Pomoc w wyborze walu korbowego 139qmb

Witam, jako ze moj wal juz sie rozsypuje po 11tys km czas kupic nowy.
Wybor padl na tanszy wal tylko teraz dylemat ktory wybrac.
Owszem jest duzo tematow w necie ale zwykle sa to tematy z przed kilku lat a jak wiadomo ceny i jakosc sie pozmienialy.
Mam kilka propozycji w linkach i bardzo prosilbym o pomoc w wyborze i ewentualne inne sugestie w podobnym przedziale cenowym.
Skuter to romet rxl 4t z 2008 roku pojemnosc 80cc(47mm-72cc) dodam tez ze czesto jezdze z droga osoba takze wykorzystywany jest maksymalny udzwig skutera

http://allegro.pl/hay-80-wal-korbowy-tuning-4t-wzmacniany-gy6-jakosc-i6853105706.html

http://allegro.pl/80cc-wal-korbowy-4t-gy6-jedyny-taki-na-allegro-hit-i6853105625.html

http://allegro.pl/wal-korbowy-wzmo-gy6-mcn-romet-727-quest-skuter-4t-i5168002695.html

http://allegro.pl/wal-korbowy-skuter-4t-gy6-tajwan-lozyska-tpi-marko-i6861537202.html

Z gory dziekuje za odpowiedzi

Naprawde nikt nie ma ochoty mi pomoc w wyborze?

bo to w zasadzie żaden wybór - chyba że masz na mysli czy brać sam wał czy w zestawie z uszczelkami

A powiedz mi jeszcze jedno wal odprezajacy jak wiadomo zmniejsza stopien sprezania poprzez powiekszenie komory spalania. Idzie za tym jakis duzy spadek mocy czy wieksze spalanie? Jeat sens wogole zakladac taki wal z krotszym korbowodem?

idzie za tym spadek mocy i większe spalanie jeżeli spadek mocy i usiłujesz nadrobić więcej odkręcając.
jest sens zakładać taki wał jeżeli jest taka potrzeba.

Czyli generalnie do airsala przy glowicy od 50cc powiedzmy bo wtedy sprezanie jest za duze to jest sens zakladac taki wal a jak standardowe chinskie czy ciut lepsze tajwanskie kity 47mm to bez sensu pewnie taki zakladac bo woecej strat niz pozytku?

ale “za duże” sprężanie to znaczy że ile?
siła tego airsala wynika najczęściej własnie ze stopnia sprężania. Jak to obniżysz to kibel bedzie.
Takie wały się stosuje raczej jak sobie zrobisz składkowy zestaw cylek+głowica i ci tłok wali o zawory. Ale to jest po prostu jakaś opcja radzenia sobie z jakąś sytuacją. Można przez wymianę wału, można przez wymianę głowicy lub tłoka…itd

Aaa dobra rozumiem. Mialem kiedys taka sytuacje jak zarzucilem tlok wypukly od 139fmb do 139qmb. Ale moc nieziemaka byla szkoda tylko ze wlasnie walilo i wtedy pare lat temu to zdemontowalem z innego skuta. No i spore problemy byly z odpalaniem przy takim sprezaniu

A jeszcze jedna kwestia odnosnie walow. Montowal ktos do takiego silnika wal top racing i moze cos powoedziec na jego temat? Jak z wytrzymaloscia czy sa tam jakies lepsse jakosciowo lozyska itp?

Nikt?