Poprawna technika hamowania i redukcji biegów w 2T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle Poprawna technika hamowania i redukcji biegów w 2T

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe caes11 caes11 1 lat, 11 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #642535
    Zdjęcie profilowe caes11
    caes11
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Cześć,

    Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 80) Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! 🙂

    #642570
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 891

    normalnie przed skrzyżowaniami hamujesz silnikiem. potencjalnie niebepiecznie to by mogo być jakbyś zjeżdżał z 2 kilometrowej górki notorycznie hamując silnikiem z zamknieta przepustnicą i jeszcze tak doibrał bieg żeby non stop na wysokich go piłować.
    I nigdy nie pozbawiasz silnika smarowania bo zawsze masz otwarty co najmniej obieg dla wolnych obrotów.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #642580
    Zdjęcie profilowe caes11
    caes11
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Przy zbijaniu biegów z wysokiego do niskiego na wciśniętym sprzęgle zauważyłem lekkie stuki w skrzyni. Czyli rozumiem, że hamowane na krótkim dystansie silnikiem w dla motorku 2T jest prawidłowe, ponieważ często ludzie ostrzegają przed hamowanie silnikiem stąd moje pytanie 😉

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie