Pomocy. Brak Pomysłów :(

Wyświetlanie 50 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #61518
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Cześć, wymieniłem wkońcu cylinder bo był w strasznym stanie w nadzieii, że skuter przestanie się grzać, niestety ujechałem może 300metrów i już lampka ;(
      Termostatu wgl. nie było..
      Jestem już zdesperowany w walce z tym skuterem.
      Macie pomysł gdzie jest problem?
      Skuter stoi już miesiąc a ja przejechałem nim 40km na trasie Dom->Serwis

    • #61520
      andrzej2310
      Uczestnik
      • Postów: 315

      A faktycznie się grzeje? czy tylko lampka się oświeca, może coś z pompą,

    • #61521
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Teoretycznie woda krąży po układzie.
      Ale i tak się świeci..

    • #61568
      Manius
      Użytkownik
      • Postów: 2

      Może czujnik temperatury?? I dlatego Ci się lampka świeci… Sprawdź czy naprawdę się grzeje…

    • #61585
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
      proszę o link 🙂

    • #61587
      hiorimaru
      Użytkownik
      • Postów: 90

      ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok

    • #61589
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Ale ja nie mam już termostatu 😐

    • #61594
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      hiorimaru napisał:

      ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok

      W chłodnicy jest płyn a nie żaden olej. Po wyciągnięciu termostatu z samochodu w zimę/jesień nie ma szans żeby silnik zagrzał się do 90 stopni a niedogrzany silnik więcej pali i szybciej się zużywa.

      Dodge – przejedź się i jeśli lampka zacznie Ci świecić dotknij cylinder z dołu ręką i sprawdź czy rzeczywiście jest bardzo gorący i sprawdź jak ciepłe są węże od chłodnicy. Jeśli węże będą zimne a cylinder nie gorący ewidentnie winny jest czujnik temperatury. Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik chłodzony cieczą po 300 metrach był już tak zagrzany aby lampka się zaświecała. Spróbuj wymienić czujnik temperatury.

    • #61614
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Zaraz to sprawdze i napiszę jak jest. 😉
      A jeżeli jest płyn w wezach to nie powinny one być gorące ?

    • #61641
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      http://www.youtube.com/watch?v=Hpsxa1BiBE4&feature=youtu.be

      Czy powinien tak kopcić przy starcie ?
      Po przejechaniu takiej odległości (nawet mniej jak 300m pali się lampka)
      Czy to możliwe, że czujnik uszkodzony nie pali się ciągle, tylko pojakimś czasie 😛 ?

    • #61644
      Michalk001
      Uczestnik
      • Postów: 1 646

      Może układ chłodzenia jest niedrożny? Płyn rozgrzewa się przy silniku powodując zaświecenie się lampki – tyle że nie krąży w układzie.

    • #61647
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 927
    • #61648
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Może i głupie pytanie ale czy po oględzinach termostatu i wymianie cylka zalewałeś układ płynem ? Jaki płyn wlałeś ? Wydaje mi się że to może być tak jak kolega wyżej pisze. Ściągnij obydwa węże i je przedmuchaj i sprawdź czy nie są przytkane jeśli nie to wymień czujnik temperatury. Sprawdzałeś jak się ma temperatura cylindra po zapaleniu się lampki ?

    • #61650
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      oczywiście, że zalałem.
      Borygo Eko zalewałem.
      Nie mam dostępu do niego tak, żeby się nie oparzyć o rurę wydechową..

    • #61656
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Rzeczywiście, będę musiał sprawdzić drożność, bo stwierdziłem krążenie na podstawie gorąca z wszystkich przewodów.
      A to co mówisz Michalk001 brzmi sensownie

    • #61672
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      A czy chłodnica i wszystkie węże są gorące ?

    • #61858
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      ten idący do pompy jest lekko ciepławy, ale ledwie co..
      Przypuszczam, że to pompa bo jak chciałem ją odkręcić i zobaczyć czy koło się kręci to się nie dało.. śruby dawno nie były odkręcane.
      Ale nie o to mi chodzi, kiedy odłączyłem wąż od pompy to wywaliło strasznie mi wąż i płyn z dużym ciśnieniem wyleciał, tak jakby po prostu pompa nie przyjmowała płynu.
      Bo z drugiej strony jak odłączałem wąż od chłodnicy od głowicy to było 10x mniejsze to ciśnienie, a teraz to, aż mnie spryskało ;P

    • #61911
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      1. Gdzie dolewałeś płynu- do zbiorniczka czy tam gdzie korek odpowietrzający? To jest chyba układ podciśnieniowy i jeżeli nie ma płynu w układzie to może nie zabrać ze zbiornika.
      2. Po kolei możesz sprawdzać drożność przewodów.
      3. Pompa też może być słaba i przy większym ciśnieniu nie mieć wydajności.
      W moim skuterze taki objaw był efektem przytarcia tłoka, a później zatarcia- dym może być spowodowany przedostania się płynu do cylindra.

    • #62167
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      No a jeżeli by się dostawała to dlaczego tak może być.. ?

    • #62171
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Jeśli dymi na biało to płyn dostaje się do cylindra ( uszczelka pod głowicą ).

    • #62172
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      No w zasadzie dymi na biało po tym jak się na grzewa.

      Ale to co z tą uszczelką może być nie tak?

      Została wymieniona dziś pompa wody poza jedną częścią..

      By dodge98 at 2012-06-01
      o tą. czy ona jest ważna..?

      ale najbardziej mnie ciekawi co z nią może być nie tak.. jest nowa bo w weekend wymieniałem cylinder na nowy razem z uszczelkami.

    • #62173
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Po wymianie pompy problem nadal występuje ?

    • #62176
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Tak.
      Właśnie, ten biały dym też jest, czyli tak jakby to wgl. nie była wina pompy ani trochę.

    • #62178
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Dym był na starym cylku czy po wymianie na nowy się pojawił ?

    • #62181
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      jest na nowy, jak się lampka zaczyna palić.

    • #62183
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?

    • #62184
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge, przypomnij sobie jak pytałeś na forum co sądzimy o tej katanie. Odradzałem ci ją, teraz masz udrękę..

    • #62185
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      O tą chyba nie pytałem.. ale wiem. mam nauczkę niestety 😐
      Ale możecie postarać się mi pomóc ?

    • #62188
      barteklodz
      Użytkownik
      • Postów: 783

      dodge napisał:

      Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?

      założyłeś silnik na starej uszczelce ?
      tak to nie będzie działać
      uszczelka musi być nowa i równo głowica dokręcona.

      biały dym świadczy że płyn się dostaje do cylindra, jedyne wyjście to wymienić ową uszczelkę na dobrej jakości i dobrze złożyć.

    • #62189
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Chodzi o to że założyłem nową uszczelkę, do starej głowicy i faktycznie nie przykreciłem jej na ‚ krzyż’.
      Muszę założyć ta nowa glowice i przykręcić na krzyż tak,?
      A ta uszczelka jest od nowej głowicy.

    • #62192
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Skoro masz nową głowice to dlaczego jej nie założysz ? Z tym że jak teraz chciałbyś założyć nową głowicę to musisz mieć nową uszczelkę.

    • #62194
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      Spokojnie, dodge.
      1. Jak możesz napisz gdzie dolewałeś płynu chłodzącego?
      2. Przed wymianą pompy sprawdziłeś drożność przewodów?
      3. Przy wymianie uszczelki pod głowicę warto sprawdzić samą głowicę.
      4. Czegoś nie łapię- dlaczego wymieniałeś cylinder?

    • #62224
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      No do zbiorniczka.
      Tak.
      Ponieważ stary był w opłakanym stanie.

    • #62225
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Bo.głowica nowa nie miała wyjścia na czujnik temp.

    • #62244
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      A cylinder który zamontowałeś jest do wersji chłodzonej cieczą ? Bo dziwne aby głowica do tego zestawu nie miała wyjścia na czujnik.

    • #62248
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Tak, na pewno jest.
      No bo przecież nie miałą by z boku wejścia na wąż od pompy 🙂
      Czyli mam zamontować nową głowicę?

    • #62314
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      Dolej płynu do układu chłodzącego w miejscu, gdzie jest jego odpowietrzenie. Tak jak pisałem wcześniej- jeżeli dolewałeś do zbiorniczka, a w układzie nie było już płynu nic to nie dało.

