Pomocy. Brak Pomysłów :(
Tagi: Japońskie, katana, suzuki, Świeży Zakup, Usterki
- This topic has 50 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 8 years, 7 months temu by
JAros.
- AutorWpisy
-
- 27 maja 2012 dnia 18:14 #61518
Cześć, wymieniłem wkońcu cylinder bo był w strasznym stanie w nadzieii, że skuter przestanie się grzać, niestety ujechałem może 300metrów i już lampka ;(
Termostatu wgl. nie było..
Jestem już zdesperowany w walce z tym skuterem.
Macie pomysł gdzie jest problem?
Skuter stoi już miesiąc a ja przejechałem nim 40km na trasie Dom->Serwis - 27 maja 2012 dnia 18:17 #61520
A faktycznie się grzeje? czy tylko lampka się oświeca, może coś z pompą,
- 27 maja 2012 dnia 18:21 #61521
Teoretycznie woda krąży po układzie.
Ale i tak się świeci.. - 28 maja 2012 dnia 07:24 #61568
Może czujnik temperatury?? I dlatego Ci się lampka świeci… Sprawdź czy naprawdę się grzeje…
- 28 maja 2012 dnia 11:20 #61585
A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link 🙂 - 28 maja 2012 dnia 11:23 #61587
ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
- 28 maja 2012 dnia 11:27 #61589
Ale ja nie mam już termostatu 😐
- 28 maja 2012 dnia 12:29 #61594
hiorimaru napisał:
ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
W chłodnicy jest płyn a nie żaden olej. Po wyciągnięciu termostatu z samochodu w zimę/jesień nie ma szans żeby silnik zagrzał się do 90 stopni a niedogrzany silnik więcej pali i szybciej się zużywa.
Dodge – przejedź się i jeśli lampka zacznie Ci świecić dotknij cylinder z dołu ręką i sprawdź czy rzeczywiście jest bardzo gorący i sprawdź jak ciepłe są węże od chłodnicy. Jeśli węże będą zimne a cylinder nie gorący ewidentnie winny jest czujnik temperatury. Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik chłodzony cieczą po 300 metrach był już tak zagrzany aby lampka się zaświecała. Spróbuj wymienić czujnik temperatury.
- 28 maja 2012 dnia 14:48 #61614
Zaraz to sprawdze i napiszę jak jest. 😉
A jeżeli jest płyn w wezach to nie powinny one być gorące ? - 28 maja 2012 dnia 18:29 #61641
http://www.youtube.com/watch?v=Hpsxa1BiBE4&feature=youtu.be
Czy powinien tak kopcić przy starcie ?
Po przejechaniu takiej odległości (nawet mniej jak 300m pali się lampka)
Czy to możliwe, że czujnik uszkodzony nie pali się ciągle, tylko pojakimś czasie 😛 ? - 28 maja 2012 dnia 18:49 #61644
Może układ chłodzenia jest niedrożny? Płyn rozgrzewa się przy silniku powodując zaświecenie się lampki – tyle że nie krąży w układzie.
- 28 maja 2012 dnia 19:03 #61647
Anonim
Nieaktywny- Postów: 927
dodge napisał:
Ale ja nie mam już termostatu 😐
A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link 🙂 - 28 maja 2012 dnia 19:05 #61648
Może i głupie pytanie ale czy po oględzinach termostatu i wymianie cylka zalewałeś układ płynem ? Jaki płyn wlałeś ? Wydaje mi się że to może być tak jak kolega wyżej pisze. Ściągnij obydwa węże i je przedmuchaj i sprawdź czy nie są przytkane jeśli nie to wymień czujnik temperatury. Sprawdzałeś jak się ma temperatura cylindra po zapaleniu się lampki ?
- 28 maja 2012 dnia 19:29 #61650
oczywiście, że zalałem.
Borygo Eko zalewałem.
Nie mam dostępu do niego tak, żeby się nie oparzyć o rurę wydechową.. - 28 maja 2012 dnia 19:39 #61656
Rzeczywiście, będę musiał sprawdzić drożność, bo stwierdziłem krążenie na podstawie gorąca z wszystkich przewodów.
A to co mówisz Michalk001 brzmi sensownie - 28 maja 2012 dnia 19:59 #61672
A czy chłodnica i wszystkie węże są gorące ?
- 30 maja 2012 dnia 14:26 #61858
ten idący do pompy jest lekko ciepławy, ale ledwie co..
Przypuszczam, że to pompa bo jak chciałem ją odkręcić i zobaczyć czy koło się kręci to się nie dało.. śruby dawno nie były odkręcane.
Ale nie o to mi chodzi, kiedy odłączyłem wąż od pompy to wywaliło strasznie mi wąż i płyn z dużym ciśnieniem wyleciał, tak jakby po prostu pompa nie przyjmowała płynu.
