Pomożecie w temacie gaźnika?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Pomożecie w temacie gaźnika?

Ten temat zawiera 32 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe statorable statorable 5 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 33 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #153825
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    Od kilku dni, moja maszyna, zaczęła szaleć. Stojąc na światłach, bujała wolnymi obrotami od dość wysokich, aż do zgaśnięcia włącznie.
    To pewnie gaśnik, pomyslałem i jeszcze w starym roku szybciutko go obskoczę.
    Hmm, wróciłem do domu prawie autobusem.
    Do rzeczy:
    na dnie gaźnika, obok komory pływakowej jest pompka przyspieszająca.
    A w sródku jest dysza.
    Pod tą dyszą jest kulka, pełniąca rolę zaworka.
    I pytanie: czy w tym układzie powinna być także sprężynka?
    Może ktoś już rozbierał taki gażnik aż tak mocno.
    Silnik to poczciwy 139 QMB 4t.

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
    #153833
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Potrzebujesz pomocy to już Ci jej udzielam:

    Modyfikacje gaźnika silnika 4T GY6-139QMB.JPG

    Zgadza się, jest tam nacięta dysza, kulka i maleńka sprężynka też ma tam być, tak właśnie działa ten układ (podaje paliwo jak przyśpieszasz).

    I lecimy dalej, żeby się to samoczynnie nie rozkręcało (a rozkręcać się lubi, szczególnie w nowych gaźnikach JIELI), to się to wszystko zabezpiecza inną małą sprężynką i całość umiejętnie skręca. 😀

    Patent prosty i skuteczny jak budowa cepa, Chinol Ci to mówi i Metros też. 😀

    Powodzenia w naprawie.

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #153834
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    Dziękuję za cenne informacje.
    Tym bardziej cenne, że chyba będę musiał kupić tą sprężynkę wliczając w nią cenę nowego gaźnika.
    Wykręcałem tą dyszę i sprężynka się gdzieś ulotniła. Szukałem na stole i pod stołem. Niestety, nie ma jej. A hala, na której dokonywałem naprawy jest na prawdę spora.
    Trudno, za błędy trzeba płacić.
    No to Szczęśliwszego Nowego Roku!

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
    #153835
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    może dasz radę sprężynkę wykręcić z czegoś lub znaleźć i dopasować ?

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #153882
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    A może gdzieś w piwnicy u kogoś z Was leży stary, nie używany gaśnik, może ktoś z Was mógłby tą spiralkę odsprzedać?

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #153955
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    Alarm odwłany, sprężynka znaleziona. Łajdaczka ma 7 mm długości i1,5 mm ślrednicy. Potoczyła się tak nieszczęśliwie, że spadła ze stołu. Uff, aż mi ulżyło. Szkoda tylko, że sylwka i nowy rok, skuter przestał na warsztacie, niesprawny.

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
    #153958
    Zdjęcie profilowe monterglass
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Muszę spróbować z tym rezystorem na kabelku od ssania.

    monterglass
    #153987
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    No dobra, to nie koniec. Nadal nie mogę uruchomić skutera. To znaczy nie do końca. Daje się uruchomić i nawet trochę chodzi na wolnych obrotach. Jakikolwiek ruch manetką, a silnik traci wolne obroty bezpowrotnie i nie wkręca się wyżej.
    Wiele godzin minęło, na czyszczeniu i regulacji, gaźnika, zaworów, filtrów.
    Za którymś razem w akcie desperacji, odkręciłem plastikowy dekielek i uniosłem środek membrany , a obroty wróciły na swoje miejsce. Poszedłem dalej. Wyjąłem tą długą sprężynkę i zakręciłem dekielek z powrotem. Skuter niby chodzi, na wolnych obrotach wkręca się na wyższe, po próbie jazdy dostał jakby kopa.
    Wiem jednak, że nie jest to normalna jego praca. Podpowiedzcie, proszę co popsułem tym razem.
    Ta długa sprężynka była przecież od urodzenia w tym gaźniku, dla czego miałoby jej nie być teraz?

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
    #153995
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Może to Ci coś rozjaśni, jeżeli to wyłącznie wina gaźnika jest i jego złożenia czy regulacji, a nie np. trefnego paliwa, uszkodzonego kranika podciśnieniowego lub szczelności przewodu biegnącego od niego do kolektora dolotowego, etc.:
    http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=32&thread_id=2815

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    #153999
    Zdjęcie profilowe statorable
    statorable
    Użytkownik
    • Postów: 226

    Naczytałem się o zużyciu membrany. Swoją drogą ciekaw jestem po co ta sprężyna , ta pod deklem, jest taka długa, w sumie jakie ona spełnia zadanie. Co daje jej demontaż i jakie mogą być tego konsekwencje.
    Jeżeli silnik nabrał wigoru bez sprężynki….
    Nie sądzę, żeby znalazła się ona tam przez pomyłkę konstruktora.
    Będę kombinował dalej, a o rezultatach poinformuję, żeby komuś następnemu było może łatwiej.
    W końcu skuterek ma trzy lata i 13 tys,km. Może to tylko zwykłe zużycie gumy.

    UWAGA! JESTEM NIE NORMALNY! Używam kierunkowskazów i zatrzymuję się na STOPie i zielonej strzałce.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 33 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie