pierwszy skuter mnóstwo pytań...

Witam wszystkich!

Właśnie nabyłam swój 1 skuterek, romet 717 2t jeszcze czekam na odbiór, ale chciałabym się Was zapytać, prosić abyście mi napsali co powinnam wiedzieć użytkując skuter /wiem, że pytanie ogólne i wydaje się bez sensu, ale nawet nie wiem o co dokładnie mam zapytać/. Czy są jakieś blokady, zabezpieczajace przed kradzieżą? Jak zabezpieczyć go zostawiając przed sklepem, jak dbać oniego? Jakaś konserwacja na zimę? Napiszcie mi cokolwiek bo jestem zielona jak wiosenna trawa :D

Z góry dziękuję i pozdrawiam~!

Witam! Cieszę się, że nowa posiadaczka skuterka ;) Dodatkowo w Krk ;)
Dobra, ale przejdźmy do tematu. Najpierw skuter trzeba dotrzeć. No tu każdy ma swój sposób. Ja mam swój i polega on po prostu na jeżdżeniu z rozsądkiem, bez zarzynania skutera, bez jeżdżenia cały czas z full manetką itd... Zabezpieczenie? Są różne metody. Najlepszym zestawem według mnie jest disc lock + łańcuch. Łańcuch tanią sprawą nie jest, ale ja np. mam własnej roboty ;) Koszt własnej roboty łańcucha do jakieś 20zł. Nie powiem dokładnie, bo ja wszystkie materiały miałem w domu, ale tak gdzieś wyjdzie. A w sklepie łańcuch to wydatek jakieś minimum 80zł, za taki 1m. Na zimę nie trzeba nic konserwować. Są różne zdania. Jedni mówią, że lepiej bez benzyny, żeby stał, inni żeby była benzyna. Ale ja np. zostawiam ;) Kolejna sprawa. Skoro 2T to musisz sobie olej kupić i dolewać. Powiem tak. Można kupić za 15zł olej orlenowski, albo można z 40zł poświęcić na jakiś lepszy. No i tu zagadka. Wiele osób sądzi, że płaci się za markę. Ja też tak sądziłem, ale ostatnio zmieniłem zdanie. Na tym orlenowskim syfie strasznie kopci po odpalaniu, jak jest zimny. Ja to porównuje do 30letniego autobusu MPK... Na mobilu nic nie kopci. Ja wcześniej jeździłem na Mobil1 półsyntetyku za jakieś 40zł. Ostatnio przesiadłem się na ten Orlen Oil 2T semisynthetic (półsyntetyk). No, ale w następnym sezonie chyba przeżałuję, dołożę 2dychy i będę jeździł na Mobilu albo jakimś innym markowym. Markowe są dużo bardziej gęste oleje. Na oko to widać. Rozpisałem się trochę ;D No ale to chyba wszystko, jak coś to pytaj ;)

Więc tak:
Po pierwsze przez pierwsze kilometry musisz go dotrzeć (poczytaj sobie o tym, pełno tego na forum).

Po drugie jak zapewne wiesz do jazdy potrzebny jest kask. ;)

Po trzecie, co do zostawiania np. pod sklepem,masz blokade kierownicy (jak ją załączyć, musisz poczytać w instrukcji), ale dodatkowo dobrze by było jak kupiłabyś coś w rodzaju blokady tarczy hamulcowej : http://www.skuterowo.com/sklep-skuterowo-com/zabezpieczenia/blokada-tarczy-hamulcowej-luma-enduro-902/ .

Po czwarte, trzeba pamiętać o przeglądach, jeżeli nie masz zamiaru sama przy tym grzebać ;). A jak masz, to co jakiś czas trzeba wymienić olej silnkowy, płyn hamulcowy, olej przekładniowy, posprawdzać wszystkie zawory, pomyć filtr powietrza... ale wszystko co ile km. należy to robić prawdopodobnie znajdziesz w instrukcji :)

Witaj Aneto :D

Po pierwsze musisz wiedzieć że jeżeli to nowy skuter to musisz go docierać przez pierwsze 1000km, czyli jeździć z małymi prędkościami bez pasażera by wszystkie części w nim się dopasowały, to ważne by go nie przegrzać :). Jeśli zostawiasz go pod sklepem to wystarczy blokada kierwonicy którą masz seryjnie zamontowaną, a jak chcesz możesz dokupić blokadę na tarczę hamulcową przedniego koła tzw. disclock :). Jak dbać? hmmm... Przede wszystkim to skuter z silnikiem dwusuwowym, czyli osobno masz dozownik by uzupełniać poziom oleju i osobno zbiornik na paliwo, pamiętaj o tym :). Myć go regularnie he :D. Konserwacja na zimę?, w przypadku nowego skutera to możesz jedynie uzupełnić bak do korka by nie zardzewiał przez długi postój i wyjąć akumulator i go doładowwywać przez okres zimowy, jeżeli trzymać go będziesz w zimnym pomieszczeniu(garaż), jeżeli w ciepłym to nie musisz(ogrzewanym) :). A to masz wersję chłodzoną cieczą czy powietrzem?. Więcej informacji na temat konserwacji na zimę znajdziesz tutaj: http://www.skuterowo.com/jak-przygotowac-skuter-do-zimy/

Pozdrawiam!

Ryglos napisał:

Jedni mówią, że lepiej bez benzyny, żeby stał, inni żeby była benzyna.

hoho to już wiem, że na benzynę mam swojego harleja :D
Dobrze, że napisałeś o oleju bo bym nie wpadła na to :D
Na razie czuję się jak blondynka w temacie, ale mam nadzieję przez zimę wszystko ogarnę z teorią przynajmniej :)

Piotrekacm - na razie mam od tego ludzi, ale będę podglądać i później samutka :D przynajmniej taki plan mam :D a co wyjdzie zobaczymy :)

Mystek -
Nie wiem czym jest chłodzona, a na zimę przykryję kołderką :D

Odbieram go jutro, albo pojutrze, bo jeszcze nie zarejestrowany jest a właśnie jaki jest koszt rejestracji, tablic? Wg co mi mają dać w tym pkt gdzie go kupiłam chodzi o dokumenty jakieś poza tym że mam potwierdzenie zakupu to jeszcze nic nie dostalam...

AnetaKrk napisał:

Ryglos napisał:
Jedni mówią, że lepiej bez benzyny, żeby stał, inni żeby była benzyna.
hoho to już wiem, że na benzynę mam swojego harleja :D
Dobrze, że napisałeś o oleju bo bym nie wpadła na to :D
Na razie czuję się jak blondynka w temacie, ale mam nadzieję przez zimę wszystko ogarnę z teorią przynajmniej :)

No, na benzynę, ale mi chodziło o to, żeby w zimie jak stoi, to żeby benzyna w baku była ;) Na pewno się nauczysz ;) Ja się właśnie na forum dużo rzeczy nauczyłem ;)

Co do kosztów, to tablica + papiery i wychodzi jakieś ponad 100zł. Już nie pamiętam co się dostaje, ale chyba wyciąg z homologacji, czy coś takiego ;D

A jakbym tego mojego harleja chciala odblokować to robić to od razu czy nie ma to znaczenia bo piszescie ze ma sie dotrzec etc ... A wg to tak wpadlam na Wasze forum bo kupiłam go a później się zastanawiałam czy dobry wybór akurat z tym modelem ...

AnetaKrk napisał:

Mystek -
Nie wiem czym jest chłodzona, a na zimę przykryję kołderką :D

"Chłodzenie" o które chodziło Mystkowi to raczej nie jest klimatyzacja, ani ogrzewanie ;D Zrozumiałem twoją odpowiedź jak byś właśnie tak myślała ;D Chłodzenie to chodzi o chłodzenie silnika, aby się nie przegrzewał ;D Jeżeli chłodzony cieczą to lepiej, ponieważ większe trasy będzie pokonywał bez problemu. Jeżeli powietrzem, to po prostu co jakiś dystans potrzebny będzie postój. Optymalny dystans, po którym dobrze zrobić przerwę 5-10minut to 50km. Ale można i więcej, tylko, żeby po prostu jak będziesz czuła, że skuter staje się zmęczony to wtedy przerwa.

AnetaKrk napisał:

A jakbym tego mojego harleja chciala odblokować to robić to od razu czy nie ma to znaczenia bo piszescie ze ma sie dotrzec etc ... A wg to tak wpadlam na Wasze forum bo kupiłam go a później się zastanawiałam czy dobry wybór akurat z tym modelem ...

Ja miałem skuter od nowości odblokowany ;) Ale to już zależy od Ciebie. Można teraz, tylko, żeby nie zarzyanać go, a można i po jakimś 600km.

Ryglos wiem o co chodziło, ale nie wiem co ten moj harlej ma, a z kołderką było apropos jego zimnowania :) Zeby biedak nie zmarzł :) heh

Okej, to chyba od razu odblokuje, a jest coś takiego jak hmmm.... motocasco ? :D

To Ci i tak nic ne da, chłopakowi powiedz by na zimę Ci wyciągnął akumulator :D

hehe powiem, powiem :) a chlodzony jest chyba ciecza z tego znalazłam na necie ;)

Napisz ile ogółem za niego dałaś a Ci powiemy czym jest chłodzony :D

3 300zł

Mystek, te Romety były chłodzone cieczą, z tego co pamiętam z testu skuterowo.com

Tu masz linka http://www.skuterowo.com/romet-717-ciecz-test-wideo/

Edit: Chociaż sam już nie wiem. Być może 2 wersje były.

Nie napisaliście mi czy jest jakiś odpowiednik dla skuterów AC? :) Boje się że wyjadę i się rozbije i pójdę w koszta po 2 min uzytkowania :(