Problem z olejem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172271 Reply
    dawid102
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 68
    • Postów: 75

    PO 1000 km czas zmienić olej i mam jedno pytanie. Czy jeżeli cylinder docierałem na oleju pól syntetycznym to czy teraz mogę lać olej full syntetyczny. Szukałem w google i są podzielone zdanie więc nie wiem co zrobić. Prosił bym was o szybką pomoc i o wasze zdanie na ten temat. Z góry dzięki .

    #172288 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    A jaki to silnik? 2T czy 4T? Jakiej marki zestaw? Napisz coś więcej. Bo tak to skąd mam wiedziec co w ogóle poradzić?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #172341 Reply
    dawid102
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 68
    • Postów: 75

    Silnik 4t. Olej castrol power 1 racing 4t. Docierany był też na castrolu tylko że pół syntetycznym.

    #172449 Reply
    dawid102
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 68
    • Postów: 75

    Chodzi mi dokładnie o to czy z pół syntetyka można przejść na full syntetyk bez żadnych skutków ubocznych.

    #172782 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Myślę, że bez problemu można. Tylko po co lać tak drogi olej do skuterka?

    #172793 Reply
    FJ2
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 11
    • Postów: 11

    dawid102 napisał:

    Chodzi mi dokładnie o to czy z pół syntetyka można przejść na full syntetyk bez żadnych skutków ubocznych.

    Można bez najmniejszych problemów w Twoim przypadku, jeśli producent silnika przewiduje takowy. Masz silnik dopiero co po dotarciu, nie jest jeszcze zużyty (jeśli był właściwie docierany) i w związku z tym użycie lepszego oleju, o lepszych właściwościach wypłukujących osady nie rozszczelni silnika, bo nie nazbierał się w nim jeszcze tzw. nagar, a części nie zużyły się na tyle, aby miały względem siebie zbyt duży luz. Jeśli silnik miałby duży przebieg na oleju półsyntetycznym lub mineralnym, istniałoby ryzyko, że osady niedostatecznie wypłukane przez te gorsze oleje zalegające w „zakamarkach” (celowy cudzysłów) silnika zostaną wypłukane, a „szczeliny” (luzy na częściach) w zużytym silniku zostaną „odsłonięte” (wypłucze się z nich nagar) i silnik utraci szczelność, z całymi konsekwencjami, jak utrata kompresji (=spadek mocy), przedostawanie się oleju do cylindra i jego spalanie (branie oleju przez silnik oraz wzrost toksyczności spalin), gubienie oleju – plamy pod silnikiem itd. Istnieje nawet teoria, że do docierania olej w pełni syntetyczny jest „za dobry” i nie wpływa korzystnie na sam proces docierania, natomiast należy go zmienić na pełen syntetyk po okresie docierania. To czy producent w przypadku Twojego jednośladu zaleca syntetyk, półsyntetyk czy olej mineralny jako docelowy jest do sprawdzenia w instrukcji obsługi i należy się raczej trzymać tych zaleceń (można książkę napisać o tym dlaczego tak jest, więc pominę ten temat). Przedobrzyć też można. Stosując niewłaściwy olej można pogorszyć smarowanie silnika. Powinien być zgodny ze specyfikacją producenta. Jakiej będzie marki – to drugorzędna sprawa.

    #172794 Reply
    FJ2
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 11
    • Postów: 11

    P.S. To co napisałem dotyczy oczywiście silnika czterosuwowego. W 2T sprawa wygląda nieco inaczej, głównie dlatego, że nie ma tam ciśnieniowego układu smarowania silnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z olejem.
Twoje informacje:




Back to top button