Podejrzane dźwięki silnika Junak M11 Cafe

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #674909
    DanteZavada
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witam wszystkich forumowiczów! Jestem nowy, tu na forum jak i w świecie motocykli i chciałbym zasięgnąć porady osób starszych doświadczeniem, może oni będą w stanie coś powiedzieć. Mianowicie jakiś czas temu zakupiłem tę wersje z 2017 roku i dostrzegłem dziwne dzwięki dochodzące z silnika czy to podczas zwykłego chodzenia czy też na wkręceniu na obroty, niepokoi mnie to, bo nie chciałbym czasem zarżnąć silnika. Dodam jeszcze, że zauważyłem prawdopodobne branie płynu z ze zbiorniczka wyrównawczego, ubywa go w miare szybkim tempie. Idąc dalej, gdy pochodzi tak z 10 minut i się nagrzeje z wydechu zaczyna lecieć delikatna biała mgiełka, nie wiem czy to woda skroplona w wydechu czy płyn z chłodnicy (motocykl stał 2 miesiące w garażu podziemnym, nieodpalany) barwa jasna jak woda, raczej bezwonne, jak wezmę na palce i nimi potrę to od razu znika, także nic tłustego. Liczę, że znajdzie się ktoś kto mógłby wiedzieć co to mogłoby znaczyć. Czy możliwe, że to luźne zawory w głowicy?

    #674911
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 011

    Co to znaczy dziwne dźwięki? Jeżeli chodzi o płyn jesteś pewien, że nigdzie nie ma wycieku ?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #674914
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 961

    za dużo twoich subiekywnych obserwacji a za mało konkretów które by pozwoliły jakies silnie trafne wnioski wyciągać
    Jezeli znika ci płyn z układu chłodzenia i musisz dolewać – to wskazuje na nieszczelność.
    Pytanie czy znika na stałe i musisz dolewać czy opada jak odpalasz silnik a wraca na swój poziom jak ostygnie.
    Para z układu wydechowego może być jakąś wskazówką ale nie musi.
    Spuść olej i zobacz czy w oleju nie ma płynu chłodzącego (charakterystyczne „masło” sie robi najcześciej), zbadaj płyn na zawartość spalin, ew zmierz kompresje.
    Ja też niestety nie wiem jaki dźwięki „zobaczyłeś” 😀 nic taki opis nie mówi. Może ten silnik tak pracuje, może to klepią ci zawory a może to własnie objaw padającej uszczelki pod głowicą (i tam sie tan płyn przedostaje).
    Trudno po opisie stwierdzić.
    W każdym razie nawet najluźniejsze zawory nie powodują ubytków płynu.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button