Pierwszy przegląd CVT, co konkretnie zrobić?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #651235 Reply
    ixion
    Uczestnik
    • 56
    • Postów: 218
    • Postów: 274

    Powoli zbliża się czas na pierwszy przegląd CVT, podobno robię się to przy pierwszych 5000tys km, ja zrobię trochę wcześniej, co należy konkretnie zrobić? I co muszę kupić? Bo na pewno trzeba coś nasmarować.

    #651236 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    wcale nie.
    1. rolki – stopień zużycia. Jak są gdzieś ścięte to w zasadzie wymiana.
    2. pasek – szerokość, spękania, wystrzępiania
    3. ślizgi wariatora
    4. tuleja wariatora – czy talerz wariatora „miękko” i bez zacięć porusza się po tulei. Ma nie latać luzem ale ma się bez zacięć ślizgać
    5. korektor – czy otwiera się bez zacięć. jak ktoś lubi to sobie może grafitowy smar w nim wymienić
    6. oczyścić komorę paska jeżeli gdzieś jest zebrany pył z paska to trzeba go wygarnąć
    7. stopień i równomierność zużycia okładzin sprzęgła
    8. luz osi sprzęgła

    Nie jest to bardzo skomplikowane ale jak się chce głęboko sięgać to z 1,5 się zejdzie mając narzędzia. Blokada wariatora , blokada dzwonu i blokada sprzęgła sie przyda. Albo klucz udarowy ale tu trzeba przytomnie.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #651262 Reply
    ixion
    Uczestnik
    • 56
    • Postów: 218
    • Postów: 274

    ,, wcale nie” dotyczy terminu przeglądu cvt? 5000tys km, tak powiedzieli w generalnym serwisie peugeota, zdaje się że mówili jeszcze o tym żeby wymienić świece, pasek wymienia się zdaje się przy 10000 tyś km, chodzi o konkretny model i markę, w tym przypadku peugeota.
    Czy coś jeszcze wymaga jakiegoś serwisu? Osobiście nic nie przychodzi mi do głowy, może wym klocków hamulcowych? A jeśli chodzi o olej, to wymieniam regularnie.

    #651269 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    wcale nie dotyczy tego że trzeba cos smarowac 🙂

    #651326 Reply
    ixion
    Uczestnik
    • 56
    • Postów: 218
    • Postów: 274

    A jak trzeba wymienić rolki bo będą zjechane to z kąd wiadomo jaki miały oryginalny wymiar i wagę?
    Bo starte będą miały mniejszą wagę i wymiar, to ani wagą ani sufmiarką tego nie zbadam

    #651332 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    wymiar to sobie zmierzysz nawet na startych i sie nie pomylisz. z wagą to samo. Jak rolka jest nowa to masz 6,5g a jak jest starta to ma z 6,4g bo jednak większość wagi roki to odważnik w środku

    #656368 Reply
    ixion
    Uczestnik
    • 56
    • Postów: 218
    • Postów: 274

    Nagrałem jak ta przekladnia wyglada po zdjęciu obudowy, jeszcze nie mam klucza żeby pokazać coś więcej.

    #656369 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    szmatką przetrzeć..

    #656383 Reply
    ixion
    Uczestnik
    • 56
    • Postów: 218
    • Postów: 274

    Samo wyczyszczenie bez rozkręcania było by ok, bo dużo mniej pracy, z drugiej strony, brak nowego doświadczenia. Pod koniec sezonu zauważyłem, a właściwie wyczułem pewną zmianę w harakterystyce przyspieszania, skuter zawsze przyspieszał liniowo, jak by stała wartość przyspieszenia, natomiast teraz, wyczuwam taki moment jak by skuter zmienił bieg, nie zwróciłem uwagi przy ilu obrotach, ale to takie uczucie jak w starszych samochodach z automatyczną skrzynią biegów auto zmienia bieg, jak by mega lekko spadły obroty, a skuter wszedł na większy bieg i da się to odczuć też ciałem bo nagle po tym jak by zmianie biegu te przyspieszenie jest delikatnie lepsze, co to może być? Myślałem może że to jeden z tych talerzy się nie proporcjonalnie wytarł i powoduje taki lekki przeskok ale jak widać na filmie, te talerze są chyba ok.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Pierwszy przegląd CVT, co konkretnie zrobić?
Twoje informacje:




Back to top button