Po szybkim dodaniu gazu gaśnie 4T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Po szybkim dodaniu gazu gaśnie 4T

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe szef_ff szef_ff 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #112815 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    Przepraszam, że pierwszy post i od razu z grubej rury o poradę. Mam problem z Benzerem. Moto jest nowe i nie mogę sobie poradzić z ustawieniem gaźnika. Jest to motorower 4biegowy 49ccm. Silnik na gaźniku podobnym do quada 110 (duża średnica) z ręcznym ssaniem. Dysza główna 76.
    Problem jest przy dodawaniu gazu. Gdy chodzi na wolnych obrotach (ok. 1500 obr) i doda się gwałtownie gazu to moto gaśnie. Gdy dodaje sie gaz w miarę wolno to wkręca się prawidłowo. Podczas „ostrej” jazdy nie czuć tego. Problem tylko gdy chodzi na obrotach poniżej 2500obr. Przyduszenie ssaniem pomaga ale zalewa na wysokich.
    Robiłem już wszystkie kombinacje z iglicą. Wymieniłem też przepustnice. Sprawdziłem króciec, uszczelkę i podkładkę z oringiem, podkładałem drugi nowy gaźnik, zmieniałem świecę, moduł, sprawdziłem szczelność puszki filtra, filtr powietrza.
    Odpala dobrze, rozpędza się płynnie.
    Irytujące to jest przy ruszaniu, bo nie można za szybko dodać gazu bo zgaśnie (łatwo odpala)

    #112817 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe MarSen
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    To jest normalne. Ja też próbowałem to wyregulować. Aktualnie mam taki hmmm kompromis między duszeniem się, a ładnym odpalaniem. Jak dam więcej paliwa – ładnie odpala, ale dusi go po odkręceniu mocniejszym manetki, tak do 2500 obrotów. Dokładnie tak jak mówisz. Jak dam więcej powietrza, to trudniej mu odpalić (jeżeli lekko odkręcę manetkę, to odpala super), ale wkręca się jak szalony. Niestety chyba ten typ tak ma… Ja planuję zmienić filtr na stożkowy w lato, może to coś da.

    ——————————–
    Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #112862 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    Zakładałem stożek ale żadnego rezultatu (iglica max do góry bo niżej słabo się wkręcał). Ciekaw jestem czym to jest spowodowane. Konstrukcja podobna jak np. w zippie salmo a nie działa. Zipp miał mały gaźnik i jechał lekko 65km/h. Ten ledwo dociąga do 60. W dolocie nie ma żadnych blokad. Nie wydaje mi sie zeby były w tłumiku. Może cały sekret tkwi w dysze głównej 76? Jest jakby trochę mała. W seryjnych skuterach 4T 49ccm dysze mają 89-95 i mają podkładkę pod króćcem z małą średnicą dolotu.

    #112864 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 408

    W tego typu silnikach często są problemy z regulacją. Wynika to z prostej konstrukcji gaźnika. Te zadławienia przy dodawaniu gazu, to między innymi skutek braku pompki wtryskującej dodatkową porcję paliwa przy otwieraniu przepustnicy. Każdy skuter 4T posiada gaźnik wyposażony w takie urządzenie. Minus pompki przyśpieszającej jest taki, że użytkownicy skuterów często sami zalewają sobie silnik kręcąc bez potrzeby manetką gazu, gdy silnik nie pracuje. Podczas pracy silnika też można zalać silnik dodając na postoju kilkukrotnie energicznie gazu. Po prostu silnik nie daje rady przepalić większej ilości paliwa i zalewa świecę.

    Ale wracając do tematu silnika FMB. Pozostaje sprawdzić ustawienia luzów zaworowych i pobawić się ustawieniami gaźnika wraz z doborem dyszy głównej na zasadzie złotego środka, gdyż idealnie nigdy nie będzie. Poza tym często mimo oznaczenia 49 na cylindrze, to montowane są większe cylindry bez zmian w gaźnikach i to też powoduje problemy. Już się spotkałem z takim przypadkiem.

    #113138 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    Rozebrałem gaźnik i dogłębnie mu się przyjrzałem. Dysze są takie same jakie same jak w podciśnieniowych. Z tym ze ?rozylacz? (ta długa mosiężna rurka z dziurkami w którą wkręca się dyszę ) ma większe dziurki w podciśnieniowym. Dysza w moim była 76 więc założyłem największą jaką miałem 85. Zabawa z regulacją iglicy nie wiele zmieniła. Ustawiłem luzy zaworowe ciasno (0.05 ssący i wydechowy). I nadal bez zmian. Dławiłem puszkę filtra ale zalewało na wysokich i przy wszystkich ustawieniach iglicy.
    Cylindra nie mierzyłem. Ale wcześniej przerabiałem Benzera z takim silnikiem z 49 na 80ccm i miałem dysze w gaźniku 76. Podniosłem iglicę o jeden ząbek. Na gaz reagował lepiej na 80ccm. Przelot gaźnika i króćca jest stosunkowo duży jak na 49ccm. Być może przy niskich obrotach jak się uchyli przepustnice na maxa jest za małe podciśnienie żeby zaciągnęło paliwo i dusi się powietrzem. Z tego co kiedyś czytałem o silnikach benzynowych to pojemność kolektora ssącego (wraz z odcinkiem w głowicy) powinna mieć 1- 1,5 pojemności silnika. Przy pojemności 49ccm wydaje mi się że w silniku FMB pojemność dolotu przekracza dwukrotnie a może nawet więcej pojemność silnika. Jutro poszukam krótkiego króćca i sprawdzę na nim i spróbuje zmierzyć dokładnie pojemność dolotu na oryginalnym.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #113139 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kail
    Kail
    Użytkownik
    • Postów: 137

    Jak czyszczenie i regulacja nie pomaga, bo kumpel to samo miał w Kingway koyot, kupił nowy gaźnik i chodzi jak ta lala. Zastanów się te 50 zł jak wydasz na gaźnik to się nic nie stanie. A efekt będzie taki jaki żądasz.
    Pozdrawiam

    _____________________________________________________________
    Motocyklu nie można traktować jak ludzkiej istoty. Motocykl potrzebuje miłości.
    „Nie ważne czym jeździsz. Ważne, czy kochasz tym jeździć …” Kail
    #113170 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    Gaźnik już podmieniałem. A nawet dwa:) Sprawdziłem tez innego Benzera w sklepie i działa tak samo… Widocznie ta konstrukcja tak ma. Będę miał dzisiaj chwilę czasu to pokombinuje z dolotem.
    Dzięki za cenne info. Jak coś odkryje to na pewno to opisze.

    #113173 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 408

    szef_ff, widzę, że dogłębnie badasz temat. Mam nadzieje, że uda się Tobie rozwiązać ten problem.
    Teraz tak się zastanawiam, jak by pracował ten silnik na gaźniku od skutera 4T.

    #113186 Odpowiedź

    Bartolini2009
    Użytkownik
    • Postów: 57

    Jeśli coś znajdziesz to też będę wdzięczny jeśli sie tym podzielisz bo ja w Junaku 901 rs mam ten sam problem a mechanicy tłumaczą to „zbyt małą pojemnością cylindra”

    #113223 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    Nie mam przystawki żeby zamontować gaźnik podciśnieniowy do tego silnika bo zawadza o rozrusznik. Tłumaczenie ze mała pojemność jest bez sensu bo jakoś 110ccm quad ma ten sam problem… Wydaje mi się ta pompka od wtryskiwania paliwa w podciśnieniowym jest właśnie od tego żeby nie gasł po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotów.
    Zwężałem dzisiaj przelot za przepustnicą (założyłem uszczelkę o mniejszym przekroju miedzy gaźnik a podkładkę plastikową). Przelot zmniejszył się o połowę a w silniku bez zmian. Prędkość maksymalna taka sama, tak samo przyspiesza i tak samo gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu. Jutro powinienem mieć króciec z mniejszym przelotem po całości. Jeżeli nie dojdzie to wsadzę jakiegoś szlaufa w króciec żeby go zwęzić 😛 .
    W quadzie 150 (QMB silnik chyba) gaźniki były montowane podciśnieniowe i zwykłe. Niestety nie pamiętam jak się zachowywał na gaźniku podciśnieniowym bo byłem „świeżak” i bałem się odkręcić od razu na maxa. Na tym zwykłym jutro sprawdzę czy też gaśnie jak sie doda max gazu z wolnych obrotów.
    Występowały gaźniki do silników FMB z małym przelotem, np. 15 albo 17mm? W jakiś guadach dla dzieci np.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
Odpowiedz do: Po szybkim dodaniu gazu gaśnie 4T
Informacje o Tobie: