Porada przy kupnie Yamaha Aerox.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Yamaha Porada przy kupnie Yamaha Aerox.

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe HeroicKinkajou HeroicKinkajou 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #49930
    Zdjęcie profilowe HeroicKinkajou
    HeroicKinkajou
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Witam, mam pytanie do doświadczonych riderów na co mam patrzec i czym się sugerować przy kupnie Aeroxa?
    Mam zamiar kupić sobie skuter na wiosnę tzn marzec kwiecień.
    Czy ten jest dobry http://allegro.pl/yamaha-aerox-2007rok-okazja-i2121249835.html ???????

    #49931
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 360

    Warto np. zwrócić uwagę na brak błotnika za co przy kontroli tracisz dowód rejestracyjny. Dodatkowo brak podświetlenia tablicy.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #49937

    szyszu3
    Użytkownik
    • Postów: 837

    Nie można jeździć bez błotnika ? ; ooo

    Ja w korkach nie stoje.
    #50994
    Zdjęcie profilowe Quattro
    Quattro
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Oczywiście, że można jeździć bez błotnika. Aerox ma tak, że spód lampy podświetla tablice zamieszczoną w miejscach na śruby od błotnika.

    A co Aeroxa z 1 postu to nie warto, bo nie oryginalne malowanie, więc pewnie był bity, albo z jakąś dziwną przeszłością.

    #51025
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Quattro napisał:

    Oczywiście, że można jeździć bez błotnika. Aerox ma tak, że spód lampy podświetla tablice zamieszczoną w miejscach na śruby od błotnika.

    Mylisz się kolego. Leszek ma rację.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #51769
    Zdjęcie profilowe Quattro
    Quattro
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Mam Aeroxa ze zdjętym błotnikiem z tyłu i przy kontroli nawet nie zwrócił na to uwagi policjant. Przecież nawet przy zamontowanym błotniku nie ma podświetlenia rejki, więc jaki to ma wpływ czy za nią wystaje trochę plastiku czy nie?

    #51773
    Zdjęcie profilowe Maniek_smolarek
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • Postów: 559

    Też Mi się wydaje że nie trzeba mieć błotnika z tyłu 😉 Mój stary skuter też podświetlał światłem z lampy tablice rejestracyjną 😉

    Co do kupowania:
    1. Sprawdzaj plastiki czy nie są luźno, macaj dotykaj itp. można tym Sobie obniżyć cenę mówiąc że skuter mógł się przewrócić nawet i jakiś zaczep od plastiku jest pęknięty, może obniży 100-200zł ale taka kasa piechotą nie chodzi bo będziesz miał na rejestracje 😉
    2. Zanim Ci ktoś odpali skuter dotknij silnika, tłumika. NIE WSTYDŹ SIĘ OGLĄDAĆ DOKŁADNIE, TY JESTEŚ KLIJENTEM a NIE KOLEŚ KTÓRY SPRZEDAJE. Sprawdzisz tym czy silnik jest ciepły czy zimny, wiadomo że silnik na zimnym gorzej odpali, więc jeśli odpali na zimnym od dotknięcia to można już się tym sugerować że silnik jest ok 😉
    3. Sprawdzaj bieżnik opon i markę opon, Yamaha chyba wypuszczała Aeroxy na tej samej firmie opon 😉 a napewno dany rocznik 😉 Jeśli będą inne opony przynajmniej ta z tyłu a przebieg będzie mały to można wnioskować że ktoś albo wymienił bo opona była skatowana (palenie gumy, hamowanie do zablokowania koła) albo komuś nie pasowała 😉
    4. Dokumenty, jeśli skuter jest ściągnięty z zagranicy to sprawdzaj wszystkie dokumenty. Jeśli dobrze pamiętam to skuterów z francji (50cc nie da się zarejestrować albo bardzo trudno, brak jakiegoś dokumentu który jest potrzebny do rejestracji w Polsce a we Francji jest nie potrzebny)
    5. Według Mnie Aeroxa nie kupi dziadek na dojazdy do sklepu czy kościoła 😉 więc można tym się sugerować że skuter był na dziadka a jeździł wnuczek 😉 a wiadomo że młodzież nie dba do końca 😉
    6. Jeśli już znajdziesz ten jeden jedyny egzemplarz… NIE KUPUJ OD RAZU!! To nie bułeczki… Masz prawo zaprowadzić taki skuter na przegląd w wybranej przez Ciebie stacji kontroli pojazdów czy mechanika żeby przejrzał go.
    Ja się niestety tak oszukałem… znalazłem… napaliłem się… wszystko było cacy… Niestety dzień po zakupie była nie miła niespodzianka bo okazało się że nie ma ładowania akumulatora…
    Przy okazji okazało się że przy tylnim kole już się pocił olej od przekładni więc trzeba było uszczelniacz wymienić, wymieniłem Sobie jeszcze opone i olej…
    Myślałem że kupiłem okazję a musiałem dołożyć 1500zł po zakupie 😉 nie mało wtedy było do zrobienia zrobione ale jednak koszta były też spore naprawy 😉

    Więc uważaj przy kupowaniu używanego skutera 🙂 Można kupić okazję ale można też się nieźle przejechać tak jak Ja.

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    Kymco NewDink 200i
    #51781
    Zdjęcie profilowe Quattro
    Quattro
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Poprzednik dobrze mówi. Jeżeli jeszcze da Ci się przejechać to przy małej prędkości puść kierownicę (przy 20-30) i zobacz czy go nie ściąga. Jeżeli niekontrolowanie zjeżdża na bok – podziękuj.

    #51786
    Zdjęcie profilowe Maniek_smolarek
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • Postów: 559

    Heh ;P tylko nie puszczaj do końca 😛 Nie wszyscy potrafią jeździć bez trzymanki 😛 a do tego bym tak bardzo nie przykładał uwagi bo można źle usiąść na skuterze i już zacznie zjeżdżać delikatnie. No ale spróbować można oczywiście 😉 jeśli będzie zjeżdżał delikatnie to może to być winna tego że źle usiadłeś albo lekki wiatr wieje. a nawet to że jezdnia jest ułożona pod kątem żeby deszcz spływał 😉 Jeśli będzie zjeżdżał bardzo mocno to trzeba przemyśleć 😉 i zrób kilka takich prób.

    Dodatkowo postaw skuter na centralce. Tak żeby tylnie koło było w powietrzu. Złap za oponę i spróbuj poruszać na boki 😉 Jak pracowałem w serwisie to przyjechał do nas skuter gdzie były tak wybite silentbloki że silnikiem można było ruszać po 3-4 centrymetry w każdą stronę 😉 dodam że to była Aprilia SR 150 😛 więc prędkości dochodziły nie złe tam 😉 strach było jeździć 😉

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    Kymco NewDink 200i
    #51825
    Zdjęcie profilowe Quattro
    Quattro
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Ogólnie te starsze graty, które majá pojemnoci >50cm3 fabrycznie są łatwym sposobem na wypadek. Jeżeli skuter przy wychodzeniu z fabryki był przeznaczony do 100km/ to po tych 12-14 latach przy prędkościach rzędu 130km/h może się coś stać niemiłego. 😉

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie