem więc nie próbuj ich rozdzielać. Mokry przewód może powodować nie rozwijanie pełnej mocy, problemy z wolnymi obrotami i dziwne reakcje na gaz. Jeśli masz gąbkowy filtr powietrza, nie zaszkodzi go uprać pod kranem. Później spróbuj wrócić do fabrycznych nastaw gaźnika.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #51155
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    No, wczoraj myłem skuter gąbką, wiaderkiem z ciepłą wodą i mydłem..
    Ale czy ma to coś do rzeczy ?
    Chodzi Ci o to że mam wysuszyć przewód pod który podłączam świece ?
    Filtr wymieniałem 300km temu.

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
    #51161
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    Dokładnie o ten przewód mi chodzi. Mycie skuta gąbką mu nie szkodzi. Jak jest duża wilgoć w powietrzu, a trzymasz skuta na dworze to on po prostu nasiąka i robią się przebicia do masy. Jak wyjmiesz schowek i w ciemności spróbujesz odpalić silnik to zobaczysz jak malutkie, niebieskie iskierki skaczą między tym przewodem, elementami metalowymi. Pranie filtra czeka Cię za 200km.

    #51164
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    Spróbuje jutro, teraz nie będę już o tej porze i odezwę się..
    Tylko skąd wilgoć? Trzymam skuter w garażu ocieplonym..

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #51166
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    jeśli dużo jeździsz w deszczu to wystarczy. Na przewodzie jest ta nieszczęsna koszulka. Wilgoć wchodzi pod nią dość łatwo, za to wyleźć już nie chce. U kumpla i u siebie już to przerabiałem.

    #51178
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    No nie wiem, spróbuje 🙂

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
    #51222
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    Cześć, własnie osusyłem kabel od świecy [chyba i tak był suchy]
    wykręciłem święcę miała kolor zardzewiały z góry a z dołu czarny i jakby smar na sobie.
    Wybrałem się na przejażdżkę, skuter nie chciał normalnie odpalać, ale przejechałem się manetka na maxx. a on dobił do 40 i zaczął zwalniać a manetka była ciągle na maxx czy to może być wina świecy ?
    potrzebuje szybko odpowiedź, bo zaraz jadę na wystawę będę kupował różne rzeczy i to co muszę też przy okazji kupie..
    Mam nadzieje że to nic poważnego

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
    #51224
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    świecę przeczyść, zmierz przerwę między elektrodami. jak brązowa (rozumiem że „zardzewiała” to tylko przenośnia nt koloru) to raczej skład mieszanki ok.
    aby skuter normalnie jeździł musi mieć kompresję, iskrę, mieszankę paliwowo- powietrzną. to są rzeczy do sprawdzenia

    edit:
    skoro masz jechać na zakupy to kup świecę, nawet jeśli ta jest ok, to będziesz miał zapas.
    reszta wg mnie wygląda że jest kwestią regulacji

    edit2: świecę dobrze dokręciłeś? może za luźno? nie dokręcaj za mocno bo jak zerwiesz gwint to kaplica,mnie się kiedyś świeca obluzowała i stracił kompresję i podobnie to wyglądało

    edit 3: gaźnik i tak bym wyregulował i sprtawdził zawory
    jaki masz przebieg?

    edit 4 : a jest , widzę , przy takim małym raczej zawory powinny być ok, a może jakiś syf przez zimę przytkał gaźnik???

    #51226
    Zdjęcie profilowe dodge
    dodge
    Użytkownik
    • Postów: 612

    Ale tak nagle by stracił na mocy po wymianie oleju?
    Nie mogge sobie poradzić z regulacja gaznika,
    Czy moge wymienić na irydowa ?
    Czyli tylko swice kupic? Jakiej firmy najlepiej ?

    ->Kymco Super 8 2T
    LwG!
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 34 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie