Pierwszy motocykl (nowy) - co kupić

Oglądasz 43 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #307010 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Cześć,

      jestem w trakcie kursu na kat. A i przymierzam się do kupna motocyklu. Interesuje mnie nowa maszyna, bo chciałbym sobie wziąć ją w leasing.
      Poczytałem, popatrzyłem i na razie jestem skłonny kupić Kawasaki ER-6N. Czy uważacie, że to dobry wybór czy polecilibyście coś innego?

      J

    • #307011 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      to chyba zależy od tego czego oczekujesz. a tego akurat nie wiemy.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #307014 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      dobry wybór na pierwszy moto,nie jest dzikie i wdać że myślisz nie rzucając sie na litra.

    • #307015 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Wombat,

      naked, w miarę możliwości uniwersalny w kontekście miasto / trasa. Tak jak napisał paci, nie chcę porywać się na nic większego, bo nie umiem jeździć, ale nie chcę też kupić czegoś, co się za rok okaże za słabe, bo leasing planuje na 3 lata i minimum prze ten czas chciałbym na tym pojeździć.
      Pytanie cze ewentualnie jest jakaś sensowna alternatywa w tej lub niższej cenie ( chcę wziąć z ABSem za 27 900). I czy jest sens brać z ABSem, bo kosztuje 4000?

    • #307019 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      ABS szczególnie w motocyklu zawsze warto brać. To co dla samochodu nie jest groźne, dla jednośladu stanowi poważne zagrożenie.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    • #307025 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Powiem ci że gt650r mi się podoba ale czy ma abs nawet w opcji to nie wiem,za to v2 z kozackim głosem; ) kwestia gustu
      http://www.hyosung.com.pl/motocykle/gt650r/
      http://olx.pl/oferta/hyosung-gt650-r-CID5-IDfX0Gw.html#f0bbfa12d4

    • #307042 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Ten jakoś mi nie leży wizualnie. Za to znalazłem jeszcze taką opcję:
      http://www.suzuki-moto.pl/2016_SV650A.html

      Gdybyście mieli do wyboru Er-6N lub SV650A, to co byście polecili?

    • #307045 Odpowiedz
      serpent
      Członek
      • Postów: 98

      Gdzieś czytałem że dobry pierwszy motocykl to taki który możesz rozwalić i nie rozpłakać się z tego powodu.
      Dlatego kwestionował bym nieco branie nówki na początek.
      Ale kto bogatemu zabroni? ;p

      Ps: ta suzia ma podobny silnik do Gladiusa z kursu, V twin dobrze ciągnie od samego dołu i mocno hamuje. Mi na mokrym Gladius stracił przyczepność z tyłu przy zmianie na niższy bieg, podczas kursu, na dość zużytej oponie co prawda.

    • #307047 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      serpent, z jednej strony ma sens to, co piszesz, bo faktycznie byłoby mi smutno. Z drugiej strony w leasingu mam maksymalny wariant ubezpieczenia, więc nie ma dramatu (przetestowane, bo mam też auto w leasingu), ale dzięki za troskę 😉

    • #307048 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      brał bym sv:)

    • #307051 Odpowiedz
      eadem
      Participant
      • Postów: 2 328

      Najlepiej przejedź się obiema konstrukcjami. Od tego bym zaczął.

    • #307052 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      No właśnie… bo ja tu się podjarałem, a czytam, że na moje gabaryty może być średnio. Mam 190 cm wzrostu i 87kg wagi. Jutro chcę pojechać przymierzyć się do tego moto, ale jeśli okaże się za mikry, to podpowiedzielibyście jakąś alternatywę w podobnym guście?

    • #307064 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      zawsze mozna nogi ciach w kostkach:D

    • #307065 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      No a czym będę biegi zmieniał? 🙂
      Poza tym jak by to wyglądało?

    • #307067 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Przy takim wzroście, to sięgniesz rękami 🙂
      Z drugiej strony, lepiej ciąć od dołu, niż od góry…

    • #307071 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Panowie, Panowie (i Panie),

      właśnie obczaiłem, że mamy jeszcze coś takiego jak Versys 650.
      http://www.kawasaki.pl/pl/products/dual_purpose/2015/versys_650/specifications?Uid=0997ClFZCQsODF4KDQ5cXAxQDQoOWg1cCwtdUFFfCl9fX1w

      Ktoś coś powie na ten temat?

