Po wymianie Wariatora nie zapala ze startera

Witam. Wymieniłem wariator na To Racing SV1 od tego czasu skuter nie pali ze startera słychać że rozrusznik kręci ale nie zapala myslałem że bendix padł kupiłem nowy to samo. Czasami się mu uda zapalić ale sporadycznie. Z kopki zapala za każdym razem. W ten sam dzień przestał gdy włożyłem ten nowy wariator. Razem z nim mam 2 podkładki zastanawiam się czy nie powinny być założone choć z drugiej strony mam wrażenie że przeciw talerz jest teraz dalej od wariatora niż był na seryjnej tulejce.

ponieważ cały świat wie jaki masz skuter i jaka jest konstrukcja układu rozruchu, gdzie masz wieńce zębate, gdzie rozrusznik to już widze ten las rąk ludzi skorych do pomocy.
Aczkolwiek cokolwiek to jest to wniosek się nasuwa taki że coś źle poskładałeś

może rozrusznik wysiadł, jest słaby i dlatego nie pali, spróbuj na starym wariatorze wtedy będziesz miał pewność

Toros 4t el diablo 50 cm 2013 r. Przeciw talerz jest z ząbkami na które wysuwa się bendix tyle że nie zazębia bo słychać że kręci się sam bez talerza wydaje mi się że ten talerz jest teraz dalej niż był na serii bo gwint na wale jest na równi z nakrętką a na starym wystawał te 2 obroty śruby wychodzi na to że bendix nie sięga go. I co teraz :frowning: Podkładki jeszcze bardziej go oddalą :frowning:

no to jak jest dalej to już wiesz czemu - zapewne tuleja wariatora jest dłuższa. Trzeba całość złożyć inaczej lub skrócić tuleję (jeżeli nie spowoduje to jakiegoś zmasakrowania paska w najbliższym położeniu.
Skracać trzeba równiutko - frezarka albo tokarka a nie dydolić przeszczotem. Jak przesadzisz to potem sobie nadrobisz podkładkami do tulei( są w zestawach).
A tulejka w TopRacing jest dłuższa i nie ty pierwszy masz taki problem, np:
http://www.jednoslad.pl/forums/topic/nowy-wariator-i-dluzsza-tulejka-hmm/

wiec najpierw nalezy poszukać a dopiero potem pytać

Nie nie będę się bawił w skracanie na szczęście mam seryjną i wymienię na nią chyba że masz jakieś info o trwałych tulejkach seria ma 38mm ta top racing widać że porządna chciałbym taka kupić ale z tego co widze to same te tajvan albo china.

to jeszcze kwestia czy średnicą bedzie odpowiadać temu wario. Np Stage6 ma mosiężną tuleje w wario i utwardzaną tulejkę na wał. Całość się praktycznie nie zużywa i nie przyciera bo sa tak dobrane materiały. Z aftermarketowym wario tulejka może być lepsza do tego wariatora

Nie kumam tego aftermarketowym ?

aftermarketowy czyli w tym wypadku “inny niż seryjny”, kupiony na wolnym rynku poza oficjalną dystrybucją marki… itd czyli tjunik albo zamiennik

Czyli co kupić normalna w sklepie motoryzacyjnym czy zamawiać ta stage6 ?

Byłem w motoryzacyjnym kupiłem tulejkę 38 mm za 8 zł. :slight_smile: Wymieniłem okazało się że ta od kompletu wariatora miała 40 mm czyli szersza o 2 mm. I teraz tak co zauwazyłem:
1 - V-Max z 65 km do 71 Km/h na prostej według GPS rolki 5,5 g
2 - Gdy puszczę manetkę czuje że pasek nadal mnie ciągnie czego wcześniej nie było
3 - Starter pięknie zapala z kopki też :slight_smile:

Na 100% na tamtej tulejce pasek się poślizgiwał bo nie był odpowiednio dociśnięty. Zastanawiam się tylko czemu dają w zestawie tulejkę dłuższą niż seryjna plus jeszcze podkładki.

uczucie ciągnącego paska można zrobić na byle jakim wario, wystarczy dać cięższe rolki.

uczucie ciągnącego paska robi się miękkimi sprężynami sprzęgła

Mam pytanie chodzi o to że mechanik mi zakładał nowy wariator i rolki ślizgi i jak ma małe obroty to tylko telikatnie słychać jak pracują rolki a jak przyspieszę to słychać głośniej czy mam martwić się

a skąd wiesz że to słychac akurat rolki?