Po wymianie filtra spadek mocy.

Cześć, wczoraj wymieniłem w skuterze 2t filtr powietrza z zwykłego na stożek, po jeździe próbnej doszedłem do wniosku, że skuter jest słabszy, niż przed wymianą filtra. Co może być tego przyczyną, macie może jakieś sugestie w tej sprawie?
Pozdrawiam.

bo po takiej zmianie trzeba wyregulowac silnik. Albo nawet silnik (gaźnik) i napęd.

To ty myślałeś, że osiągi wzrosną?Haha dobre sobie, chłopie, zmień dyszę i wyreguluj gaźnik to MOŻE będą takie jak w seryjnym.

...a gdy to już zrobisz przejedź się w piękny wiosenny deszcz - najlepiej po paru kałużach. Efekt murowany :)

A tak na poważnie: Pomyśl - Kupując CHIŃSKI skuter producent robił go jak najmniejszym kosztem. Myślisz, że zamontowali by wielką puchę plastiku, gumową rurę ustawioną pod specjalnym kątem, gdyby nie była ona potrzebna, i zamiast tego można by zamontować kawałeczek gąbeczki zaraz przy gaźniku? Tuż to specjalne działania zaprojektowane przez "inżynierów".
Taka pucha ma za zadanie - min. dokładna filtracja powietrza, stłumić dźwięk, ograniczyć powietrze względem pojemności cylindra.
Zdziwisz się, ale usunięcie zwężki z filtra powietrza prowadzi do nie wyregulowania gaźnika, i po takim czymś nawet na dyszy 0,90 mm świeca będzie BIAŁA. Tam jest wszystko dokładnie przewidziane, i zaprojektowane!!

A ja głupi myślałem kiedyś, że wsadzę sobie stozkowy filtr powietrza i nie będę już musiał czyścic tak jak gąbkowego. To były straszne dzieje...

deejw napisał:

Cześć, wczoraj wymieniłem w skuterze 2t filtr powietrza z zwykłego na stożek, po jeździe próbnej doszedłem do wniosku, że skuter jest słabszy, niż przed wymianą filtra. Co może być tego przyczyną, macie może jakieś sugestie w tej sprawie?
Pozdrawiam.

Mam jedną sugestie, wywal g..no w ch..a;)

tzn. napiszę tak - stożek jest dobry, ale np. przy cylindrach 90 cm3 52,4mm, kiedy potrzebny jest większy gaźnik, dysza powyżej 1 mm, i seryjny filtr nie wystarcza, chociaż i w takiej sytuacji wolałbym kupić większą puchę, o większej średnicy gumy, i większej przepustowości. Tym bardziej jeżeli ktoś taki jak np. ja - robi sobie wyprawy skuterem.

stożek jest dobry przy wysokich i bardzo wysokich prędkościach obrotowych gdzie znaczenie ma dostarczenie odpowiedniej ilości mieszanki mimo wysokich obrotów - czyli małe opory ssanie z pominięciem wszelkich zjawisk rezonansowych które generuje fabryczna pucha.
Przy 50 tez jest dobry tylko trzeba wiedzieć jak i kiedy