      Btw. wolałbym nie ucinać sobie żadnych części ciała, jeśli nie będzie ewidentnej konieczności 🙂

    • #307072 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Ale to już 33K, to masz też Hondę NC750X ze skrzynią DTC i schowkiem na kask w miejscu zbiornika 🙂
      A rocznik 2014 nawet za 27,5K…

    • #307073 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      33K jeszcze do zaakceptowania – rata wyższa o kilkadziesiąt złotych, więc do przeżycia.
      A takie 750 to nie za dużo na początek dla takiego świeżaka?

    • #307074 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      To wszystko zależy od tego czy masz mózg i go używasz. Nikt ci nie każe gwałtownie odkręcać do końca. A po roku jazdy takim 400-500 i tak dojdziesz do wniosku że mógłby być mocniejszy.
      A jeżeli sobie nie ufasz albo jednak masz obiekcje to kup słabszy – na pewno taki więcej wybacza. W każdym razie pomiędzy ^czuć respekt^ przed możliwościami motocykla a ^bać się ich^ jest stanowcza różnica.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #307075 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Ja raczej do strachliwych nie należę. To nie jest kwestia strachu, tylko świadomości swoich umiejętności i doświadczenia.
      Z jednej strony pewnie masz rację co do pojemności, ale z drugiej idąc tym tropem mógłbym sobie kupić jakieś 1200, bo i tak za jakiś czas teoretycznie coś mniejszego może się wydać za małe.
      Chcę podejść do tego jak najrozsądniej, czyli tak, jak pisałem wcześniej – coś, co za pół roku nie okaże się za słabe, ale też nie jakiś potwór, którego nie będę umiał kontrolować.
      Istotne chyba jest też to, że nie mam aspiracji do, żeby bić rekordy przyspieszenia czy prędkości. Motocykl potrzebuję ze względów praktycznych, ale chcę mieć też z tego fun.
      Proszę więc Was jako laik o jakieś rozsądne opinie, bo się na tym znacie. Oczekuję minimum podejścia pouczająco-filozoficznego, a bardziej merytorycznego, jeśli można 😉

    • #307076 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Z tego co pamietam to nc to ma 2 czy 3 tryby jazdy wiec jak najbardziej dla świeżaka.

    • #307077 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      Ale to tak jest. Skoro potrzebujesz ze względów praktycznych to wystarcza pojazd co pojedzie max 110km/h bo i tak średnie prędkości w mieście są w granicach 45km/h. A jak dodajesz do tego współczynnik FUN – to limity się kończą.
      Aczkolwiek przedział 400-600 wydaje się najbardziej zdroworozsądkowy.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #307078 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      eNCek ma tylko 65 koni, a charakterystyka silnika ponoć zbliżona do samochodowej (lubi niższe obroty). Po mieście można sobie turlać się z automatem, a jak cię najdzie na zabawy, to manual i zabawa :-)))
      *
      TYLKO, w sensie mniej, niż Gladius z nauki jazdy…
      *
      To tu masz jeszcze mojego faworyta w tej grupie cenowej: http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/motorcycles/sport-heritage/xsr700.aspx

    • #307110 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Oooo Panie, ten XSR wygląda przekozacko!
      Tylko u mnie jest taka kwestia, że mam lekkie problemy z odcinkiem szyjnym i powinienem mieć moto, na którym będę siedział możliwie prosto i wydaje mi się, że pod tym względem Versys będzie najlepszy. Tak to przynajmniej wygląda na pierwszy rzut oka. Chyba że się nie znam, a to całkiem możliwe 😉

    • #307111 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      XSR może być dla ciebie za niski, więc pewnie raczej NC od Hondy w wersji X i inne z kategorii adventure. V-Storm od suzuki?
      http://www.suzuki-moto.pl/2016_V-Strom_650XT.html

    • #307112 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Właśnie wczoraj czytałem trochę o V-Stormie jako alternatywie dla Versysa i trochę bardziej chyba mi pasi Versys ze względu na większą uniwersalność miasto/trasa.
      Co do tej Hondy, to w zasadzie bez wyraźnych powodów (no może oprócz tego komentarza http://www.scigacz.pl/Przejechalem,tym,motocyklem,4000,km,w,tym,roku,komentarz,144394,22058,cs.html ) jakoś nie jestem przekonany.

