Po wymianie wału nie odpala
- This topic has 13 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 8 years, 4 months temu by
ligo3.
-
AutorWpisy
-
14 listopada 2014 dnia 21:50 #179403
Witam
Posiadam skuter chiński JmStar Juno 50cm3 2T.
Parę lat temu wymieniałem w nim wał i po tym zabiegu dziwnie palił. Trudno było odpalić a gdy już odpalił, to na następny dzień znowu trudno było odpalić.Skuter stal pale lat nieużywany. Chciałbym go teraz zrobić i sprzedać, bo zajmuje mi miejsce.
Tak więc wczoraj rozebrałem go, rozpołowiłem silnik, wyciągnąłem wał i zacząłem składać od nowa.
Dziś został mi gaźnik do wyczyszczenia i po tym nadeszła chwila odpalenia i dupa.
Nie chce odpalić.
Nakopałem się dość i nic. Dawałem wachę pod świece i nic. Sprawdzałem czy jest iskra i jest. Sprawdzałem „domowym sposobem” kompresje, tzn przytkałem palcem miejsce po świecy i kopałem w kopnik i odpycha palca. Kręciłem wiertarką i chyba złapał na 2sek i później dupa, zero odzewu.Nie mam już pomysłu co może go boleć.
Ktoś ma jakiś pomysł?Może źle podpiąłem gaźnik?
zdj : http://www.editer.pl/fotka/610154e3ef82db347caddc14eabb324a_1.jpg15 listopada 2014 dnia 06:35 #179407Gdzieś jest nieszczelność;uszczelka pomiędzy karterami,pod cylindrem,uszczelniacze wału.
15 listopada 2014 dnia 07:02 #179409Ze zdjęcia wnioskuję, że jest to gaźnik przeznaczony dla silnika chłodzonego cieczą. Masz niepodłączony lub podłączony nie tam, gdzie trzeba – wężyk kranika podciśnieniowego (wejście przy króćcu ssącym od góry). Po stronie śrub regulacyjnych powinien być podłączony tylko wężyk olejowy. Pozostałe wejścia są prawdopodobnie od cieczy chłodzącej, która ma za zadanie podgrzewać gaźnik, ale w tym przypadku jest silnik chłodzony powietrzem, wiec nic nie podłączasz. Przy okazji sprawdź zawór membranowy. Patrząc pod światło nie może być żadnych prześwitów między listami a obudową zaworu.
15 listopada 2014 dnia 09:24 #179410hmm co do uszczelnienia to :
1- sadze iż dałem dobra ilość silikonu miedzy obie polówki „silnika”
2- ta papierowa czy z czego to uszczelka tez nowa
3- ta uszczelka blaszkowa/miedziana tez nowaCo do gaźnika, to wężyk ten grubszy, gdzie są śrubki regulacji mam dać tam kolo króćca ssącego?
Bo wężyk kranika podciśnieniowego dałem do tego trójnika co widać na zdj15 listopada 2014 dnia 14:14 #179412J23 cię sporo naprowadził w tym temacie, a ja mogę tylko dodać, że przed montażem nowych uszczelek (np. między kartery), warto je nasączyć olejem silnikowym i kilka chwil odczekać. Tak dla zasady.
–
Silikon to jest dobry dla szarych myszek, które nagle chcą zawojować cały obecny świat, a w silniku spalinowym jego zastosowanie bywa bardzo symboliczne. 🙂15 listopada 2014 dnia 15:16 #179416Gaźnik taki był, ja go tam nie dałem.
Co do tego silikonu miedzy kartery to nie miałem uszczelki wiec dałem go.
Dziś patrzyłem do okola łączenia czy gdzieś jest mokre, ale nie zauważyłem nic, wiec chyba dobrze złączyło.
Chyba sylikon miedzy karterami nie jest powodem ze nie odpala?Przemieniałem wężyki i nic ;/
15 listopada 2014 dnia 18:01 #179420Nasączenie uszczelek olejem, to dobra praktyka. Natomiast skutery 2T zazwyczaj nie posiadają uszczelki między polówkami skrzyni korbowej a są składane na masę uszczelniającą. Zwykły silikon – nawet ten wysokotemperaturowy – nie bardzo się tam nadaje, ponieważ po dłuższym kontakcie z benzyną po prostu się rozpuszcza. Z braku laku dopuszczalnym silikonem może być CX80 do pilarek, ale tak na prawdę to polecam masy uszczelniające typu Marston, Hylomar.
16 listopada 2014 dnia 08:09 #179443Ale ja nie dałem zwykłego silikonu tam, tylko zakupiłem jakiś specjalny do silników czerwony
16 listopada 2014 dnia 08:26 #179444i nie zdał za pewne egzaminu ja używam tego specjału tani nie jest ale jedno trzeba woleć albo robisz raz albo tanio cały czas:)
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Masa-uszczelka-silikonowa-%E2%86%92-do-300C-Silikon-Reinz/34816 listopada 2014 dnia 15:24 #179456kranik paliwa ma dwa wyjścia. Jest taki jak na zdjęciu i tak jest podpięty jak napisałem.
Co do tego wężyka co jest trójnik, to idzie on do czegoś takiego :
16 listopada 2014 dnia 16:58 #179465Jeżeli jest podpięty tak jak na tej fotce, to musisz zamienić wężyki miejscami. Ten od trójnika idzie prawdopodobnie do układu dopalenia spalin. Tam, gdzie na kraniku masz czerwoną kreskę, to podpinasz wężykiem do wyjścia gaźnika przy króćcu ssącym, od góry. Przed tym możesz zassać manualnie, np. ustami, żeby paliwko napełniło gaźnik.
16 listopada 2014 dnia 17:18 #179469Ligo ten kranik to odwrotnie ma podciśnienie i paliwo.
16 listopada 2014 dnia 22:30 #179493okej, czyli trzeba zmienić wężyki przy kraniku.
a ten trójnik to co?19 listopada 2014 dnia 21:48 #179650wezyki zmienione. dalej nie odpala
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.