Bo z drugiej strony jak odłączałem wąż od chłodnicy od głowicy to było 10x mniejsze to ciśnienie, a teraz to, aż mnie spryskało ;P - 30 maja 2012 dnia 20:03 #61911
1. Gdzie dolewałeś płynu- do zbiorniczka czy tam gdzie korek odpowietrzający? To jest chyba układ podciśnieniowy i jeżeli nie ma płynu w układzie to może nie zabrać ze zbiornika.
2. Po kolei możesz sprawdzać drożność przewodów.
3. Pompa też może być słaba i przy większym ciśnieniu nie mieć wydajności.
W moim skuterze taki objaw był efektem przytarcia tłoka, a później zatarcia- dym może być spowodowany przedostania się płynu do cylindra. - 1 czerwca 2012 dnia 18:00 #62167
No a jeżeli by się dostawała to dlaczego tak może być.. ?
- 1 czerwca 2012 dnia 18:33 #62171
Jeśli dymi na biało to płyn dostaje się do cylindra ( uszczelka pod głowicą ).
- 1 czerwca 2012 dnia 18:38 #62172
No w zasadzie dymi na biało po tym jak się na grzewa.
Ale to co z tą uszczelką może być nie tak?
Została wymieniona dziś pompa wody poza jedną częścią..
By dodge98 at 2012-06-01
o tą. czy ona jest ważna..?ale najbardziej mnie ciekawi co z nią może być nie tak.. jest nowa bo w weekend wymieniałem cylinder na nowy razem z uszczelkami.
- 1 czerwca 2012 dnia 18:44 #62173
Po wymianie pompy problem nadal występuje ?
- 1 czerwca 2012 dnia 18:52 #62176
Tak.
Właśnie, ten biały dym też jest, czyli tak jakby to wgl. nie była wina pompy ani trochę. - 1 czerwca 2012 dnia 19:01 #62178
Dym był na starym cylku czy po wymianie na nowy się pojawił ?
- 1 czerwca 2012 dnia 19:12 #62181
jest na nowy, jak się lampka zaczyna palić.
- 1 czerwca 2012 dnia 19:20 #62183
Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?
- 1 czerwca 2012 dnia 19:21 #62184
dodge, przypomnij sobie jak pytałeś na forum co sądzimy o tej katanie. Odradzałem ci ją, teraz masz udrękę..
- 1 czerwca 2012 dnia 19:35 #62185
O tą chyba nie pytałem.. ale wiem. mam nauczkę niestety 😐
Ale możecie postarać się mi pomóc ? - 1 czerwca 2012 dnia 19:51 #62188
dodge napisał:
Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?
założyłeś silnik na starej uszczelce ?
tak to nie będzie działać
uszczelka musi być nowa i równo głowica dokręcona.biały dym świadczy że płyn się dostaje do cylindra, jedyne wyjście to wymienić ową uszczelkę na dobrej jakości i dobrze złożyć.
- 1 czerwca 2012 dnia 20:12 #62189
Chodzi o to że założyłem nową uszczelkę, do starej głowicy i faktycznie nie przykreciłem jej na ‚ krzyż’.
Muszę założyć ta nowa glowice i przykręcić na krzyż tak,?
A ta uszczelka jest od nowej głowicy. - 1 czerwca 2012 dnia 20:40 #62192
Skoro masz nową głowice to dlaczego jej nie założysz ? Z tym że jak teraz chciałbyś założyć nową głowicę to musisz mieć nową uszczelkę.
- 1 czerwca 2012 dnia 21:10 #62194
Spokojnie, dodge.
1. Jak możesz napisz gdzie dolewałeś płynu chłodzącego?
2. Przed wymianą pompy sprawdziłeś drożność przewodów?
3. Przy wymianie uszczelki pod głowicę warto sprawdzić samą głowicę.
4. Czegoś nie łapię- dlaczego wymieniałeś cylinder? - 2 czerwca 2012 dnia 08:18 #62224
No do zbiorniczka.
Tak.
Ponieważ stary był w opłakanym stanie. - 2 czerwca 2012 dnia 08:20 #62225
Bo.głowica nowa nie miała wyjścia na czujnik temp.
- 2 czerwca 2012 dnia 10:33 #62244
A cylinder który zamontowałeś jest do wersji chłodzonej cieczą ? Bo dziwne aby głowica do tego zestawu nie miała wyjścia na czujnik.
- 2 czerwca 2012 dnia 11:01 #62248
Tak, na pewno jest.
No bo przecież nie miałą by z boku wejścia na wąż od pompy 🙂
Czyli mam zamontować nową głowicę? - 2 czerwca 2012 dnia 15:12 #62314
Dolej płynu do układu chłodzącego w miejscu, gdzie jest jego odpowietrzenie. Tak jak pisałem wcześniej- jeżeli dolewałeś do zbiorniczka, a w układzie nie było już płynu nic to nie dało.
