Pomoc w Toruniu

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem używanego Zippa Salmo w Toruniu. Nie mam żadnego doświadczenia z motorowerami i też nie mam nikogo znajomego, kto by się na nich znał, więc jeśli ktoś z Torunia (lub Bydgoszczy, bo ja będę jechał z Bydgoszczy) mógłby ze mną obejrzeć Zippa w najbliższą sobotę i podpowiedzieć, czy warto go brać, to byłbym wdzięczny.

Ja jestem z Bydgoszczy ale nie bardzo mogę jechać. Masz jakiś link do aukcji ? Przeczytaj sobie to: http://www.skuterowo.com/z-drugiej-reki-jak-sie-nie-naciac/

Dzięki za link. Czytałem już podobny artykuł i właśnie dlatego myślę, że potrzebuję pomocy :) Wiadomo, że jak będzie trzeba to poradzę sobie sam według ogólnych wskazówek.

Tu jest link do ogłoszenia:

http://tablica.pl/oferta/zipp-salmo-2009r-mozliwa-zamiana-CID5-ID1xQ8h.html#7284bda116;r:15;s:

Wstępnie rozmawiałem z właścicielem. Oczywiście twierdzi, że działa bez zarzutu. Jest drugim właścicielem. Pytałem, czy silnik jest dotarty, ale powiedział ogólnie, że tak i że ma 4000 km. przebiegu. Da się coś z tego wywnioskować?

Na zdjęciu widać że ma przebieg 8000 tyś km,chyba że żle widzę ?

8526 km, dobrze widzisz.

Może być ok. Nie jest jakiś specjalnie drogi a i tak jak się coś rozsypie to zapłacisz grosze za naprawę i części. Tylko specjalnie nie ma w Bydgoszczy salonu Zippa ( jest na Białych Błotach sklep z telewizorami gdzie też sprzedają skutery i jest wpisany ten ,,salon'' w rejestr dealerów ). Może jakiś w Toruniu jest ...

No jak mówi że ma 4tys przebiegu a na zdjęciu 8,5tys km to już bym się mocno zastanawiał co z nim jest.

Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tak podstawową sprawę... To mnie trochę od niego odrzuciło.

Może więc lepiej będzie wybrać się do Szubina?:

http://tablica.pl/oferta/zipp-salmo-polecam-CID5-ID1SsDt.html#6e5eb33465;r:;s:

Pierwszy właściciel. Przebieg już trochę większy niż w ogłoszeniu - 4800 km. Tylko jak zapytałem, czy docierał silnik, to odpowiedział, że go nie katował... Tylko dojazdy do szkoły, sklepu.

Czy w ogóle dobrze robię, że pytam, czy silnik był docierany?

Widzę że uparłeś się na Salmo. A zobacz Rometa Ogara 900. Teraz będą mili wyprzedaże roczników 2012. A raczej jest tańszy.

Szczerze mówiąc, to nie jestem zafiksowany na salmo. Po prostu one są w mojej okolicy. Pierwotnie myślałem właśnie o romecie/routerze. Zastanawiam się ciągle nad nowym routerem a500. A dziś znalazłem jeszcze używanego ogara, ale nie mogę się na razie dodzwonić do sprzedawcy:

http://tablica.pl/oferta/ogar-900-stan-super-CID5-ID2g2ZB.html#1eec06c701;r:;s:

Ten Salmo to świetny wybór. Mały przebieg, dobry rocznik, niewielka cena. Ryzyko wtopy znikome. Dodatkowo dostajesz kufer. Stary, bierz go. Zawsze możesz go za kilka sezonów sprzedać za podobną kasę. Nic nie stracisz. Kolega Michał na pewno potwierdzi, że warto.

Fakt - Salmo jest bardzo trwałym i wygodnym motorowerem. Mój jak dotąd ma 17679km przebiegu i spisuje się doskonale. Jak chcesz dobry wygodny i pewny motorower to bierz bez zastanowienia.

Tomeke - więc będziesz miał jeszcze kilkanaście tysięcy kilometrów jazdy przed sobą. Dobra kasa, nie zastanawiaj się, bo okazja przejdzie Ci koło nosa.

Tylko nie sugeruj się bezterminowym przeglądem przy wizycie w wydziale komunikacji, gdyż on już nie obowiązuje, będziesz musiał go zrobić przed przerejestrowaniem.

Dzięki za rady wszystkim. W sobotę jadę zobaczyć tego salmo z Szubina. Mam nadzieję, że będzie zgodny z opisem.

Lucek71 - Będę musiał zrobić przegląd techniczny przed pierwszą wizytą w wydziale komunikacji? Chyba można to załatwić tego samego dnia?

Tak - przegląd robisz przed wizytą w WK. Najpierw rano na przegląd, a potem od razu zarejestrować. Jak pojedziesz oglądać to przy tym silniczku sprawdź czy łatwo odpala z kopki i rozrusznika, czy równo pracuje i czy rozrząd nie hałasuje (czy nie słychać za bardzo zaworów). Jeżeli podczas jazdy próbnej będzie się dusił to nie zrażaj się - te silniczki tak mają jak są zimne i muszą się odrobinę nagrzać. Aha podczas jazdy sprawdź działanie sprzęgła i czy biegi wchodzą bez problemów i czy nie wyskakują. Sądząc po przebiegu to z tym sprzętem powinno być wszystko w porządku i powinien nawinąć jeszcze wiele kilometrów bezawaryjnie.
A po zakupie wymień olej, najlepiej na syntetyczny, sprawdź ustawienie rozrządu i luzy zaworowe i ciesz się jazdą. Aha - możesz zaślepić rurkę recyrkulatora spalin poxipolem - będzie wtedy cichszy.