Po zdjęciu blokady z wariatora - Lekka strata na przyśpieszeniu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Po zdjęciu blokady z wariatora - Lekka strata na przyśpieszeniu

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe rkos rkos 8 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #70297 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe rkos
    rkos
    Użytkownik
    • Postów: 677

    Ściągnąłem blaszkę z wariatora w Peugeocie Vivacity.
    Odczuwam leciuteńką 1-2 sekundową stratę na przyśpieszeniu.
    Czym to spowodowane? Rolki 8 lub 10 gram nie wiem dokładnie..

    Prędkość z 50-55 prostej wzrosła do 65-70.
    Z górki 80km/h.

    Czy mam jeszcze jakieś blokady? Na tłumiku chyba nie bo jest sportowy ( nie wiem jakiej firmy).

    Słyszałem o jakimś module? Albo blaszcze w tłumiku?

    Proszę o pomoc pozdrawiam

    [IMG]http://i50.tinypic.com/30s992f.jpg[/IMG]
    #70299 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    No to chyba musisz rolki na lżejsze wymienić, 6-6,5G.
    Przyspieszenie powinno wzrosnąć bez utraty v-max.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #70304 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe el_homer
    el_homer
    Użytkownik
    • Postów: 14

    potwierdzam. 😀
    kilka dni temu wymieniałem rolki, z 7g na 5g. nie dość, że żwawszy sqt, to jeszcze max wyraźnie się podniósł.

    #70305 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe rkos
    rkos
    Użytkownik
    • Postów: 677

    Dzieki za szybka odpowiedz 😀

    teraz pytanie czy mozna np. kupic rolki 5g do 7 gram takie żeby posprawdzac ? Tamte też troche na lekko zjechane wygladaja czarne po bokach itd

    Dodam że stary właściciel wymieniał rolki na te 8 lub 10 gram ale nie pamieta dokladnie jakie.

    Ale czytałem że to właśnie cięższe rolki dają przyśpieszenie a lżejsze v-max.

    Jest ktoś w stanie wytłumaczyc w ogole na czym polega ich dzialanie i do czego one sa? itd

    [IMG]http://i50.tinypic.com/30s992f.jpg[/IMG]
    #70308 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe el_homer
    el_homer
    Użytkownik
    • Postów: 14

    tak w skrócie, jak mi mechanik tłumaczył. otóż lżejsze rolki szybciej układają się w wariatorze, tym samym na większe obroty sie „wspinają” tak mniej więcej rozumiem. ale nie bierz moich słów za prawdę objawioną 😀
    u mnie max „zatrzymywał” się na ok 40-45…po wymianie ne lżejsze mam max ok 75, na serii 😉
    moze po prostu stare rolki miałem do wymiany, nie wiem 😀

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #70309 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    rkos napisał:

    Dzieki za szybka odpowiedz 😀
    teraz pytanie czy mozna np. kupic rolki 5g do 7 gram takie żeby posprawdzac ? Tamte też troche na lekko zjechane wygladaja czarne po bokach itd
    Dodam że stary właściciel wymieniał rolki na te 8 lub 10 gram ale nie pamieta dokladnie jakie.
    Ale czytałem że to właśnie cięższe rolki dają przyśpieszenie a lżejsze v-max.
    Jest ktoś w stanie wytłumaczyc w ogole na czym polega ich dzialanie i do czego one sa? itd

    Rolki ułożone są w wariatorze w ten sposób, że pod wpływem obrotów, siła bezwładności wysuwa je na zewnątrz wariatora, przez co zostaje on dociskany do talerza zmieniając przełożenie paska. Jeśli masz ciężkie rolki, przełożenie szybko się zmienia już od małych obrotów silnika, więc jest strata na przyspieszeniu, za to oszczędność w zużyciu paliwa 😉

    #70311 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe rkos
    rkos
    Użytkownik
    • Postów: 677

    Czyli jakie kupić rolki żeby nie stracić tej prędkości którą mam a i mieć dobre przyśpieszenie?

    To w końcu cięższe dają przyśpieszenie czy V – max?
    A lżejsze? Każdy mówi co innego. : (

    [IMG]http://i50.tinypic.com/30s992f.jpg[/IMG]
    #70314 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    rkos napisał:

    Czyli jakie kupić rolki żeby nie stracić tej prędkości którą mam a i mieć dobre przyśpieszenie?
    To w końcu cięższe dają przyśpieszenie czy V – max?
    A lżejsze? Każdy mówi co innego. : (

    Lżejsze dają przyspieszenie, cięższe pogarszają przyspieszenie nie zawsze zwiększając v-max. Najlepiej testować rolki o różnych ciężarach.

    #70327 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe rkos
    rkos
    Użytkownik
    • Postów: 677

    A teraz zadzwonił do mnie tata i prosił żebym się spytał czy gdzieś tam pomiędzy zębatką wariatora ma być jakiś smar bo tam jest suchutko.

    Czyli kupię 6Gramowe?

    [IMG]http://i50.tinypic.com/30s992f.jpg[/IMG]
    #70330 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    rkos napisał:

    A teraz zadzwonił do mnie tata i prosił żebym się spytał czy gdzieś tam pomiędzy zębatką wariatora ma być jakiś smar bo tam jest suchutko.
    Czyli kupię 6Gramowe?

    Można lekko posmarować smarem odpornym na wysoką temperaturę. Rolki 6gr. powinny być optymalne 😉

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
Odpowiedz do: Po zdjęciu blokady z wariatora - Lekka strata na przyśpieszeniu
Informacje o Tobie: