Pierwsza maszyna. Tylko jaka?

Cześć. Zbieram się do kupna pierwszego pojazdu.
Chciała bym się zmieścić w 3 tysiącach. Maszyna 50ccm. Skuter, motorower? Używany, nowy? Do jeżdżenia głównie po mieście (czasem za) ale przejechać całe miasto pierdem nie widzi mi się. Jeśli mam dodać do interesu pół tysiąca więcej i mieć konkret to nie ma problemu.
Doświadczenie w jeździe mam. W przyszłości zamierzam przesiąść się na motocykl.
Podobno skutery tylko dobre marki, chińskie nie koniecznie.
Motorowery - w tej cenie to chyba tylko używane.
Tylko na co zwracać uwagę…?
Można powiedzieć, że jestem nowicjuszem pod tym względem. Chciała bym po prostu kupić maszynę, zająć się nią i czerpać przyjemność z jazdy. Niestety nie mam nikogo kto by skierował mnie na odpowiednie tory.

wszystko co ma pojemność do 50cm jest motorowerem. Skuter to tylko nadwozie - jak kombi albo kabriolet.
Wiec i skuter z automatem to motorower i motorek z biegami to motorower a nawet “scigacz” 50cm to motorower
Skoro nie chińczyk to w tej cenie tylko używane i to już takie raczej solidnie używane.
A na co zwracać uwagę - na wszystko. Od stanu lamp i śrubek po zachowanie i stan silnika. Im wiecej sprawdzisz tym mniej niespodzianek potem. I na to nie ma “dobrej recepty” - zawsze jest ryzyko kupując używany z jakąs historią. Za to cena jest inna.
Unikaj sprzętów po tuningu bo ten “tuning” to najcześciej była koniecznosc naprawy i najcześciej było to robione na tańszych cześciach. Albo robione specjalnie na sprzedaż.

Dziękuję za odpowiedź.
Czyli zostaje nowa maszyna i za większe pieniądze. Dużo pozytywnych opinii czytałam o Junaku 901. Na pierwszy raz chyba dobry wybór? Jak mam dać 5 tysięcy i nie martwić się o nic.

Też pytanie czy była bym w stanie sama podkręcić prędkość?
Ciężko znaleźć informacje czy owa maszyna ma blokady. Jeśli ma to trzeba wymienić modół. Wiedzę jako tako mam ale czy w praktyce jest to też tak “proste”?