Pomocy! Mój ND jedzie tylko 63km/h, a ma 70cc

  • Temat jest pusty.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #32375 Reply
    dink70
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    Co mam zrobić? Chce jechać szybciej, a już nie wiem co da się z nim zrobić. Wymieniłem ostatnio moduł na ten tuningowy i było gorzej. Owszem ma lepsze przyspieszenie, ale dalej już tylko 63 i ani kolometra więcej. Chcę jeździć 80 km/h ratunku!!!

    #32377 Reply
    lop16
    Użytkownik
    • 44
    • Postów: 328
    • Postów: 372

    A wszystkie blokady poza modułem masz zdjęte ?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #32387 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Wysil sie i napisz co zmieniłeś razem z wymianą cylka. Jaka dysza, gaźnik itd.

    #32393 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Musisz zmienić zębatki przełożenia wtórnego.

    #32397 Reply
    dink70
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    Niestety zupełnie jestem zielony w sprawach mechanicznych. Był skuter u tzw. fachowców. Zmienili tylko cylinder. Gaźnika ani dyszy nie ruszali. Nie chce też wchodzić w jakieś megakoszty. Słyszęłem jeszcze o zmiane wydechu, ale to ponoć prawie tysia kosztuje. Gdzie i za ile mogę zrobić mi zebatki przełożenia wtórnego, jak pisze Pietro? czy to wystarczy i czy nie popłynę z kasa za mocno?

    #32404 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    To jakaś dupa nie fachowiec. Jak masz większy cylinder to zwiększa się pojemność komory spalania a więc potrzebna jest większa ilość paliwa ale dysza nie jest w stanie jej przepuścić a w efekcie przytarty luz zatarty cylinder.
    Dysza to koszt kilku złotych.

    #32405 Reply
    dink70
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    To w takim razie gdzie w Warszawie mi to zrobią? Wie ktoś?

    #32434 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    A ile leciał seryjny, przed tunem, zdjąłeś blokady?

    Pietro nie przesadzaj z przełożeniem, seryjny powinien przynajmniej 65 jechać, więc to nie przełożenia.

    Dysza do cylka 72ccm powinna być ok 86-90, zależnie też czy filtr stożkowy czy seryjny 😀

    Dyszę to samemu możesz wymienić.

    #32438 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Vezyr napisał:

    Dyszę to samemu możesz wymienić.

    Nie tylko dyszę można samemu zmienić 😉

    #32441 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Pod 72ccm to już raczej podchodzi większy gaźnik, bo sama dysza może wiele nie dać. Poza tym jak na większą pojemność i tuningowy moduł to kiepskie osiągi, porównywalne z 50-tką. Idź z tym do tych „fachowców” co to robili i niech za darmo go teraz wyregulują, bo co to za tuning co nie daje żadnych efektów? 🙄

    #32443 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Gaźnik w 4T to się przy 90ccm wymienia 😀 Przy 72cmm nie ma po co.

    #32444 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Przełożenie musi być zmienione, bo większa moc nie będzie wykorzystana na szybkość..Skuter jest mocny ale jedzie jakby w manualu ze skrzynią 5 biegową, jechał na 3-ce albo 4-ce z gazem na full, czyli są obroty, nie ma szybkości bo brakuje długiego przełożenia, silnik mieli na wysokich obrotach i więcej pali z v-maxem jak przed wymianą cyla.

    #32446 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Ale czy przez przełożenia jedzie mniej niż seryjny odblokowany?No raczej nie xD A że nie osiągnie całej mocy z tego to co innego.

    #32447 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Nie jedzie mniej, kolega pisze że jedzie mu tyle samo…Moc osiąga, tyle że nie jest wykorzystana na prędkość, bo brakuje dłuższego przełożenia.

    #32478 Reply
    dink70
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    No niestety jakby coś go blokowało. Niby chce jeszcze iść, a przy 63 już nie może. Tak jakby go coś blokowało. Nie przekracza 80 tys obrotów.

    #32481 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    chyba 8 tyś obrotów 😉

    #33997 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    Sorki, że odświeżam temat po tygodniu od ostatniej odpowiedzi…

    Jak nie przekracza 8 tyś obr, to masz blokadę na CDI
    Jak zdjąć blokadę z CDI z Kymco ND, napisałem w innym temacie

    Co do tych 63 km/h – to moje główne pytanie jest – na jaki tłok i cylinder wymieniłeś na tą 72?

    Co to za dziwaczna zamiana, jak jedziesz mniej, niż na oryginalnym tłoku i cylku 50 cm3??!!

    Czyżby zamiana na produkt z aledrogo wyprodukowany w ChRL za przysłowiowe 100 lub 150 PLN?

    Jeżeli tak – to gratuluje… bo nic Ci to nie dało, bo wsadziłeś gorszy szmelc od tego co był fabrycznie 50ką.
    O tym „co warte są” cylindy 72 cm3 produkcji ChRL w Kymco, wspomnę niedługo (za ok tydzień) w jakimś postcie osobnym – bo wlaśnie jestem po takiej zamianie (przymusowe doświadczenie – o ktorym też wspomnę w kwestii „jak się zrobić w jajo, poprzz oddanie do niesprawdzonego serwisu moto – czyli jak rozwalić markowe bebechy”).

    Zresztą przyczyny mogą być inne:
    Jaki masz tam wariator? Zachowałeś oryginalny, czy wymieniałeś na inny?
    Jaki dobór rolek – dopasowywałeś rolki po zmianie jednostki?
    Wymieniałeś dysze, kombinowałeś coś z filtrem powietrza?

    Zmieniając jakiekolwiek rzeczy w moto, ulega zmiana charakterystyki pojazdu!!!

    Zawsze takowy reguluje się od nowa, dobiera ponownie wagę rolek, itp.

    Po za tym po raz enty powtarzam – w 4T prawie nic Ci nie daje wymiana cylka na większy, oprócz mocy – przynajmniej guzik Ci da to w ciężkim ND (bo w leciutkim agility to trochę to daje).

    Chcesz mieć większy vmax, trzeba zdjąć blokadę na CDI, zainwestować w wariator i rolki.

    Na ORYGINALNYM cylindrze Kymco 50 cm, powinien jechać 60-65 km/h, na 72 / 80 cm3 (ale firmowym) – wyciśniesz z niego 68 km/h, 2x jednak Ci wzrośnie moc i przyśpieszenie i nie będzie problemów z jazdą pod górkę.
    Tyle i tylko tyle tanim kosztem, ZAWSZe przy tym dobierasz rolki ponownie- chcąc mieć więcej (ja mam 75-78 km/h), kłania się droższa zabawa, bo dochodzi koszt wariatora malossi, ponownie dobranie odpowiednio pod nowy wario rolek i wymiany sprężyny – czyli koszt dodatkowy prawie 300 zł

    Oczywiście wszystkie prędkości podaje wg. GPS (licznik elektroniczny ND przekłamuje o 2-3 km/h.. w sumie i tak jest bardzo dokładny, bo wskazówkowy/analogowy zipka przekłamuje o 15 km/h 😀 )

    Chcąc mieć jeszcze więcej – zabawa z przełożeniami – ale to nie opłacalne.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Pomocy! Mój ND jedzie tylko 63km/h, a ma 70cc
Twoje informacje:




Back to top button