Pierwszy 125

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #626204
    Marik
    Uczestnik
    • 1
    • 3Postów:

    Witam.
    Ostatnio chwyciła mnie myśl o zakupie motocykla. Ponieważ prawko B mam już ponad 4 lata, to 125-tka staje się celem. Z góry uprzedzam, że moja wiedza to stosunkowo niewielki research, więc dobre porady bardzo chętnie przyjmę. Wymagania są następujące;
    * Motocykl zgodny z przepisami dla kierowcy kat. B.
    * Styl; ideałem moim jest iron 883, więc oscyluję w okolicach cruisera. Nie jarają mnie supersporty, skutery i cross.
    * Stosunek mocy do masy jak najlepszy, ponieważ;
    * Docelowo do jazdy w mieście, raz w miesiącu czy dwa chciałbym mieć możliwość zrobienia trasy 2×300 km.
    * Budżet powiedzmy 8-20 tyś, byle pojazd warty ceny.
    * Konkretnych ogłoszeń nie wysyłajcie, dlatego że;
    * Planowany termin zakupu po tym sezonie, lub na następny (teraz średnio mam do tego warunki, a na zimę ceny spadną)
    * Niech to nie będzie jakość „ulepu”. Lubię wysokiej jakości produkty z chin i wiem, że za jakość TRZEBA płacić.

    * Mile widziane dobre porady dla laika i komentarze właścicieli takich maszyn.

    #626205
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 167Postów:

    trasy 2x300km na 125 to bedzie męczarnia. Może nie od razu ale za 3-4 razem już tak. Jak przestanie cię 100% absorbować sama radocha z jazdy. Da się i technicznych przeciwwskazań brak ale… to jednak tylko 125. W trasie ciągniesz się razem TIRami i czujesz jak dziecko na 4-ro kołowym rowerku na ścieżce rowerowej

    Z tego co by ci podeszło i jakościowo było „godnie” masz:
    – Daelim VL Daystar
    df
    – LeonART Daytona 125 (to Piaggio jest)
    fd
    -LeonArt Pilder 125
    ccc
    – suzuki GZ 125 Maruder
    dfdf
    – Daelim VL Evolution
    sdsd
    – może Aprilla Classic 125 Red Rose
    df
    – Yamaha virago
    dfdf
    – Yamaha XVS Drag Star
    dfdf
    – Honda VT Shadow
    ddf
    – Hyosoung Aguila 125 (bedący zasadniczo kopią Hondy Shadow ale chromy ma z plastiku)
    dfdf
    – Suzuki 125 Intruder
    dfdf

    Keeway Superlight, Junaki, Romety, Bartony i inne takie odpuść bo to nie ta klasa jakościowa.

    #626208
    Marik
    Uczestnik
    • 1
    • 3Postów:

    Przejrzałem je pod względem wizualnym i technicznym. Trafiają w moje gusta, poza dwoma wyjątkami;

    Aprilia Classic 125 Red Rose – Technicznie dobry, wizualnie zdecydowanie nie to.
    Daelim VL Daystar 125 – 12.7 KM na 160 kilo…
    Daelim VL Evolution – Nie przytrafił mi do gustu
    Honda VT 125 Shadow – Chyba mój faworyt.
    Hyosung GV125C Aquila – Często polecany, na moje oko wizualnie i technicznie o te 10% gorszy od Shadowa
    LeonART – Na motocykle125.pl widzę dane dwóch modeli, na stronie polskiej doszukałem się jednego. Dziwnie wygląda silnik, choć mocy mu nie brakuje. I pytanie, ile to waży… Między 145 a 168 jest ogromna różnica.
    Suzuki Intruder VL 125 – 12 koni hmm…
    Suzuki GZ 125 Marauder – 10 koni to zdecydowanie za mało
    Yamaha Virago 125 – 11.3 koni też za mało
    Yamaha XVS Drag Star 125 – Całkiem ciekawa propozycja

    Z powyższych propozycji wyszczególnię (od najlepszego)
    Honda VT 125 Shadow
    Leonart […]?
    Hyosung GV125C Aquila
    Yamaha XVS Drag Star 125
    Daelim VL Daystar 125

    Zdjęcia chyba nie wszędzie się zgadzają. 180/75, więc nie poluję na największe i najcięższe maszyny w klasie. Reszta to kwestia jakości, dostępności i cen. Skupmy się na ~14 koniach.

    #626209
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 167Postów:

    jesteś w czarnej d… z takim podejściem.
    Nie patrz na to czy to ma 12 czy 15KM bo i tak i tak nie jedzie. Wiec się kompletnie na moc nie napinaj i nie rozpatruj stosunku mocy do masy bo to nie WRC.
    One wszystkie jadą podobnie, wszystkie są kastrowanymi wersjami większych pojemności (tzn wszystko jest lżejze, plastikowe, cieńsze..itd. Maruder może i ma 10KM (albo miał jak opuścił fabrykę) ale waży tyle co nic w tej klasie – co powoduje że i tak jeździ jak inne.
    No i niestety ceny po sezonie nie spadną.

    #626210
    Marik
    Uczestnik
    • 1
    • 3Postów:

    Wiem, że słabe podejście, jednak motocykl z 80 przelotową, gdzie docelowo ma jeździć po setkę na długiej trasie to też nie to. Po cichu liczę, że może uda się podkręcić jeszcze o te kilka koni…

    #626212
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 167Postów:

    nie podkręcisz, ceny nie spadną, nie zrobisz z miejskiego toczydełka z opcją „trasa czasem” połykacza kilometrów.
    Rób A, kupuj motocykl 400+cm.

    #626217
    pawelecm
    Uczestnik
    • 0
    • 358Postów:

    Zakładając, że podobają mi się choppery i nie mam prawka A to wybrał bym z tym budżetem nowego hyosunga. Po zakupie zmienił bym tylko jedną rzecz – tłumik na jakiś dobrej firmy – co po pierwsze wydobędzie dźwięk prawdziwej v-ki oraz po wyregulowaniu gaźników odkastruje silnik do pełnych 14,5 – 15 koni. Ponoć da się tym motocyklem przelotowo jeździć stówkę, ale trzeba pamiętać, że w miarę dynamiczna jazda jest możliwa tylko na wysokich obrotach, a wtedy dźwięk ma niewiele wspólnego z tym do czego się przyzwyczailiśmy przy większych pojemnościowo motocyklach.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button