- 2 czerwca 2012 dnia 15:59 #62318
Lej płyn normalnie do zbiorniczka wyrównawczego, potem włącz silnik niech pochodzi sobie na wolnych obrotach aby pompa odpowietrzyła układ, potem dolej do poziomu max i powinno być dobrze.
- 2 czerwca 2012 dnia 18:24 #62333
No ale ja mam płyn prawie na max i miałem go cały czas.
- 2 czerwca 2012 dnia 18:38 #62337
Widocznie jest zapowietrzony..
- 2 czerwca 2012 dnia 20:53 #62370
Na pracującym silniku ścisnij ręką kilka razy węże idące z chłodnicy tak też szybciej się odpowietrza.
- 3 czerwca 2012 dnia 11:16 #62434
Ale odpowietrzyłem układ.
To pewnie coś z tą uszczelką spróbuje zamontować tą nową głowicę i zobaczymy jak będzie. - 3 czerwca 2012 dnia 19:16 #62520
Zrób inaczej- Spróbuj odkręcić korek, który służy odpowietrzeniu. Zapal silnik i zobacz, czy płynie tamtędy płyn.
Jak już pisłem wcześniej, jeżeli nie było w układzie wogóle płynu, to może nie zabrać ze zbiorniczka.
To jest odpowiedź w temacie szybkiego zapalania się lampki i nie dotyczy głowicy (problem z lampką miałeś jeszcze przed wymianą.
Jeszcze takie pytanie- czy sprawdziłeś drożność wszystkich przewodów układu chłodzenia? - 3 czerwca 2012 dnia 20:06 #62530
Chodzi Ci o śrubkę na pompie do odpowietrzania, tak?
Tak. - 5 czerwca 2012 dnia 07:09 #62772
tak 🙂
- 5 czerwca 2012 dnia 07:35 #62775
Nie ma potrzeby odpowietrzania śrubką, wystarczy włączyć silnik, a pompa sama odpowietrzy cały układ.
- 7 czerwca 2012 dnia 08:34 #63082
Niestety, po zmianie głowicy po ok. 400metrach skuter nie ma już mocy, tak jakby nie miał przeniesienia napędu.
Trzymam manetke na full a on ledwo co gazuje..
Mechanik zamienił mi wyjście z głowicy od przewodu do chłodzenia, tak żeby był z góry.
Niestety, są takie objawy jak napisałem.
Cały czas jest biały dym, zobaczymy jak to będzie po przeczyszczeniu gaźnika i regulacji.
Może nagram skuter jak pracuje, żeby wam pokazać. - 7 czerwca 2012 dnia 09:57 #63094
dodge napisał:
Niestety, po zmianie głowicy po ok. 400metrach skuter nie ma już mocy, tak jakby nie miał przeniesienia napędu.
Trzymam manetke na full a on ledwo co gazuje..
Mechanik zamienił mi wyjście z głowicy od przewodu do chłodzenia, tak żeby był z góry.
Niestety, są takie objawy jak napisałem.
Cały czas jest biały dym, zobaczymy jak to będzie po przeczyszczeniu gaźnika i regulacji.
Może nagram skuter jak pracuje, żeby wam pokazać.Tak jest z używanymi firmówkami nieznanego pochodzenia, ktoś sprzedał i pozbył się problemu, a ty się męczysz już ze 2 tygodnie i nie wiadomo kiedy skończysz..? 🙁
- 7 czerwca 2012 dnia 12:01 #63120
Wiem właśnie.
Wczoraj stwierdziłem, że chinol nówka za 1500zł jeździ normalnie, a ja go cisnę w opór, a jakże firmowe ‚bez awaryjne’ Suzuki, więcej stoi w serwisie jak w garażu w domu.
Teraz wolałbym kupić nówkę chinola za 2,5k który by był też wymiarami dobry i nawet jakby się psuł, to łatwiej by go było naprawiać. - 7 czerwca 2012 dnia 13:48 #63134
dodge napisał:
Wiem właśnie.
Wczoraj stwierdziłem, że chinol nówka za 1500zł jeździ normalnie, a ja go cisnę w opór, a jakże firmowe ‚bez awaryjne’ Suzuki, więcej stoi w serwisie jak w garażu w domu.
Teraz wolałbym kupić nówkę chinola za 2,5k który by był też wymiarami dobry i nawet jakby się psuł, to łatwiej by go było naprawiać.Też to odczułem na własnej skórze, gdy byłem posiadaczem Hondy Pantheon. Dlatego gdy pytałeś na forum, czy warto kupić tą Katanę, nie podobała mi się i odradzałem ci ją…
- 11 czerwca 2012 dnia 17:02 #63802
Pietro- ja mam właśnie Pantheona i się z nim męczę po zmianie silnika 😛
-
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.