Początkujący kierowca.

WITAM.Mam 16 lat i wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego skutera. Jest to chiński 4t. Jestem kompletnie zielony w sprawach eksploatacji itp. Dlatego mam do was kilka pytań.
1. Wczoraj przejechałem 25 km po drodze żwirowej(karte motorowerową będe miał za 2 tygodnie), która strasznie się kurzy. Skuter był bardzo brudny. Dzisiaj po powrocie ze szkoły oczywiście poszedłem do garażu po skuter, ponieważ chciałem troche pojeździć. Daje mu troche gazu i nic. Tak jakby w ogóle nie reagował. Postawiłem go na stopce centralnej i pomyślałem żeby troche się nagrzał i rzeczywiście to pomogło. CZy zawsze musze tak robić gdy skuter jest zimny?
2. Mam wrażenie jakby tylne koło szorowało o coś( obracam im, gdy skuter stoi na stopce centralnej)
Jeżeli możecie to podajcie ogólne najważniejsze zasady o których powinienem pamiętać w eksploatacji skutera. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

1. Unikaj takiej jazdy bo zatrzesz skuter nim dostaniesz kartę. W tej sytuacji umyj filtr powietrza i nasącz olejem do gąbek lub silnikowym z paliwem.
Nie mam pojęcia co jest powodem braku reakcji na gaz. Nic się nie przydusza?
2. Taki dźwięk jest normalny i dochodzi z przekładni.

Jak dokładnie mam wyczyścić ten filtr powietrza? Tzn. mam go poprostu umyć? Możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie się on znajduje. Dzisiaj wziąłem suchą szmatkę i wytarłem go z kurzu. Będe starał się nim nie jeździć :/. No ale trudno te 2 tygodnie się będę musiał pomęczyć.

Myjesz ciepłą wodą z dodatkiem płynu do mycia naczyń, filtr jest w puszce nad przekładnią. Jak go umyjesz poczekaj aż wyschnie, potem ewentualnie spryskaj olejem do filtrów powietrza i włóż z powrotem do puchy.