Kymco Agility City 125 – wymiana cylindra na Naraku 160 i dziwne dzwięki.
- This topic has 23 odpowiedzi, 11 głosów, and was last updated 8 years, 7 months temu by huba_buba.
- AutorWpisy
- 10 kwietnia 2013 dnia 07:02 #113031
Czesc wszystkim,
Mam problem po zmianie cylindra. Wsadzilem do mojego Agility City 125 cylinder Naraku 160ccm, oczywiscie rozrzad dobrze zlozylem odpowiednio go znakujac wczesniej, wyregulowalem zawory na wartosci z manuala (0.12 i 0.12). Po odpaleniu stwierdzilem że silnik glosno chodzi i cos jest nie tak. Jeszcze raz rozebralem skuter, sprawdzilem zawory, znaczniki na rozrzadzie mi sie zgadzaja, wszystko powinno byc ok. Zlozylem ponownie sprzet ale jeśli chodzi o dzwieki, nic sie nie zmieniło.
Silnik ma zauwazalnie wiecej mocy z dolu, lepiej sie wkreca natomiast dzwiek jest jak by to powiedziec, bardziej agresywny. W szczegolnosci od strony chlodzenia wydobywaja sie glosniejsze dzwieki i jakies delikatne stuki ktorych wczesniej nie bylo.
Czy ma moze ktos pomysl co to moze byc?
Prosze o pomoc, bo sezon startuje a ja nie jezdze poniewaz boje sie, ze cos sie zepsuje…
Może te odgłosy są normalne przy zmianie cylindra, poniewaz jest wieksza kompresja? Ale nie wydaje mi sie…10 kwietnia 2013 dnia 12:38 #113045ciężko powiedzieć, a nie ma potrzeby wymiany głowicy do tego cylka naraku?
10 kwietnia 2013 dnia 14:54 #113072enter1978 napisał:
ciężko powiedzieć, a nie ma potrzeby wymiany głowicy do tego cylka naraku?
no patrzyles czy tlok nie tyka o glowice -scianki komory- czy cos podobnego?
4T FOREVER
13 kwietnia 2013 dnia 16:16 #113561Do tego cylindra musisz mieć głowicę od 150 lub dedykowaną głowicę Naraku dla ich cylindrów 160-180. Luzy zaworowe możesz ustawić na mniejsze wartości 0,08-0,10. Nic się nie stanie, a pozbędziesz się charakterystycznego cykania zaworów. Jeszcze jedno. Głowice Kymco różnią się od głowic zwykłych 152QMI, dlatego przy zmianie głowicy na inną prawdopodobnie będziesz musiał zmienić łańcuszek rozrządu (długość).
13 kwietnia 2013 dnia 22:03 #113658J23, specjalisci z racing-planet którzy sprzedali kit twierdzą, iż nie potrzebna jest inna głowica, składali pare takich silników i seryjna do tego cylka jak najbardziej pasuje. Byłem w scooterlandzie w Warszawie (dealer kymco i serwis), sprawdzili moją robote i powiedzieli ze wszystko jest złożone poprawnie. Jeszcze raz wyregulowali zawory i silnik chodzi ładniej, znaczy ciszej. Niestety stukanie czasem sie pojawia, ale nie zawsze co dziwne. Słychać je jak się odpuści gas i silnik zejdzie z obrotów od strony wiatraka chlodzenia.
Całosc ma przejechane 1000km wiec nie sadze zeby byl zajechany wal albo byly luzy. W serwisie powiedżieli że nie maja pojęcia co stuka…
Nie wiem co robic:/14 kwietnia 2013 dnia 08:12 #113693Trochę dziwne podejście serwisu. Ciekawe, czy w ogóle zmierzyli ciśnienie sprężania w cylindrze. Wątpię. Natomiast Kymco podaje różne stopnie sprężania dla silnika 125. W jednym manualu mam 13, a w innym 9,3. Dlatego podstawową czynnością podczas diagnostyki twojego skutera powinien być pomiar ciśnienia sprężania. Cylinder Naraku 160 ma tak na prawdę pojemność ok. 155. Te dodatkowe 30ccm może powodować spalanie stukowe. W najgorszym przypadku zawory lekko spotykają się z tłokiem lub tłok z głowica. Poniżej filmik z takim przypadkiem:
14 kwietnia 2013 dnia 09:39 #113716moze byc ze drastyczne wzrosniecie sprezania spowoduje spalanie stukowe ale nie przy odpuszczaniu gazu jak pisze kolega ze ma te stukotanie
zobacz jeszcze czy od strony magneta nie ma luzow lozysko i cosik tam nie ociera stuka nawet wentylator moze dawac takie stukotanki przy niewielkim dotykaniu o jakas powierzchnie4T FOREVER
14 kwietnia 2013 dnia 18:37 #113885Koledzy, sprawdzałem luzy, nie ma. Nic nie ociera, rozkręcałem skuter 3 razy aby to sprawdzić. Serwis chyba nie sprawdzał kompresji, nic mi o tym nie wiadomo. Sam nie mam sprzętu aby to sprawdzić…
Pojeździłem dzisiaj trochę i mam następujące spostrzeżenia.
