Problem po wymianie cylindra na 72ccm

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #100938
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    Witam. Jestem tu nowy.
    Posiadam motorower Benzer Yankee.
    Wymieniłem w nim cylinder na 72ccm (jak w temacie) i jest problem gdyż łańcuszek rozrządu jest strasznie napięty i trzaska się.
    Dodam, że głowica jest fabryczna.

    I tu moje pytanie, czy jest możliwość poluzowania tego łańcuszka bądź wydłużenia to o 2 ogniwa (wiem ze nie dodaje ani nie skraca się po jednym).
    Bardziej zależy mi na poluzowaniu gdyż nie wiem gdzie moge znaleźć (kupić) te ogniwa.

    Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.

    #100955
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    W tych silnikach wymienia się w komplecie cylinder i głowicę – teraz tłok uderza Ci o zawory.

    #100958
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    A co z napinaczem? przy wyjęciu wałka rozrządu poluzowałeś łańcuszek i napinacz się wysunął maksymalnie, i dla tego jest napięty zdemontuj napinacz poluźnij go i będzie OKI

    #100974
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    wałka nie wyjmowałem jedynie zębatkę z wałka ściągałem i rolke prowadzącą łańcuszek wsadziłem w nowy cylinder.

    Gdyby tłok uderzał o zawory to by raczej nie odpalił.
    A tą zębatkę to na siłę zakładałem (przy pomocy śrubokręta) na wałek rozrządu bo łańcuch tak mocno się napiął.
    Dla jasności silnik typu 139FMB

    Czyli wystarczy wykręcić tą śrubę od napinacza (pod silnikiem) zdemontować magneto itd. i tam poluzować? Czy wystarczy ta śruba?
    ***Najlepiej gdyby ktoś opisał mi mniej więcej w punktach co zrobić (nie musi być bardzo szczegółowo)

    #101135
    Doman1978
    Użytkownik
    • 0
    • 2Postów:

    Zazwyczaj napinacz jest u góry przynajmniej w 139qmb/qma. Ni c nie musisz demontować, tylko wykręcić śrubę z napinacza.
    Tak to powinno Ci na 100% pomóc

    #101141
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    Czyli jeśli dobrze rozumiem mam wykręcić śrubę napinacza tą co jest na zewnątrz silnika ona poluzuje mi łańcuszek (napinacz) a później przykręcić powrotem jak była i nic więcej nie trzeba robić?

    jak juz napisałem jest tak napiety ze trzaska się (tak jak by się napędowy zamocno naciągło to też „strzela” ale nie zrywa się

    #101147
    Kajoj
    Użytkownik
    • 1
    • 59Postów:

    przy regulacji napiecia łańcuszka mozesz zdjąc osłone zaworów i sprawdzac chwytajac łancuszek i ciagnac go do siebie czy sie nieobluzowywuje. Pamietaj bys zabardzo łancuszka nierozluzował bo mozesz miec problemy póżniej np. podczas jazdy łancuszek spadnie z wałka rozrządu lub wału korbowego oczywiscie niemusi sie to stac.

    romet 727 p 10
    przebieg 2920km
    docieranko 72ccm

    #101149
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    Czyli odkręcać mam stopniowo i jeśli będzie obluzowany wystarczająco to mam spowrotem tą śrubę przykręcić

    #101162
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Nie pamiętam dokładnie jak jest w FMB napinacz jest chyba od spodu silnika, a konstrukcyjnie to w ogóle go nie czaję w qmb jest zapadka i trzeba odkręcić śrubkę z wierzchu wyjąć sprężynę unieść zapadkę o wtedy napinacz się pozwoli cofnąć i taki cofnięty bez sprężyny się przykręca dopiero na końcu wciska się sprężynę i ona wysunie napinacz ile trzeba , odkręcenie całego napinacza nic nie da bo jeśli łańcuszek był zdjęty czyli poluźniony napinacz usiłował go napiąć i wysunął się do końca ale z powrotem już nie wróci tak hop siup bo blokuje go zapadka ta zapadka pozwala napinaczowi tylko się wysunąć i napiąć łańcuszek, z powrotem nie pozwoli mu się cofnąć dlatego twój łańcuch zrobił się za krótki, nie jestem tylko pewny czy twój napinacz ma taką zapadkę 139qmb ma taki mechanizm, odkręć cały napinacz i sam zobaczysz jak i co zrobić żeby się cofnął

