Pierwsza 50'ka, pierwsze pytania.

Witam! Jako ze jest to moj pierwszy motorower (czy wogole pojazd) mam kilka pytan:
1) Wzrost 185cm....niestety z tego co widze, niewiele pasuje na takich wielkoludow jak ja. Przymierzam sie do Kymco K-Pipe 50 (fotel na 800) - sa moze jakies alternatywy do tej 50ki? Budżet ~5000, koniecznie nowy i koniecznie ~sensownej firmy (nie chinole).
2) ukonczylem 18 lat duuzo przed rokiem 2013, z tego co czytalem, nie potrzebuje ani karty rowerowej ani prawka AM1, zgadza sie?
3) co sprawdzic/na co uwazac przy odbiorze motoroweru z salonu?
4) w kilku miejscach na necie mozna znalezc informacje, ze dobrym pomyslem jest powrot do salonu po przejechaniu 30 km i wymiana oleju (w zwiazku z najwiekszymi ilosciami opilkow zbierajacymi sie w tym czasie podczas docierania). Po wizycie w salonie, gosc od serwisu stwierdzil ze pierwszy raz o czyms takim slyszy - co wiecej, bardziej by sie sklanial ku przejechaniu tych 300km do pierwszego przegladu na oleju fabrycznym "poniewaz nie wiemy czy nie jest to olej dedykowany przez producenta specjalnie do 'docierania' pojazdu". Kto ma racje?
5) jaki olej do k-pipe 50 4T?
6) prawdopodobnie najwazniejsze: jak dotrzec motorower? Instrukcja z Kymco ( http://www.kymco.com.ph/images/stories/virtuemart/product/KPIPE-LKL5_LKL6.pdf ) stwierdza ze powinno sie zaliczyc wszystkie biegi oraz:
- przez pierwszych 800 kilometrow nie przekraczac "polowy manetki"
- przez dalszych 1600 kilometrow nie wychodzic poza 3/4.
Podobnie stwierdzal gosc z serwisu w salonie ("nie przeciazac, plaskie drogi, jedna osoba, unikac najwyzszych obrotow, dac mu sie rozgrzac chwilke zanim zacznie sie jazde). Rozumiem ze oba zrodla sa zgodne z prawda?
7) Kolor - do wyboru mam czerwony lub czarno-srebrny. Czy poza kwestią gustu, są jakies względy praktyczne przemawiające za wyborem tego a nie innego koloru?
8) Kolejne pytanie ad. wzrostu - czy da sie podniesc kierownice w tym modelu? Jesli tak, macie moze jakies instrukcje lub linki do opisu?
9) Czy to prawda ze cieply silnik powinno sie "odpalac" z lekko przekrecona manetka?
10) ubezpieczenie - salon polecal PZU, rodzina kazala unikac PZU.....kogo wy polecacie? Koszta oczywiscie kosztami ale interesuje mnie tez czy znizki z ubezpieczenia motoroweru "przechodza" na ubiezpieczenie samochodu?
11) Co koniecznie do niego dokupic: jedyne zeczy ktore przychodza mi do glowy to blokada na tarcze i ew. alarm GPS?
12) Czy to prawda ze dobra praktyka w takich 50'kach jest hamowanie silnikiem?
13) Jakies uwagi na koniec?

Dzieki za pomoc (i sorry za debilne pytania jesli takowe byly zadane).