Pobrzękiwanie pojawia się wtedy, kiedy silnik już się rozgrzeje. Słychać je na jałowych obrotach jak skuter stoi. Po dodaniu gazu cichną. Nagrałem filmik niestety z kiepskiej jakości ale słychać brzęki:
http://www.youtube.com/audio?video_referrer=watch&v=2U_lSlNxXAA&feature=mhsnPrzeraziło mnie dzisiaj spalanie po zmianach. Wymieniłem w skuterze cylinder na 160, dyszę z 102 na 112, dodałem 2 dodatkowe mini filtry powietrza Naraku do puszki (http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-dodatkowy-filtr-powietrza-naraku-oryginalnej-puszki-p-12135-1.html?cPath=13969_7836_7844&sessID=591c9f80ee9848b5a4d7a639b419f2f9). Wszystko zalałem olejem MOTUL Scooter Power 100% Syntetyk.
Spalanie przez zmianami wychodziło maksymalnie 3,85l a po zmianach uwaga – 6,68l!!! rozumiem że jest na dotarciu ale coś jest nie tak. Sprzedający cylek powiedział że maksymalnie litr więcej będzie palić.
Może któryś z kolegów jest z warszawy i by się spotkał ze mną na zabawę z moim skuterem? Coś odpalę oczywiście za pomoc:)
Wiadomość na priv.14 kwietnia 2013 dnia 20:22 #113922W pierwszym poście nic nie wspomniałaś o zabawie z dyszami. Może jeszcze masz coś wymodzone? Spalanie dużo mówi. Sprawdź gaźnik, czy wszystko jest na swoim miejscu. Może ta dysza jest za duża, może przy zmianie dyszy niechcący podgiąłeś pływak, może … trudno wróżyć z fusów. Faktycznie niech zajmie się tym w realu, ktoś kto ogarnia temat, bo szkoda silnika, benzyny i Twoich nerwów.
14 kwietnia 2013 dnia 20:47 #113933zgadza sie ze nie podales nic o zabawie z dyszami
ja bym zostawil orginalna po dotarciu bawilbym sie z nimi
jednak uwazam (z doswiadczenia)ze dysza 112 to na 4t przesada
125 -160 w 4t powinna max spalac przy ostrej jezdzie 4,5l ale to przy ostrej
przy normalnej max 3,3-3,5 l/100
sumujac wroc do orginalnej dyszy a pozniej probuj wiekszej ale jak pisalem to przesada do 4t 125 czy 160 taka dysza jak juz to -105 wiekszej bym nie dawal no i oczywiscie ten stan poziomu paliwa jak pisal kolega wyzej czy nie zaczaczyles niechcacy o plywak i nie zmieniles poziomu paliwa
pozdrawiam14 kwietnia 2013 dnia 20:56 #113937Jutro rozbiore gaznik i zobacze czy nic nie narozrabiałem. Ludzie z racing-planet doradzili mi wymiane dyszy na 10% wiekszą czyli z 102 na 112. Dysza chyba nie jest za duża ponieważ skuter szybko wkręca sie w obroty i z nich schodzi, nie ma mula, nie czuc zalania, swieca sucha, obroty nie falują, reaguje jak najbardziej prawidłowo na gas. Ale moze masz racje CEFA, zmienie na seryjną i zobaczę co będzie się dziac.