    #101166
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    czyli musze sciągać całe koło magnesowe itd… ;/ no cóż aż mi się nie chce no ale chcąc jeździć musze z tym zrobić

    #101199
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Nie ściągasz koła magnesowego – śruba napinacza jest od dołu silnika obok śruby od spuszczania oleju. To taka wkręcona pod skosem nieco mniejsza od tej od oleju. Uważaj przy wykręcaniu bo wystrzeli gdyż pod spodem jest sprężynka i wałek napinacza. Sprawdź czy dobrze ustawiłeś rozrząd, znaki na kole magnesowym i na zębatce rozrządu muszą się zgrać ze sobą – wbrew pozorom ten silnik potrafi odpalić na źle ustawionym rozrządzie i zawory mogą uderzać w tłok.

    #101206
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    Michalk001 napisał:

    Nie ściągasz koła magnesowego – śruba napinacza jest od dołu silnika obok śruby od spuszczania oleju. To taka wkręcona pod skosem nieco mniejsza od tej od oleju. Uważaj przy wykręcaniu bo wystrzeli gdyż pod spodem jest sprężynka i wałek napinacza. Sprawdź czy dobrze ustawiłeś rozrząd, znaki na kole magnesowym i na zębatce rozrządu muszą się zgrać ze sobą – wbrew pozorom ten silnik potrafi odpalić na źle ustawionym rozrządzie i zawory mogą uderzać w tłok.

    nie widziałem nic na karterze więc ustawiłem na oko (ze sciągniętą głowicą) tzn znak „T” tak zeby tłok był na samej górze (jak najbardziej „wysunął” sie z tłoka) dopiero wtedy założyłem na koło zębate łancuszek tak aby znaczek na nim był zgodny z tym na głowicy i nałożyłem je na wałek oraz przykręciłem.
    Odpala i kręci bezproblemu (korbą „kopniaka”)

    wracając do łańcuszka to mówisz, że mam wykręcić tą śrube od spodu silnika? ale całkiem zeby spręzyna wyleciała itd? Czy stopniowo a w miedzyczasie sprawdzać napięcie łańcuszka?

    #101240
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Bożeee co za ludzie.

    Do auto tematu: Żadna z powyższych wypowiedzi nie jest w pełni poprawna w pomocy na zadane pytanie jak większość pomocy na tym forum ostatnio .

    #101250
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    AraS napisał:

    Bożeee co za ludzie.
    Do auto tematu: Żadna z powyższych wypowiedzi nie jest w pełni poprawna w pomocy na zadane pytanie jak większość pomocy na tym forum ostatnio .

    Skoro piszesz, że nie są to po jaką cholerę zaśmiecasz temat offtopem?
    Jeżeli tak twierdzisz to dlaczego nie odpowiesz poprawnie?

    #101253
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Tacy znawcy a nie wiedzą że w tych silnikach są automatyczne napinacze i że jeśli zrobiłeś ok tysiąca km po założeniu tej 70, to do wymiany masz prowadnice+łańcuszek.

    MOGĘ NIC NIE PISAĆ NA TYM FORUM ! Jeśli nie będę nic pisał, to zaraz będą pytania tego typu: Nie mam iskry i nie odpala mi skuter – ODPOWIEDŹ: Wyczyść gaźnik i go wyreguluj.

    Co za świat..