duzo tego co prawda k-pipe jest male wizualnie ale nie odbiega od bartownow junakow itd
1 tez mam tyle i jakos to wyglada chociaz szalu nie ma
2 tez jak ty dlugo przed 2013
3 na nic:D moj ma 800km zero problemow pierwszy przeglad ustawienie zaworow przelozenia tlok i jazda
4 bzdura
5 do 4t ofc:D
6 to jest bardzo wazne szczegolnie pierwsze 20h ja juz od 300km przstalem jezdzic 30km teraz na 800km "prawie" 60 70km bez pilowania chociaz czesem sie zdarzy zobaczyc ile idzie
7 ja mam czerowy bialy czytalem ze sie bardzo kurzy ale wybierz ktory ci sie bardziej podoba
8 nie probowalem i tez jestem ciekaw chetnie bym to zrobil
9 nie pali na dotyk pierwszy raz ostatnio stal tydzien i musialem sanie odpalic bo na dotyk nie chcial ale mam niecale 1k wiec co ja moge wiedziec ale mysle ze 10k powienien zrobic potem generalka a silniki tanie jak barszcz wiec w 500zl pewnie sie zamknie ale moge sie mylic specem nie jestem
10 ja mam za jakiegos no name zaplacilem 50zl chociaz ja i tak mam przerobiony wiec zlewam oc
11 ja kupilem stojak na koma zeby miec gps i prawdziwa predkosc
12 bardzo dobra 4t bardzo lubi ja ciagle hamuje szczegolnie z duzych gorek
13 pisalem na szybko sorki za bledy brak polskich znakow itd mam nadzieje ze pomoglem

Nowy z sensownej firmy do 5000zł to chyba tak się nieda :D Kymco to też "chinol" tylko z lepszym rodowodem/przeszłością :)

A dlaczego ma się nie dać...? :-) http://www.kymco.pl/k-pipe-50-4t-2014-promocja_p_63.html
Nie wiem co z tym K-Pipe jest, ale jak sobie przy nim stanąłem, a potem na toto wsiadłem, to on dla mnie (mam 170cm) wygląda jak miniaturka... Taka trochę przerośnięta motorynka... jokeUsa, siedziałeś na tym...? Wygodnie jest? W tej chwili mam kanapę na 830 i jest akurat na mój wzrost (obie stopy normalnie na ziemi), z drugiej strony miałem KACa, a tam kanapa na 840 (tylko centymetr różnicy), ale żeby wygodnie oprzeć nogi na asfalcie, musiałem się nieco zsunąć na siedzisku. Czyli do jazdy, przenosiłem tyłek nieco w tył na kanapie (i pod górę), czyli już na mój wzrost miejsca na nogi było tak... akurat (bez szaleństwa).
Sprawdzałeś te inne Junaki, Bartony, Romety własnym tyłkiem...? Sprawdź, bo jak nie usiądziesz i nie poczujesz, że to jest to, to się będziesz potem męczył bez sensu.

Romek Stoczk... napisał(...)

Dzieki!

arasz74 napisał:

A dlaczego ma się nie dać...? :-) http://www.kymco.pl/k-pipe-50-4t-2014-promocja_p_63.html
Nie wiem co z tym K-Pipe jest, ale jak sobie przy nim stanąłem, a potem na toto wsiadłem, to on dla mnie (mam 170cm) wygląda jak miniaturka... Taka trochę przerośnięta motorynka... jokeUsa, siedziałeś na tym...? Wygodnie jest? W tej chwili mam kanapę na 830 i jest akurat na mój wzrost (obie stopy normalnie na ziemi), z drugiej strony miałem KACa, a tam kanapa na 840 (tylko centymetr różnicy), ale żeby wygodnie oprzeć nogi na asfalcie, musiałem się nieco zsunąć na siedzisku. Czyli do jazdy, przenosiłem tyłek nieco w tył na kanapie (i pod górę), czyli już na mój wzrost miejsca na nogi było tak... akurat (bez szaleństwa).
Sprawdzałeś te inne Junaki, Bartony, Romety własnym tyłkiem...? Sprawdź, bo jak nie usiądziesz i nie poczujesz, że to jest to, to się będziesz potem męczył bez sensu.

Tak, siedzialem na nim i nie wydawal sie jakos konkretnie zbyt niski - generalnie siedzialo sie calkiem fajnie, kierownica nie blokowala skrecania.
Ty masz tego K-Pipe'a? Z tego co widze, kanapa na nim fabrycznie jest na 800 wiec zastanawiam sie skad te 830/840 - da sie ja podwyzszyc? Jesli nie jakims pokrętłem/śruba to czy sa moze jakies niestandardowe sposoby na podwyzszenie siedziska?