    • #307113 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Faktycznie, recenzja daje do myślenia… Mnie kusi do miasta skrzynia DCT. Codziennie brnę do pracy przez korki i tak samo wracam. Na biegówce to upierdliwe, stąd skuter (jednak). A seria NC to coś pośredniego 🙂

    • #307119 Odpowiedz
      eadem
      Participant
      • Postów: 2 328

      Idea schowka w miejscu baku paliwa to jedna z udanych koncepcji, moim zdaniem.

    • #307251 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Tylko na mnie nie krzyczcie, że się porywam na zbyt mocny moto, ale w ofercie Kawasaki jest Z800 z ABSem za 31 900. Cenowo całkiem spoko, bo o 2k taniej od Versysa. Pytanie czy to jest opcja godna rozważenia czy coś takiego raczej powinienem odpuścić jako pierwsze moto?

    • #307255 Odpowiedz
      serpent
      Członek
      • Postów: 98

      Powiem tak: znajdziesz bez problemu ludzi którzy zaczynali od litra co ci powiedzą że to nie problem.
      A tych dla których to był problem znajdziesz na cmentarzu.
      Przy dużej pojemności minimalny ruch ręką wystarczy by podskoczyć o kilka tysięcy obrotów w trakcie ułamka sekundy.
      Wystarczy nie zauważyć dziury w drodze by taki ruch wykonać w najmniej oczekiwanym momencie i polecieć w kosmos.

      Mając jako jedyne doświadczenie godziny jazdy z kursu, 800 to moim zdaniem za dużo, taka maszyna wymaga opanowania, a do tego trzeba doświadczenia.
      Sam zacząłem od 500, wcześniej jeżdżąc parę lat skuterem. I zdarzyło mi się po wyprzedzeniu w zabudowanym zerknąć na licznik i zastanawiać się jaką magią pojawiło się tam 95 groszy. A to przecież „tylko” 500cc.

    • #307281 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      No i taka argumentacja mnie przekonuje.

      W ogóle wkurza mnie jedna rzecz w tym całym szukaniu motocykla, a mianowicie mój wzrost. Co chwila jak znajdę coś, co mi się podoba, to jest to teoretycznie za małe. Zweryfikować tego nie mam jak, bo nie mam porównania, a usiąść na motocyklu dla kogoś, kto w swoim życiu siedział na dwóch motocyklach łącznie przez kilka godzin nie za wiele powie. Nie bardzo wiem jak do tego podejść.

      Teraz jeszcze spodobała mi się opcja Yamaha MT-07. Jest tańsza, spełnia moje wymagania co do segmentu, ale wysokość siedziska to 805mm i nie wiem czy to nie jest za mało na 190cm. Wiem, że do motocykla trzeba się przymierzyć i w ogóle, ale nie mając doświadczenia obawiam się, że niewiele mi to powie.

      Orientujecie się czy są ewentualnie jakieś sposoby na podniesienie siedziska i i kierownicy, jeśli nie są fabrycznie regulowne?
      Ewentualnie jakieś rady na co zwrócić uwagę przy przymiarkach?

    • #307288 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Salony miewają sprzęty pokazowe, weź jakiś na testy, pokręć się nim po mieście, wyjedź gdzieś kawałek za miasto, żeby w jednej pozycji spędzić z godzinkę w siodle, zobaczysz wtedy, czy coś cię nie ^uwiera^ za mocno.

    • #307291 Odpowiedz
      serpent
      Członek
      • Postów: 98

      Rzuć okiem na motocykle klasy adventure. Zwykle są wysokie i jeździ się na nich w wyprostowanej pozycji, czyli dla potrzeb które opisujesz powinno się nadawać.