    #101254
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    AraS napisał:

    Tacy znawcy a nie wiedzą że w tych silnikach są automatyczne napinacze i że jeśli zrobiłeś ok tysiąca km po założeniu tej 70, to do wymiany masz prowadnice+łańcuszek.
    MOGĘ NIC NIE PISAĆ NA TYM FORUM ! Jeśli nie będę nic pisał, to zaraz będą pytania tego typu: Nie mam iskry i nie odpala mi skuter – ODPOWIEDŹ: Wyczyść gaźnik i go wyreguluj.
    Co za świat..

    Proba nie strzelba.

    #101257
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Bo cieżko jest wytłumaczyć komuś coś jak ktoś ani be ani me ani kukuryku. Starałem się szczegółowo jakoś to wytłumaczyć, ale widzę że nic z tego nie wyszło, bo gość zamiast wziąć się za ten napinacz, post niżej pisze że będzie koło magnesowe zdejmował, i tak dziad o gruszce baba o pietruszce.

    #101281
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    na pytanie 'czy wystarczy ze ta srube wykrece…’
    nie dostalem konkretnej odpowiedzi. ;/

    #101285
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    masz tu link do wygladu napinacza i rozwiaz ten problem 🙂
    pozdro
    http://www.garnek.pl/vapor/21542835/napinacz-rozrzadu-4t-skuter

    #101289
    genbi
    Użytkownik
    • 1
    • 14Postów:

    to jest do qmb a nie fmb.
    czy tak trudno odpowiedziec na pytanie 'tak’ lub 'nie’ ?

    #101290
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    sorry wlasnie wychodze i nie doczytalem
    pozdro

    #101335
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Rany – przecież pisałem żebyś uważał przy wykręcaniu bo wystrzeli śruba. Czyli wykręcasz całkiem, wypadnie sprężynka, a za nią wałek. Wtedy łańcuszek się poluźni, poluźnienie tej śruby nic Ci nie da skoro wciąż sprężyna będzie ściśnięta wewnątrz. Potem odkręcasz małą srebrną nakrętkę od góry lewego karteru i zaglądając w otwór ustawiasz idealnie w środku kreskę z oznaczeniem T. Potem odkręcasz śrubę na głowicy i zdejmujesz dekiel z lewej strony patrząc czy znaki na zębatce rozrządu i głowicy idealnie się zgrają. Jak są odwrotnie to obracasz wałem o jeden obrót i znów ustawiasz kreskę z T w otworze. Wtedy muszą się zgrać, jeżeli nie to korygujesz patrząc o ile ząbków jest przestawiony. Niektórzy piszą że źle podałem. Mają silniki 139QMB ze skuterów i myślą że FMB jest taki sam. QMB i FMB to kompletnie różne silniki i nic nie jest tak samo. Regulowałem rozrząd w 139FMB tak więc wiem co piszę bo robiłem to kilka razy.

    #101691
    radek6469
    Użytkownik
    • 3
    • 10Postów:

    Witam 🙂 Ja mam ten sam problem :c tylko mi od razu po odpaleniu zeskakuje i nie wiem w którym miejscu to zeskakuje. Mógłbyś mi napisać jak sobie z tym poradziłeś 🙂 Byłbym bardzo wdzięczny 🙂

    #101777
    radek6469
    Użytkownik
    • 3
    • 10Postów:

    znaczy o Łańcuszek rozrządu mi chodziło 🙂

    #147357
    witek1122
    Użytkownik
    • 0
    • 1Postów:

    Witam,mam taki sam problem,coś stuka w głowicy rozbierałem już go dwa razy i składałem i nic,zawory nie stukają o tłok bo nie są uszkodzone,jak i sam tłok.zawory ustawiałem z minimalną przerwą 0,05mm oba i nadal nic ;/już nie wiem co to może być,przejechałem na nim 70km i zaczęło mocno już klekotać…zakupiłem ten zestaw cylinder głowica na allegro z uzbrojona głowica.

    Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem z góry dzięki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button