A od Junakow/Bartonow/Rometow wolalbym sie trzymac z dala - o Kymco slyszalem duzo dobrego, a o tych markach wiele zlego :|

Nie, nie, ja mam Hyosunga GT (kanapa na 830mm), a miałem Kymco Agility City (kanapa na 840mm).
Dawałem ci tylko znać, jak to działa przy moim wzroście (170 cm). Na pierwszy rzut oka, to K-Pipe by mi się wydawał dla ciebie za mały... ale to też pewnie zależy od budowy danego osobnika (długość kończyn, tułowia, rąk, proporcje między nimi). Obecny na tym forum Druid nie jest koszykarzem, a na większości dużych sprzętów wygląda, jak na dziecięcej zabawce... Trzeba sobie naprawdę dobrze dobrać sprzęta :-)

ad7. Kolor - ponoć białe jadą 10km/h szybciej ;-)

arasz74 napisał:

Nie, nie, ja mam Hyosunga GT (kanapa na 830mm), a miałem Kymco Agility City (kanapa na 840mm).
Dawałem ci tylko znać, jak to działa przy moim wzroście (170 cm). Na pierwszy rzut oka, to K-Pipe by mi się wydawał dla ciebie za mały... ale to też pewnie zależy od budowy danego osobnika (długość kończyn, tułowia, rąk, proporcje między nimi). Obecny na tym forum Druid nie jest koszykarzem, a na większości dużych sprzętów wygląda, jak na dziecięcej zabawce... Trzeba sobie naprawdę dobrze dobrać sprzęta :-)

Problem w tym ze jezeli nie chce skuterowego nadwozia a szukam sensownej firmy i w gre wchodza tylko 50'ki to nie bardzo mam w czym wybierac :(
Chyba ze macie jakas sugestie ad. modeli ktore byc moze przegapilem?

To fakt. Faktem też jest, że K-Pipe bardzo mi się podobało w necie, ale jak go zobaczyłem live + dosiadłem, to mi przeszło.
A z Hyo było tak, że spodobał mi się na zdjęciu, a jak usiadłem, to się zakochałem :-)

Mmmm...z tego co widze Hyosung nie posiada w swojej ofercie 50'ek? :/

W ogóle to posiada, ale do Polski to chyba jeszcze nie sprowadza... Na razie najlepiej idzie sprzedaż w segmencie 125-tek... ;)))

A jak z awaryjnością i jazdą we 2 osoby?

tak samo jak w jedną. problemem raczej bedzie max obciążenie ramy

a ile ono wynosi
?

dla każdego inaczej. zobacz w danych technicznych. ale większość 50tek nie wykracza ponad 150kg obciążenia

Czyli generalnie nadal jedyna moja opcja to K-Pipe jesli chce nowa+wmiare sensowna 50'ke.
To w takim wypadku z najwazniejszych pytan pozostaja wciaz jedno:
- czy da sie w K-Pipe podniesc kierownice oraz/lub siedzenie. Slyszalem pogloski ze kierownice sie da, natomiast siedzenia juz nie. Ma ktos moze jakies doswiadczenia w tej kwestii?

Kierownice to sie zawsze da podnieść lub założyć inaczej profilowaną. Tylko powstaje problem długości linek, rurek i elektryki.

Hmm...ale przynajmniej o pare dobrych centymetrow powinno sie udac ja podniesc bez problemu, nie? To chyba jest standardem w wiekszosci jednosladow?

nie. to jest element nieregulowany. podnoszenie to "patent"

Hm...czy w takim razie podnoszac ją, strace gwarancje? Nawet jesli poprosze o ta zmiane serwis salony w ktorym motorower bedzie kupowany?