Po wymianie wału nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #179403
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam
    Posiadam skuter chiński JmStar Juno 50cm3 2T.
    Parę lat temu wymieniałem w nim wał i po tym zabiegu dziwnie palił. Trudno było odpalić a gdy już odpalił, to na następny dzień znowu trudno było odpalić.

    Skuter stal pale lat nieużywany. Chciałbym go teraz zrobić i sprzedać, bo zajmuje mi miejsce.

    Tak więc wczoraj rozebrałem go, rozpołowiłem silnik, wyciągnąłem wał i zacząłem składać od nowa.
    Dziś został mi gaźnik do wyczyszczenia i po tym nadeszła chwila odpalenia i dupa.
    Nie chce odpalić.
    Nakopałem się dość i nic. Dawałem wachę pod świece i nic. Sprawdzałem czy jest iskra i jest. Sprawdzałem „domowym sposobem” kompresje, tzn przytkałem palcem miejsce po świecy i kopałem w kopnik i odpycha palca. Kręciłem wiertarką i chyba złapał na 2sek i później dupa, zero odzewu.

    Nie mam już pomysłu co może go boleć.
    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Może źle podpiąłem gaźnik?
    zdj : http://www.editer.pl/fotka/610154e3ef82db347caddc14eabb324a_1.jpg

    #179407
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Gdzieś jest nieszczelność;uszczelka pomiędzy karterami,pod cylindrem,uszczelniacze wału.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #179409
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Ze zdjęcia wnioskuję, że jest to gaźnik przeznaczony dla silnika chłodzonego cieczą. Masz niepodłączony lub podłączony nie tam, gdzie trzeba – wężyk kranika podciśnieniowego (wejście przy króćcu ssącym od góry). Po stronie śrub regulacyjnych powinien być podłączony tylko wężyk olejowy. Pozostałe wejścia są prawdopodobnie od cieczy chłodzącej, która ma za zadanie podgrzewać gaźnik, ale w tym przypadku jest silnik chłodzony powietrzem, wiec nic nie podłączasz. Przy okazji sprawdź zawór membranowy. Patrząc pod światło nie może być żadnych prześwitów między listami a obudową zaworu.

    #179410
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    hmm co do uszczelnienia to :
    1- sadze iż dałem dobra ilość silikonu miedzy obie polówki „silnika”
    2- ta papierowa czy z czego to uszczelka tez nowa
    3- ta uszczelka blaszkowa/miedziana tez nowa

    Co do gaźnika, to wężyk ten grubszy, gdzie są śrubki regulacji mam dać tam kolo króćca ssącego?
    Bo wężyk kranika podciśnieniowego dałem do tego trójnika co widać na zdj

    #179412
    H2SO4
    Użytkownik
    • Postów: 245

    J23 cię sporo naprowadził w tym temacie, a ja mogę tylko dodać, że przed montażem nowych uszczelek (np. między kartery), warto je nasączyć olejem silnikowym i kilka chwil odczekać. Tak dla zasady.

    Silikon to jest dobry dla szarych myszek, które nagle chcą zawojować cały obecny świat, a w silniku spalinowym jego zastosowanie bywa bardzo symboliczne. 🙂

    #179416
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Gaźnik taki był, ja go tam nie dałem.
    Co do tego silikonu miedzy kartery to nie miałem uszczelki wiec dałem go.
    Dziś patrzyłem do okola łączenia czy gdzieś jest mokre, ale nie zauważyłem nic, wiec chyba dobrze złączyło.
    Chyba sylikon miedzy karterami nie jest powodem ze nie odpala?

    Przemieniałem wężyki i nic ;/

    #179420
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Nasączenie uszczelek olejem, to dobra praktyka. Natomiast skutery 2T zazwyczaj nie posiadają uszczelki między polówkami skrzyni korbowej a są składane na masę uszczelniającą. Zwykły silikon – nawet ten wysokotemperaturowy – nie bardzo się tam nadaje, ponieważ po dłuższym kontakcie z benzyną po prostu się rozpuszcza. Z braku laku dopuszczalnym silikonem może być CX80 do pilarek, ale tak na prawdę to polecam masy uszczelniające typu Marston, Hylomar.

    #179443
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Ale ja nie dałem zwykłego silikonu tam, tylko zakupiłem jakiś specjalny do silników czerwony

    #179444
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    i nie zdał za pewne egzaminu ja używam tego specjału tani nie jest ale jedno trzeba woleć albo robisz raz albo tanio cały czas:)
    http://www.opel-sklep.com/pl/p/Masa-uszczelka-silikonowa-%E2%86%92-do-300C-Silikon-Reinz/348

    #179456
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    kranik paliwa ma dwa wyjścia. Jest taki jak na zdjęciu i tak jest podpięty jak napisałem.

    Co do tego wężyka co jest trójnik, to idzie on do czegoś takiego :

    #179465
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Jeżeli jest podpięty tak jak na tej fotce, to musisz zamienić wężyki miejscami. Ten od trójnika idzie prawdopodobnie do układu dopalenia spalin. Tam, gdzie na kraniku masz czerwoną kreskę, to podpinasz wężykiem do wyjścia gaźnika przy króćcu ssącym, od góry. Przed tym możesz zassać manualnie, np. ustami, żeby paliwko napełniło gaźnik.

    #179469
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Ligo ten kranik to odwrotnie ma podciśnienie i paliwo.

    #179493
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    okej, czyli trzeba zmienić wężyki przy kraniku.
    a ten trójnik to co?

    #179650
    ligo3
    Użytkownik
    • Postów: 7

    wezyki zmienione. dalej nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button