    • #62318
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      Lej płyn normalnie do zbiorniczka wyrównawczego, potem włącz silnik niech pochodzi sobie na wolnych obrotach aby pompa odpowietrzyła układ, potem dolej do poziomu max i powinno być dobrze.

    • #62333
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      No ale ja mam płyn prawie na max i miałem go cały czas.

    • #62337
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      Widocznie jest zapowietrzony..

    • #62370
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Na pracującym silniku ścisnij ręką kilka razy węże idące z chłodnicy tak też szybciej się odpowietrza.

    • #62434
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Ale odpowietrzyłem układ.
      To pewnie coś z tą uszczelką spróbuje zamontować tą nową głowicę i zobaczymy jak będzie.

    • #62520
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      Zrób inaczej- Spróbuj odkręcić korek, który służy odpowietrzeniu. Zapal silnik i zobacz, czy płynie tamtędy płyn.
      Jak już pisłem wcześniej, jeżeli nie było w układzie wogóle płynu, to może nie zabrać ze zbiorniczka.
      To jest odpowiedź w temacie szybkiego zapalania się lampki i nie dotyczy głowicy (problem z lampką miałeś jeszcze przed wymianą.
      Jeszcze takie pytanie- czy sprawdziłeś drożność wszystkich przewodów układu chłodzenia?

    • #62530
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Chodzi Ci o śrubkę na pompie do odpowietrzania, tak?
      Tak.

    • #62772
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      tak 🙂

    • #62775
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      Nie ma potrzeby odpowietrzania śrubką, wystarczy włączyć silnik, a pompa sama odpowietrzy cały układ.

    • #63082
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Niestety, po zmianie głowicy po ok. 400metrach skuter nie ma już mocy, tak jakby nie miał przeniesienia napędu.
      Trzymam manetke na full a on ledwo co gazuje..
      Mechanik zamienił mi wyjście z głowicy od przewodu do chłodzenia, tak żeby był z góry.
      Niestety, są takie objawy jak napisałem.
      Cały czas jest biały dym, zobaczymy jak to będzie po przeczyszczeniu gaźnika i regulacji.
      Może nagram skuter jak pracuje, żeby wam pokazać.

    • #63094
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge napisał:

      Niestety, po zmianie głowicy po ok. 400metrach skuter nie ma już mocy, tak jakby nie miał przeniesienia napędu.
      Trzymam manetke na full a on ledwo co gazuje..
      Mechanik zamienił mi wyjście z głowicy od przewodu do chłodzenia, tak żeby był z góry.
      Niestety, są takie objawy jak napisałem.
      Cały czas jest biały dym, zobaczymy jak to będzie po przeczyszczeniu gaźnika i regulacji.
      Może nagram skuter jak pracuje, żeby wam pokazać.

      Tak jest z używanymi firmówkami nieznanego pochodzenia, ktoś sprzedał i pozbył się problemu, a ty się męczysz już ze 2 tygodnie i nie wiadomo kiedy skończysz..? 🙁

    • #63120
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Wiem właśnie.
      Wczoraj stwierdziłem, że chinol nówka za 1500zł jeździ normalnie, a ja go cisnę w opór, a jakże firmowe ‚bez awaryjne’ Suzuki, więcej stoi w serwisie jak w garażu w domu.
      Teraz wolałbym kupić nówkę chinola za 2,5k który by był też wymiarami dobry i nawet jakby się psuł, to łatwiej by go było naprawiać.

    • #63134
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge napisał:

      Wiem właśnie.
      Wczoraj stwierdziłem, że chinol nówka za 1500zł jeździ normalnie, a ja go cisnę w opór, a jakże firmowe ‚bez awaryjne’ Suzuki, więcej stoi w serwisie jak w garażu w domu.
      Teraz wolałbym kupić nówkę chinola za 2,5k który by był też wymiarami dobry i nawet jakby się psuł, to łatwiej by go było naprawiać.

      Też to odczułem na własnej skórze, gdy byłem posiadaczem Hondy Pantheon. Dlatego gdy pytałeś na forum, czy warto kupić tą Katanę, nie podobała mi się i odradzałem ci ją…

    • #63802
      JAros
      Użytkownik
      • Postów: 6

      Pietro- ja mam właśnie Pantheona i się z nim męczę po zmianie silnika 😛

Wyświetlanie 50 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button