Praca reporterska w terenie: mój pierwszy skuter/motorower do 3000-4000zł

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Praca reporterska w terenie: mój pierwszy skuter/motorower do 3000-4000zł

Ten temat zawiera 40 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe paci paci 4 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 41 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #186633
    Zdjęcie profilowe Humphrey
    Humphrey
    Użytkownik
    • Postów: 10

    To mój pierwszy post na tym forum więc chciałbym bardzo serdecznie powitać wszystkich użytkowników!

    Więc tak… Działam w terenie i często nie są to jakieś super utwardzone drogi ale, leśne trakty, szutrowe czy kamieniste ścieżki. Nie ma co wchodzić w paranoję bo nie szukam żadnego Krossa ale chodzi po prostu o to, że poszukuję czegoś co da radę nie tylko na asfalcie ale również na innych drogach, że się nie rozleci po paru wypadach. Co do prędkości to nie mam dużych wymagań. Posiadam prawo jazdy kategorii B dopiero od tego roku. Nie chcę ściągać żadnych blokad bo często realizuję materiał w towarzystwie Panów z Policji więc chcę mieć czyste konto :). Słowem mówiąc, poszukuję moich pierwszych dwóch kółek.

    Zastanawiam się czy lepszy byłby motorower czy skuter. Wiem jakie są między nimi różnice ale… Skutery mają zazwyczaj małe koła i nie wiem czy dawałyby radę na bardziej wyboistym terenie. Siedzi się na nich jak na krześle co chyba jest wygodną pozycją w szczególności jeśli ma się jeszcze na sobie plecak. Motorowery mają z reguły większe koła co jest lepsze ale pozycja siedzenia jest lekko pochylona i nie wiem czy w przypadku nie zdejmowania blokady tylko jazdy max 50km/h jest to wygodne ale za to zawsze można ściągnąć blokadę i rozwijać przyzwoite prędkości.

    Proszę doradźcie mi na co popatrzeć, mniej więcej jaki model byście proponowali, co będzie lepsze waszym zdaniem :).

    Zastanawiam się nad:
    – Romet Z 50
    – Junak 901 / Ferro 900
    – Romet WS 50
    – Junak 105

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź z góry!

    #186636
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Niespecjalnie orientuję się w konstrukcjach motorowerowych-nieskuterowych. Jedno tylko chciałem Ci poradzić, bo sam przez to przeszedłem. Kupiłem skuter (B&W) i na pierwszą przejażdżkę ruszyłem w las. Pech chciał, że akurat panowie leśnicy zarządzili wyrównywanie leśnych dróg… Jednym słowem totalna porażka… tylko jakimś cudem wróciłem do domu nie sponiewierawszy nowego skutera… :)))
    Jednym słowem – szukaj motoroweru i to na jak największych kołach z w miarę najszerszymi oponami… Myślę, że jak się Paci odwzwie, to coś Ci poradzi… ;)))
    Edit: I jeszcze jedno… dużo ludzi zamienia teraz motorowery na 125… Jest w czym wybierać… Szczerze Ci radzę, jak chcesz mieć niezawodny sprzęt, to poszukaj w używanych markowych z niezbyt dużym przebiegiem i nietuningowanych… Oszczędzisz sobie wielu kłopotów… ;)))

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #186639
    Zdjęcie profilowe Krupek
    Krupek
    Użytkownik
    • Postów: 1 126

    Ten sprzęt był uważany za lekko offroadowy
    http://otomoto.pl/peugeot-trekker-50-tuning-M3957864.html

    Smart Fortwo(prawie skuter :D)
    #186641
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Z tych co wymieniłeś ws50 reszta odpada bo 105 to skuter a 901 i z50 nie mają dolnej ramy [wahliwa konstrukcja nie budzi mojego zaufania] a do zestawu coś takiego pod silnik ja jeździsz często po kamieniach,
    http://olx.pl/oferta/oslona-silnika-cross-125-110-romet-ogar-diabolini-junak-kingway-CID5-ID7tuTb.html

    #186642
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Mnie się wydaje, że nie powinien brać pod uwagę sprzętów z kołami mniejszymi niż 15-16”… ;)))

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #186645
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737
    #186646
    Zdjęcie profilowe Humphrey
    Humphrey
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Hmm… Czyli z tych to byłby WS 50? Co jeszcze możecie powiedzieć o tych konstrukcjach?

    Wiem, że najlepszy byłby motorower bo skuter to typowo miejska maszyna.

    #186647
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Najlepszy był by ten bo silnik ma am6 2t chłodzony cieczą.
    http://otomoto.pl/generic-inny-ride-thorn-generic-xr-super-moto-cross-M4257500.html

    #186657
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Druid napisał:

    Jednym słowem – szukaj motoroweru i to na jak największych kołach z w miarę najszerszymi oponami… Myślę, że jak się Paci odwzwie, to coś Ci poradzi… ;)))

    Z dużymi kołami to się zgadzam. Ale najszersze opony – niekoniecznie. Jak będzie za szeroki kapeć o przeznaczeniu raczej szosowym lub częściowo terenowym (funbike, enduro) to będzie się ślizgał po gęstym piachu. Przednia opona powinna być cienka a tylna szersza 🙂 Najlepiej to sprawdziłby się sprzęt klasy Varadero w klasie małej pojemności, tyle że nie ma go niestety w 50cc.

    #186660
    Zdjęcie profilowe Humphrey
    Humphrey
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dzięki za komentarze i sugestie! Cóż, pewnie będę celował w tą WS 50 ale jeszcze mam pytanie co do tego motoroweru: NEKEN 50… Czy możecie powiedzieć coś na jego temat? Jak ma się on do WS 50?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 41 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie