PILNIE PROSZĘ O POMOC!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #29658 Reply
    piterr
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Witam, od kilku lat mam skuter, jakiś czas temu zaczął się psuć. Jest dzień, że wszystko działa jak trzeba a za parę minut traci obroty światła znikają i nie ma mocy. po paru minutach na wolnych obrotach pojawiają się światła, nabiera mocy i tak od trzech miesięcy. mówiono że gaźnik bo tak wygląda jakby brakowało iskry, paliwa albo jakby świeca była zła ale nic nie działa. dalej mówiono, że trzeba wymienić fajkę z kablem i du*pa. wymieniłem regulator prądu i nic. wreszcie wymieniłem iskrownik i nadal jak nie chodzi tak sobie pyrkocze. na dodatek opornik świateł parzy aż nie można go dotknąć, czy może on robić zwarcie? ma ktoś pomysły co mu może dolegać? liczę na szybką odpowiedz bo kombinuje ładnych parę miesięcy aż nogi od jeżdżenia rowerem bolą ;/

    #29660 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Opornik od tego jest, pracuje on w ten sposób, że zmienia prąd w ciepło… Posprawdzaj kable, może gdzieś jest zwarcie lub nie ma kontaktu…

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #29661 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Wprawdzie nie mam skutera jeszcze, ale instalacja nie różni się mocno od motocyklowej. Co interpretujesz jako opornik świateł? Ja bym sprawdził czy wszystkie połączenia elektryczne na akumulatorze, masy, przy rozruszniku, kostki od przełącznika świateł.

    #29663 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Opornik świateł to element, do którego płynie prąd z prądnicy w momencie, gdy światła są wyłączone. W oporniku tym prąd jest wytracany, przez co się rozgrzewa.

    #29664 Reply
    piterr
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    większość kabli już sprawdziłem i zwarcia żadnego nie było albo jest tam gdzie nie sprawdzałem, na 99% coś robi zwarcie ale nie mam pojęcia gdzie to może być bo prawie wszystko już sprawdzałem. należy dodać że skuter czasem przez kilka dni działa jak należy a potem znów mu się przypomni że nie powinien działać. a co do opornika, no to ciepły powinien być, ok ale ten to chyba przegina. bynajmniej na mój rozum jest ZA ciepły

    #29665 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    piter a sprawdzałeś bezpiecznik i zaciski na akumulatorze lub sam akumulator czy jest w dobrym stanie? gdy jest akumulator do niczego to też mogą być właśnie takie objawy

    #29666 Reply
    Ulenka_s2
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 35
    • Postów: 38

    znam taki przypadek z doświadczenia i wizyt u kilku mechanikow u jeden się meczył tydzien i doszedł do tego. najpierw też to była kaumulator, gaźnik, świeca, zapłon itp itd a okazało się, że to jakiś tam przewód który prowadzi benzyne chyba do silnika, wymienił go i skuter zaczął jeździć.

    #29674 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Ulenka_s2 napisał:

    znam taki przypadek z doświadczenia i wizyt u kilku mechanikow u jeden się meczył tydzien i doszedł do tego. najpierw też to była kaumulator, gaźnik, świeca, zapłon itp itd a okazało się, że to jakiś tam przewód który prowadzi benzyne chyba do silnika, wymienił go i skuter zaczął jeździć.

    Widać, że u dobrych mechaników skuter serwisowałaś 😉 😆

    #29676 Reply
    Ulenka_s2
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 35
    • Postów: 38

    każdy po koleji coś wymyslał, pieniądze szły, a dopiero na koniec okazało się skutecznie

    #29678 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Oni właśnie tak działają – nic nie robią i biorą za to grubą kasiorę. Dla tego nie ma sensu „serwisowania” skutera u mechaników, lepiej samemu (w Twoim przypadku samej 😉 ) to robić. 🙂

    #29684 Reply
    piterr
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Ulenka_s2 napisał:

    znam taki przypadek z doświadczenia i wizyt u kilku mechanikow u jeden się meczył tydzien i doszedł do tego. najpierw też to była kaumulator, gaźnik, świeca, zapłon itp itd a okazało się, że to jakiś tam przewód który prowadzi benzyne chyba do silnika, wymienił go i skuter zaczął jeździć.

    z tym przewodem mam wszystko w porządku… a nawet jakby był uszkodzony to światła tez by nie działały?

    #29687 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    To chyba jest logiczne… Przewód uszkodzony -> prąd przez niego nie płynie -> światła się nie świecą… Może akumulator jest walnięty, może regulator… ? 🙄

    #29688 Reply
    piterr
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    madi napisał:

    To chyba jest logiczne… Przewód uszkodzony -> prąd przez niego nie płynie -> światła się nie świecą… Może akumulator jest walnięty, może regulator… ? 🙄

    ale ten przewód prowadzi benzyne tak? sory za takie pytania ale znawcą nie jestem 😀

    #29690 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Aha, bo piszesz o wężyku od benzyny… :mrgreen: Jeśli byłby uszkodzony to silnik by nie chodził i światła by nie świeciły 🙂

    #29738 Reply
    Ulenka_s2
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 35
    • Postów: 38

    ta benzyna sie wtedy cofa..jakos czy cos takiego, mechanik na mehoffera na tarchominie jest super

    #29740 Reply
    Melonier
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 99
    • Postów: 99

    Wymień moduł C.I.D, świecę zapłonową, cewkę zapłonową.
    Stawiam na cewkę i moduł, a świeca jako podstawowy element zapłonu.
    W najgorszym wypadku zobacz czy masz olej jeżeli to 4T bo może to koniec silnika.

    #29793 Reply
    piterr
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Melonier napisał:

    Wymień moduł C.I.D, świecę zapłonową, cewkę zapłonową.
    Stawiam na cewkę i moduł, a świeca jako podstawowy element zapłonu.
    W najgorszym wypadku zobacz czy masz olej jeżeli to 4T bo może to koniec silnika.

    moduł, świeca i cewka już są wymienione, w silniku też żadnego luzu nie ma i praktycznie wszystko wymienione wiec to chyba nie to. a gdzie jest dokładnie ten wężyk od benzyny?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: PILNIE PROSZĘ O POMOC!
Twoje informacje:




Back to top button