Poprawna technika hamowania i redukcji biegów w 2T

Cześć,

Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 80) Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :slight_smile:

normalnie przed skrzyżowaniami hamujesz silnikiem. potencjalnie niebepiecznie to by mogo być jakbyś zjeżdżał z 2 kilometrowej górki notorycznie hamując silnikiem z zamknieta przepustnicą i jeszcze tak doibrał bieg żeby non stop na wysokich go piłować.
I nigdy nie pozbawiasz silnika smarowania bo zawsze masz otwarty co najmniej obieg dla wolnych obrotów.

Przy zbijaniu biegów z wysokiego do niskiego na wciśniętym sprzęgle zauważyłem lekkie stuki w skrzyni. Czyli rozumiem, że hamowane na krótkim dystansie silnikiem w dla motorku 2T jest prawidłowe, ponieważ często ludzie ostrzegają przed hamowanie silnikiem stąd moje pytanie :wink: