Prawo jazdy na skuter (AM) i inne pytania.

Witam. Jestem nowy na tym forum i chciałbym, abyście odpowiedzieli na kilka pytań.. Jestem totalnie ZIELONY w tych sprawach.
Przeczytałem gdzieś, że wchodzi prawo jazdy na skuter, motorower, chyba nazywa się AM. A tutaj dawka pytań:
1. Mam 13 lat (rocznikowo). Skończę je w październiku. Jeśli zdam na kartę motorowerową przed 21 stycznia gdy ma wejść to prawo to będę mógł jeździć ciągle na motorowerowej?

2. Czy testy i egzaminy na tę nową kartę (prawko) będą wciąż odbywać się w szkole? Czy tylko w WORDZIE?

3. Czy to prawda, że będzie można na to zdawać tylko w wieku 14 lat?

I inne pytanie:

1. Czy zdanie na kartę motorowerową (jeszcze w tym roku) w WORDZIE jest płatne? I czy jest tylko sama teoria czy razem z praktyką.

Naprawdę starałem się napisać zrozumiale, ale po prostu jestem w tym "cienki bolek". Mam nadzieję, że zrozumiecie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Blodio.

Siema, jeżeli w Twojej szkole jest taka możliwość to zrób przed 21 stycznia. Wtedy będziesz mógł jeździć na kartę motorowerową. Nie będziesz musiał robić prawa jazdy AM.

1. Tak, będziesz mógł jeździć. Kiedy kategoria AM wejdzie w życie będziesz musiał wymienić karte motorowerową na prawko (za opłatą oczywiście :D). Prawo nie działa wstecz więc pownieneś móc jeździć.

2. Słyszałem ża ma to odbywać się właśnie w WORDzie a nie jak dawniej w szkole.

3. Prawda.

1. Jeśli wcześniej było płatne, to płatne będzie i teraz :). Nie wiem jak to sie tam przedstawia bo ja zdawałem za darmo w szkole.

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. Jeszcze muszę się zorientować co jest z tą praktyką. ;) Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź. :)

300 zł w szkółce płaciłem rok temu. A jak są nowe przepisy to może być drożej :/

Na stronie jednego WORDU czytałem, że mają za darmo... Niestety, daleko mnie. Pech..

Ciekawe co bd z tymi co mają kartę ale w czasie wejścia ustawy w życie nie bd mieli jednak ukończonych tej magicznej bariery 14.