    • #307306 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Ale co ja sobie pojeżdżę jak ja prawa jazdy nie mam? 🙂

      Ja ładnie jestem poj**any. Zgłupiałem już całkiem z tymi motocyklami. Teraz jeszcze znalazłem taki sprzęt, który mi się bardzo podoba, ma dość wysoko siedzisko i jest k***wsko drogi jak na mój budżet ;]

      https://www.yamaha-motor.eu/pl/products/motorcycles/sport-touring/tracer-700.aspx

    • #307341 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      No tak, słabo, jak nie możesz tym pośmigać. Jak nie masz jakiegoś jednego wymarzonego, pasującego jak rękawiczka modelu, to chyba warto się wstrzymać z zakupem do momentu otrzymania prawka i przymiarki do danego modelu. Z ciekawości wsiadłem sobie na kawasaki kumpla z pracy. Poniżej masz zdjęcia – kawa obok mojego syma, można ocenić rozmiar… tzn. ja mogę, bo znam syma :-))) Powiem ci, że czuję się na tym moto trochę jak na motorowerze… mały jest. A ja mam tylko 170 cm wzrostu. Nie wiem, jakim sposobem może być na nim wygodnie komuś wyższemu. On sprawia wrażenie nie tylko mniejszego moto od mojego hyo 125, ale też od syma… Może jest to fajna propozycja na pierwsze moto, ale jak tam zmieścisz nogi…

    • #307419 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Pewnie masz rację, ale ja nie lubię czekać 😉
      Co do tego Kawa, to bardzo cenna informacja. Faktycznie wygląda na liliputa.

      Tak jak pisałem, na moim celowniku jest ten Tracer 700, ale jeszcze go nie ma na rynku. Ma być dopiero w lipcu.
      Nie mogę się przejechać, ale pojadę w sobotę do Yamahy się poprzymierzać do motocykli o podobnych rozmiarach i wysokości siedziska. Lepiej tak niż w ogóle 🙂

    • #307423 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Pewnie, że tak. Szczególnie, że sam rozmiar to nie wszystko. Liczy się pozycja, szerokość kierownicy, pochylenie – wszystko. W cyferkach niby się zgadza, a siadasz i coś jest nie tak. Albo odwrotnie, siadasz i nagle jest super. Tak miałem z HYO. Nie siedziałem jeszcze na niczym tak dla mnie wygodnym, jak hyosung GT. To była miłość od pierwszego dosiadu :-)))
      Jeszcze inna sprawa, jak będzie to moto użytkowane, bo do przelecenia przez miasto lekko podkulone nogi są OK, ale pojechać w takiej pozycji gdzieś dalej, to już może być problem. Hyosyng jest dużą 125, a i tak na dłuższej trasie (ponad 100km) doszedłem do wniosku, że nogi by mogły być bardziej wyprostowane, bo mi to lekkie podkulenie przy dłuższej jeździe przeszkadza. Żeby się wypuścić w wakacyjną podróż na 1000km, to moto trzeba mieć naprawdę dobrze dopasowane, inaczej straszny ból w dupie… (i nie tylko) 🙂

    • #307471 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      „… sam rozmiar to nie wszystko…” 😀
      Liczy się technika 😉

    • #307472 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Fakt :-)))

    • #309595 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      No i prawko zrobione.

      Motocykl dziś odebrany z salonu :)))

    • #309604 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Super! Podwójne gratulacje 🙂 To opowiedz coś o moto i jak ci z nim jest. Że ma moje ukochane michelinki Pilot Road 3, to już widzę :-)))

    • #309620 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Co tu dużo mówić? Jest czarny i zap***dala 😉

      Na razie muszę docierać silnik, bo na liczniku dopiero 50km, poza tym nie czuję się jeszcze pewnie na drodze, więc jeżdżę bardzo ostrożnie. Wydaje się sporo wygodniejszy od MT-07, którą jeździłem na kursie, ale to pewnie będę w stanie zweryfikować po jakiejś dłuższej trasie. Co do opon to sprzedawca płakał jak oddawał… właśnie mówił, że zrobił 300km trasę Tracerem i bardzo je chwalił. Podobno bardzo dobrze sobie radzą na mokrym.

      Generalnie na razie jestem bardzo zajarany, więc o zauważeniu jakichkolwiek wad raczej nie ma mowy 😉

    • #309624 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Wygodniejszy, bo pewnie nieco wyższy i jesteś bardziej wyprostowany. Wygląda świetnie, oby ci się śmigało równie zaje***e :-)))

    • #309728 Odpowiedz
      niezbedny
      Członek
      • Postów: 32

      Dokładnie tak jak piszesz 🙂
      Będę raportował na bieżąco 😉

Oglądasz 43 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Pierwszy motocykl (nowy) - co kupić
Twoje dane:




Back to top button