Ale nadal pobrzękiwania nie rozwiązane…14 kwietnia 2013 dnia 21:07 #113938na odleglos ciezka sprawa mowisz lozyska ok,nic od strony nic ociera,
wentylator tez bez sladow otarc moze.. – trzeszy – podczas przeciazen ?
sam jestem ciekaw co to moze byc
w duchu stawialem na lozysko na czopie ale mowisz ze nie
wiec jak dojdziesz daj znac
pozdrawiam19 kwietnia 2013 dnia 22:29 #114972Weź stetoskop (mechaniczny, nie lekarski) postaraj się zbadać skąd to dobiega i tam szukaj przyczyny. Na forum można konsultować zmianę plastików a nie dziwne dźwięki w silniku, gdyż może Cię to drogo kosztować (zwłaszcza w AG Citty 125).
20 kwietnia 2013 dnia 06:59 #114984A uszczęlkę pod wydech założyłeś? 🙂
20 kwietnia 2013 dnia 07:12 #114988jezeli miales rozkrecony(kiedys i skrecony recznie)wariator i sprzeglo sciagnij je i odpal bez -zobaczysz wtedy jak pracuje sam silnik i bedziesz mial 100%pewnosc ze stuki nie sa przenoszone z napedu lub przekladni
ps.mysle ze masz dostep do pneumatyka lub nie skrecales juz tym ustrojstwem wariatora i sprzegla
pozdrawiam
4T FOREVER5 września 2013 dnia 17:31 #144246Witam kolegów i autora wątku. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam zamiar wsadzić ten sam cylinder i wymienić kilka innych rzeczy do kymco. Bartos możesz opisać jaka jest mniej więcej różnica w przyśpieszeniu ? np do 80 km/h ? do 50 km/h? albo w ile sek się zbiera ? Czy V max się zwiększył i czy spalanie wzrosło ? Pozdrawiam
6 września 2013 dnia 07:27 #144297Ps. Na zagranicznej stronie wyczytałem, że przy wymianie cylindra należy obowiązkowo wymienić łańcuch/pasek rozrządu. Może niewymienienie tego elementu miało wpływ na taką pracę silnika ?
7 listopada 2013 dnia 13:23 #150510Zaciekawił mnie ten wątek. Na czym stanęła wymiana? Jest ok czy lepiej pozostać przy 125?
18 grudnia 2013 dnia 12:28 #152987witam,
mam od niedawna S8 z tym silnikiem i tez korci mnie zeby pobawić sie ze zmiana na wiekszy, prosze o opinie czy warto.26 marca 2014 dnia 12:11 #160404Ostatnio złapałem kontakt z autorem wątku. Powodem stuków był pęknięty cylinder. Powodem pęknięcia cylindra był nieprawidłowy montaż, cylinder nie został idealnie prosto ułożony. Po zakupie nowego cylindra i założeniu tym razem przez serwis, wszystko gra. Według relacji użytkownika moc jest dużo wyższa, spalanie wzrosło niewiele.
Piszę o tym ponieważ autor chyba tu nie zagląda, a sporo osób ma rozterki, czy kupować naraku 160, czy nie. Resztę części ma fabrycznych(wałek, łąńcuszek, głowicę i gaźnik) i wszystko działa dobrze. Mnie to przekonało, niedługo kupuję naraku.
Pozdro8 czerwca 2014 dnia 07:29 #168133Kolego Bartos na jakiej ostatecznie dyszy jeździsz ? Mam zamontowany podobnie jak ty kit naraku 160 cm3
29 lipca 2015 dnia 06:22 #196217Dopiszę się także w tym wątku ponieważ od kilku dni jeżdzę po wymianie cylindra ze 125 na Naraku 150. Wszystko działa jak należy nie trzeba było nawet nic ustawiać. Aktualnie docieranie z 700km. Jednak potwierdzam z dołu bierze wyśmienicie, zaryzykuję stwierdzenie że 40-50% lepiej się zbiera niż przy seryjnej 125. Koszty 236 zł cylinder i 200 wymiana. Porównując z cenami za 150 i tak wymiana we własnym zakresie wygląda atrakcyjniej niż kupno od dealera.
30 lipca 2015 dnia 06:27 #196267Ogarnij sprawę większej dyszy do gaźnika (120-125) i koniecznie daj więcej powietrza do puszki airboxa bo seryjna gumowa rura jest wąskim gardłem. Zajrzyj do wątku o tuningu GY6 125, wszystko masz opisane.
30 lipca 2015 dnia 09:30 #196288Ale ja nie mam problemu z powietrzem, śmiem twierdzić że na seryjnych częściach poza cylindrem śmiga bardzo ładnie.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.