Problem po wymianie cylindra na 72ccm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Problem po wymianie cylindra na 72ccm

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 11 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe witek1122 witek1122 6 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #100938
    Zdjęcie profilowe genbi
    genbi
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witam. Jestem tu nowy.
    Posiadam motorower Benzer Yankee.
    Wymieniłem w nim cylinder na 72ccm (jak w temacie) i jest problem gdyż łańcuszek rozrządu jest strasznie napięty i trzaska się.
    Dodam, że głowica jest fabryczna.

    I tu moje pytanie, czy jest możliwość poluzowania tego łańcuszka bądź wydłużenia to o 2 ogniwa (wiem ze nie dodaje ani nie skraca się po jednym).
    Bardziej zależy mi na poluzowaniu gdyż nie wiem gdzie moge znaleźć (kupić) te ogniwa.

    Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.

    Benzer Yankee „JANKES” 🙂
    Czarny
    #100955
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    W tych silnikach wymienia się w komplecie cylinder i głowicę – teraz tłok uderza Ci o zawory.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #100958
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    A co z napinaczem? przy wyjęciu wałka rozrządu poluzowałeś łańcuszek i napinacz się wysunął maksymalnie, i dla tego jest napięty zdemontuj napinacz poluźnij go i będzie OKI

    #100974
    Zdjęcie profilowe genbi
    genbi
    Użytkownik
    • Postów: 14

    wałka nie wyjmowałem jedynie zębatkę z wałka ściągałem i rolke prowadzącą łańcuszek wsadziłem w nowy cylinder.

    Gdyby tłok uderzał o zawory to by raczej nie odpalił.
    A tą zębatkę to na siłę zakładałem (przy pomocy śrubokręta) na wałek rozrządu bo łańcuch tak mocno się napiął.
    Dla jasności silnik typu 139FMB

    Czyli wystarczy wykręcić tą śrubę od napinacza (pod silnikiem) zdemontować magneto itd. i tam poluzować? Czy wystarczy ta śruba?
    ***Najlepiej gdyby ktoś opisał mi mniej więcej w punktach co zrobić (nie musi być bardzo szczegółowo)

    Benzer Yankee „JANKES” 🙂
    Czarny
    #101135
    Zdjęcie profilowe Doman1978
    Doman1978
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Zazwyczaj napinacz jest u góry przynajmniej w 139qmb/qma. Ni c nie musisz demontować, tylko wykręcić śrubę z napinacza.
    Tak to powinno Ci na 100% pomóc

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #101141
    Zdjęcie profilowe genbi
    genbi
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Czyli jeśli dobrze rozumiem mam wykręcić śrubę napinacza tą co jest na zewnątrz silnika ona poluzuje mi łańcuszek (napinacz) a później przykręcić powrotem jak była i nic więcej nie trzeba robić?

    jak juz napisałem jest tak napiety ze trzaska się (tak jak by się napędowy zamocno naciągło to też „strzela” ale nie zrywa się

    Benzer Yankee „JANKES” 🙂
    Czarny
    #101147
    Zdjęcie profilowe Kajoj
    Kajoj
    Użytkownik
    • Postów: 59

    przy regulacji napiecia łańcuszka mozesz zdjąc osłone zaworów i sprawdzac chwytajac łancuszek i ciagnac go do siebie czy sie nieobluzowywuje. Pamietaj bys zabardzo łancuszka nierozluzował bo mozesz miec problemy póżniej np. podczas jazdy łancuszek spadnie z wałka rozrządu lub wału korbowego oczywiscie niemusi sie to stac.

    romet 727 p 10
    przebieg 2920km
    docieranko 72ccm

    #101149
    Zdjęcie profilowe genbi
    genbi
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Czyli odkręcać mam stopniowo i jeśli będzie obluzowany wystarczająco to mam spowrotem tą śrubę przykręcić

    Benzer Yankee „JANKES” 🙂
    Czarny
    #101162
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Nie pamiętam dokładnie jak jest w FMB napinacz jest chyba od spodu silnika, a konstrukcyjnie to w ogóle go nie czaję w qmb jest zapadka i trzeba odkręcić śrubkę z wierzchu wyjąć sprężynę unieść zapadkę o wtedy napinacz się pozwoli cofnąć i taki cofnięty bez sprężyny się przykręca dopiero na końcu wciska się sprężynę i ona wysunie napinacz ile trzeba , odkręcenie całego napinacza nic nie da bo jeśli łańcuszek był zdjęty czyli poluźniony napinacz usiłował go napiąć i wysunął się do końca ale z powrotem już nie wróci tak hop siup bo blokuje go zapadka ta zapadka pozwala napinaczowi tylko się wysunąć i napiąć łańcuszek, z powrotem nie pozwoli mu się cofnąć dlatego twój łańcuch zrobił się za krótki, nie jestem tylko pewny czy twój napinacz ma taką zapadkę 139qmb ma taki mechanizm, odkręć cały napinacz i sam zobaczysz jak i co zrobić żeby się cofnął

    #101166
    Zdjęcie profilowe genbi
    genbi
    Użytkownik
    • Postów: 14

    czyli musze sciągać całe koło magnesowe itd… ;/ no cóż aż mi się nie chce no ale chcąc jeździć musze z tym zrobić

    Benzer Yankee „JANKES” 🙂
    Czarny
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie