Po dodaniu Gazu do polowy dusi sie a po odkreceniu manetki na full jedzie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #732776
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Tak jak w Temacie… doszedlem do konca internetu i niestety nie znalazlem „mojego” problemu. Po wymianie gaznika i zalozenia starego stozkowego filtra powietrza nie moge normalnie jezdzic. Skuter pali na dotyk praktycznie od strzala. problem jest taki ze jak chce dodac gazu tak 30%-40% zeby spokojnie ruszyc z miejsca to sie dusi i gasnie, a jak przekrecam manetke na 100% chwile sie przydusi i jedzie normalnie. moj cykl to Keeway Matrix 70. prosze o jakakolwiek pomoc jakies wskazowki. Jest to meczace bo cale miasto mam do przejechania do pracy, a jak trafi sie niedzielny kierowca to krew mnie zalewa…. Blagam.. przeczytasz to odpisz na moj post… Sprawdze wszelkie wskazowki

    Sprawdzilem:
    dysze wolnego obrotu; powinna byc ok bo po zakreceniu regalacji pochodzi kilka sekund a pozniej gasnie
    Filtra powietrza nie czyscilem. swiece zmienilem na NGK BR7HS
    Dysza głowna jest wsadzona 75 (przeczyszczone i wydmuchane)
    Fajka tez zostala wymieniona
    Iglice przestawialem na wszystkie pozycje
    Wymienilem nawet tlumik na nowy….

    Blagam o wskazowki….

    #732780
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    kwestia regulacji. a jaki kolor ma świeca po tych próbach na 30-40% manetki?

    #732784
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Nie patrzylem, ale zobacze po kilku probach na 40% az padnie wykrece i sprawdze

    #732789
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    zakładając że ten twój gaźnik jest sprawny i dobrze dobrany to raczej go zalewasz (co by było wbrew regule że jak stożek to i dysza główna dużo większa) ale silnik chetniej chodzi na ubogiej mieszance niż zbyt bogatej. A wkręcając śrube od regulacji składu na wolnych też odcinasz powietrze – czyli wzbogacasz.
    Ja bym sprawdził dysze główną z 5 mniejszą albo i 7 mniejszą i zmierzył kompresje – bo to też może robić. Dawka paliwa odpowiednia przy dobrej kompresji zalewa silnik z obniżoną kompresją.

    #732798
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Przyjacielu Wombat. I tutaj juz masz racje. Poniewaz jak dokrecilem srubke od wolnych obrotow i troszke ja odkrecilem to jest lepiej, a jak jeszcze bardziej odkrece to jest coraz gorzej. Raczej z kompresja nie ma problemu, bo tlok cylinder i glowica i pierscienie byly wymieniane miesiac temu i oleju nie zalowalem na czas docierania.
    Mam w zapasie dysze 70 i 65 i 60 bede probowal pokolei.

    Odpisze najszybciej jak tylko to mozliwe i napisze pokolei jakie byly skutki zmian dysz z regulacja iglicy oraz srobka wolnych obrotow. Moze komus sie to przyda.

    #732799
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    …Raczej z kompresja nie ma problemu..

    Lubie to. Te deklaracje że „raczej jest ok” albo że kompresja świetna bo wymieniałem cylinder.. itd widziałem to tutaj dziesiątki razy i czesto okazywało sie tylko pobożnym życzeniem uzytkownika

    #732802
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Wrocilem do domu po przegranej walce.
    Sprawdzilem wszystkie dysze jakie mialem. Od 80tki do 60tki… Na kazdej dyszy regulowalem iglice i na kazdym zabku iglicy stopniowo przekrecalem od zera srubke od wolnych obrotow. I robilem to na kazdej dyszy.

    Zmienilem gaznik na ten co byl wczesniej.
    Pozniej na ten jeszcze starszy co mialem rok temu.

    Objawy sa te same i swieca jest Czarna 🙁

    Przy kazdej wymianie dyszy zauwazylem w zbiorniczku plywaja w paliwie jakies dziwne krople i za kazdym razem je wylewalem razem z calym paliwem co tam bylo.

    Jutro kupie te urzadzenie do pomiaru cisnienia w cylindrze, oraz nowy filter paliwa i swieze paliwo, poniewaz nie wiem co to byly za krople. Ale czuje ze czeka mnie wymiana albo cylindra albo tloka albo pierscieni.

    Moglibyscie mi napisac co to byly za kropelki plywajace na dnie w gazniku? Jestem tak zdeterminowany ze czesc po czesci az kupie caly silnik. Poniewaz jest moj skuterek prezentem od zony i jest dla mnie sentymentalny.

    Edit: I jesli okaze sie ze mam slaba kompresje to co moglo by byc tego powodem pomimo wymiany calego zestawu na nowy?

    #732803
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    jeżeli mimo dyszy 60 masz zapyziałą na czarno świece to albo szalejesz z ilością oleju w mieszance albo kompresje masz tragiczną.
    A jak bedziesz wymieniał to komplet: cylinder, głowica i tłok z pierścieniami

    #732804
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    No nie ma co klamac mam podajnik z olejem, ale na poszet regulacji gaznika chcialem troszke bardziej go nasmarowac zeby mi sie nie przetarl i wlalem dodatkowi 50ml do banki 5l. I wlalem do baku. Ale jutro zmieniam paliwo zmieniam filter i sprawdzam cisnienie.

    #732805
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    lubie takie tematy gdzie po iluś postach wychodzą takie kwiatki

    #732829
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    No to tak 🙂 wróciłem z pracy, kupilem swieze paliwo 95 z tej samej stacji co nigdy nie mialem z nia problemu pojezdzilem prawie na pelnej manetce z 5 minut ,szybko wyłączyłem silnik i zatrzymałem sie. Odkręciłem świece i nie jest to kawa z mlekiem tylko taki szary zmieszany z jasnym brązem. Nie wiem nawet co to za kolor taki jakiś popielaty. To po pierwsze.
    Po drugie kupiłem tester pomiaru ciśnienia sprężania:)

    Wynik :42psi czyli jakies 2.8bara
    To jest jakas katastrofa. Skąd ten skuter mial dalej tyle mocy jeździć…

    Czyli czeka mnie wymiana cylindra, głowicy, tłoka, pierścieni i sworznia…

    Nie moglem dodac wczesniej postu bo strona nie dzialal.

    #732830
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    Raczej z kompresją nie ma problemu powiadasz pan….:D
    To jest 98% przyczyn problemów tu na forum.

    #732832
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    jakim cudem przy takiej słabej kompresji on „jeździ” i osiąga 70KM/h z palcem w nosie….

    z jakiej firmy lepszy cylinder? Power Force Czy Moretti

    #732833
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    a dobrze mierzyłeś? otwarta na full przepustnica i z 6-7zakręceń?

    #732834
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Oj na pewno. 5 prób robiłem i razem z rozrusznikiem i kopniakiem na raz jeszcze troszkę a by odleciał xD
    Cały czas ten sam wynik. nic się nie zmieniało. a jak delikatnie kopniak nacisnąłem to się 1 bar pokazał. chciałem zobaczyć czy działa normalnie.

    Edit: zestaw w drodze od Moretti.

    #732835
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Twoje wszystkie Rady i sugestie się Sprawdzają.
    Tak jak byś był przy tym cyklu ;]

    Temat jeszcze nie zamknięty ponieważ Problem nie został „jeszcze” rozwiązany

    #732904
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Dzisiaj juz bede mial caly zestaw. Umowilem sie z gosciem ktory zajmuje sie silnikami 2t i on mi to zmieni na spokojnie zeby wszystko mialo rece i nogi.

    Prosil bym jeszcze o opisanie mi czynnosci docierania silnika. Ile oleju jak jezdzic i czy jezdzic. Poniewa wszedzie jest inaczej. W jednym opisie silnik ma stac na wolnych obrotach. Na drugim jezdzic po miescie. Ja juz wkoncu nie wiem. A chce to zrobic dobrze.

    #732909
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    chiński cylinder dociera się delikatnie. Podstawa to nie pałować. Ale trzeba jeździć a nie stać na wolnych. Na wolnych obrotach na tłok działają za małe siły żeby zestaw dotrzeć – tłok ma GMP ciut wcześniej a ciśnienia działające na pierścienie są mniejsze.
    Wiec jeździsz delikatnie, unikasz najwyższych obrotów (w zasadzie ich nie używasz wcale), pierwsze 300km pyrkasz grzecznie 25-35km/h pracując manetką, robisz przerwy co kilkanaście minut żeby przestygł. Potem do około 1000km dokładasz te 5-10km/h, na kilka sekund odkręcasz mocniej i odpuszczasz.
    I masz nadzieje że dobrze sie uda. Podstawa to poprawna regulacja – silnik ma być dobrze chłodzony paliwem ale nie przelany bo nagar zatrzyma pierścienie i przestaną pracować.

    #732949
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Jestesmy w trakcie wymiany cylindra. Tlok wygląda na ok. Ale za to cylinder ma dwa wrzery na laczeniach sie pierscieni…
    Mozliwe ze byly wadliwe pierscienie?

    #732950
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    może. ale skoro wymieniasz to nie ma co analizować.

    #732951
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Poprawka. Albo wadliwy tlok albo pierscienie. Pierscienie sie ze soba nie stykaja na tloku, a jak wyjelismy pierscienie z tloka i wsadzilismy do cylindra to luzy mial niesamowite….

    #732954
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    No i okazalo sie… Ze jest to samo co wczesniej. Ale sie nie poddalem… On nie byl zalewany.. tylko mial za malo paliwa…. Wiec zeby to zrobic. Zeby lepiej paliwo zasysal a dostawal mniej powietrze, zalalem filtr powietrza troszke olejem… I wszystko sie naprawilo… Dysza 75 regulacja i jest ok. Wiec jak ktos kiedys bedzie mial takie same objawy, proponuje zobaczyc trik z filtrem.

    #732955
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    nie zalewa się filtra olejem jezeli materiał filtra nie jest do tego przystosowany.
    Jezeli ma za mało paliwa to daje się większa dysze a nie robi jakies cyrki z filtrem. Stożek najcześciej wymusza większą dysze bo silnik ma mniejsze opory ssania – za to bardzo czesto na stożku nie można silnika wyregulować.. zresztą w 50cm to stożek daje głównie hałas.
    Oliwa ci wyschnie lub filtr straci właściwości i zła regulacja bedzie sie pogłebiać i zaraz bedziesz zestaw wymieniał znowu.
    Rób jak trzeba a nie usiłujesz odkrywać mechanike na nowo.

    #732964
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Mam jeszcze dysze 80tke. Ale z ta dysza tez juz testowalem i byla lipa.

    #732965
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    ale na złej kompresji. a teraz masz wysoką

    #733017
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Dzisiaj zamontuje jak mi czas i pogoda pozwoli dysze 80tke i stozek gabkowy bo mam ten metalowy co dostalem z gaznikiem. A czytalem na tym forum w innym temacie ze nie ma mozliwosci dobrze wyregulowania gaznika przy tym stozku metalowym.

    #733173
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Po wymianie filtra stozkowego na gabkowy i zmianie dyszy na 80 i godzinowej regulacji na cieplym silniku. Dalej sie dusi… Ja juz nie mam sily na to… Pomocy!!!! Swieca czarna…. Jestem zielony. Czy swieca popielata czy czarna to ciagle ten sam obiaw… Przy 30%-50% sie dusi….

    #733174
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    jaki masz cylinder (dokładnie)
    jaki masz wydech
    jaki masz gaźnik (średnica na przepustnicy)
    jaką masz w nim dysze główną i dysze wolnych
    jaki masz filtr

    #733176
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Tyle przepisywania i nie dodalo posta… Ehhh… Pewnie to ze linki byly…

    #733177
    Nevareth
    Uczestnik
    • 3
    • 26Postów:

    Gaznik: Wymiary:

    Średnica zew. od strony filtra: 35mm,
    Średnica wew. od strony filtra: 31,5mm,
    Średnica zew. od strony cylindra: 24mm,
    Średnica wew. od strony cylindra: 19mm,
    Szerokość gaźnika: 85mm.

    Cylinder Moretti:

    średnica cylindra: 47 mm,
    wysokość całkowita cylindra: 87,4 mm,
    wysokość cylindra bez tulei: 64 mm,
    średnica zewnętrzna tulei: 51,5 mm,
    rozstaw otworów po przekątnej: 71 mm,
    sworzeń: 12 mm.
    (Do tego cylindra dostalem dodatkowo dysze 80)

    Filtr gąbkowy :
    średnica wewnętrzna gumy mocującej: 35 mm,
    średnica górnej części obudowy: 89 mm,
    wysokość obudowy: ok. 88 mm,
    wysokość całkowita: ok. 140 mm.

    Wydech:
    tłumik sportowy 2T

    Opis ogólny:

    konstrukcja odblokowana,
    wysoka jakość oraz trwałość wykonania,
    tłumik kompletny w zestawie z kolankiem,
    wersja sportowa o powiększonym przelocie nadającym ładne brzmienie,
    końcówka tłumika pokryta chromem.

    Dysze posiadam 80/75/70/65 i jakies 3 bez opisu.(na ta chwile teraz siedzj 75)

    Dysza wolnych obrotow jest mi nie znana z wymiaru. Ale potwierdzic moge,ze na wolnych obrotach chodzi rowno i nie gasnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button