Piaggio ZIP 50 2t 2011r. gaśnie podczas jazdy!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #742985
    Krystian Dębowski
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Witam. Od kilku dni mam problem z Piaggio ZIP 2t 2011 r. Po przejechaniu okolo 500 metrów, skuter dławi się i gaśnie. Po dłuższej próbie odpalenia, około 8x kopnikiem, odpala i znów jedzie podobny odcinek i gaśnie. Czuć że skuter traci moc, a po zatrzymaniu się i puszczeniu manetki wchodzi na podwyższone obroty. Albo sam po kilku sekundach zgaśnie lub uduszę go dodając gazu. Wyczyściłem gaźnik, sprawdziłem membrane i jest ok. Myślałem że po czyszczeniu gaźnika problem się rozwiązał ponieważ przejechałem nim około 6 km bez awarii, jednak na drugi dzień problem powrócił natychmiastowo. Filtr powietrza jest czysty, kranik działa. Świeca ma czarny tłusty nalot a iskra trochę jakby blada. Na gwincie od świecy widać ślady oleju. Dodam że problem występuje również na biegu jałowym. Skuter odpala od strzała po czym chodzi kilka minut, a po dodaniu lekko gazu wchodzi na wysokie obroty i po chwili gaśnie.

    #742994
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    a jaka jest kompresja?

    #743006
    Krystian Dębowski
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Niestety kompresji domowymi sposobami nie mogłem zmierzyć. Czy zużyte pierścienie dają podobne objawy? Skuter ma nie całe 4000 przebiegu.

    #743131
    kacper.d
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    kompresja, bądź dobra regulacja gaźnika

    #743143
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    ale podstawą diagnostyki jest tutaj pomiar kompresji. skoro nie masz narzędzi to wiele nie zdziałasz

    #743160
    Krystian Dębowski
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Rozebrałem ponownie gaźnik i dokładnie wyczyściłem. Wymieniłem cewko moduł i świece. Ssanie wysuwa się prawidłowo. Kompresja około 7. Dzisiaj przejechałem około 15km i skuter chodzi bez zarzutu. Dobrze się zbiera i nie zamula pod górkę. Za jakies dwa dni pojeżdżę nim trochę dłużej.

    #743161
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    a skąd wiesz że “około 7”?.
    7 czego? bar? psi? atm?

    #743162
    Krystian Dębowski
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Mechanik mi mierzył ciśnienie. Obstawiam że chodzi o bary.

    #743165
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    no to 7 bar to jest nędza. 8 to sensowne minimum ale większość instrukcji i tak poniżej 9.5 kwalifikuje cylinder do naprawy/wymiany. Jakbyś tak miał 10-14 bar to by było fajnie
    Wiec myśle e albo jego cylinder z 2011 umarł – bo to już byłby czas jego najwyższy albo już jest po wymianie cylindra i został tam wsadzony tani chińczyk który sie źle dotarł, przegrzał, puchnie..itd

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button