Piaggio X9 dziwne zachowanie podczas jazdy

Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym właścicielem Piaggio x9, a jednak mam mała zagwozdkę z moim skuterem a mianowicie od prędkości 30km/h do 70km/h odczuwam coś jakbym jechał po niewielkich poprzecznych nierównościach po przekroczeniu 80 to mija. Niby był w serwisie, ale mechanik skupił się na kłopotach z silnikiem i nie sądzę, żeby to zauważył. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem? Czy to mogą być łożyska przedniego koła? (tył był wymieniany) z góry dziękuję za podpowiedź.

może po prostu trzeba koło wyważyć

pytanie brzmi dlaczego mija to po osiągnięciu jakiejś prędkości - nie mam za bardzo doświadczenia w motocyklach, ale w samochodzie jeśli jest źle wyważona to bije coraz więcej przy wyższych prędkościach… a tu? chociaż kto wie… zdejmę koło to się zobaczy. dziękuję za pomoc

nie. w samochodzie też nie bije zawsze. na ogoł wyłazi około 60km/h i bije do około 80km/h albo koło 80-90 zaczyna i kompletnie znika (odczuwanie tego) koło 120.
I jest to normalne bo wraz ze wzrostem prędkości koła zwiększa się czestotliwość tego bicia. najpierw energia koła jest za mała żeby rzucało samochodem, potem jest “akurat” w stosunku do niewyważenia a potem ilość szarpnieć w ciągu sekundy wzzrasta tak że przestajesz to odczuwać.
To tak jak w TV - 12 klatek /sek daje ci miganie. 25 klatek na sekundę daje ci wrażenie płynnego ruchu. 50klatek daje ci megapłynny ruch ale już 50 czy 200 to w zasadzie nie odróżnisz.

mam jeszcze taką opcje - sprawdzić tuleje wahacza tył, bo to też może być to. tak czy siak koło najpierw do wyważenia idzie. dam znać czy coś pomogło.

tam opcji to jest dużo - opona, felga, osie, zawieszenie silnika, trafiona rama a nawet zacinający się wariator lub korektor moga dawac takie objawy

hehehe - zaczynamy od eliminowania tych najtańszych :smiley: czyli wyważenie koła, potem sprawdzimy wariator, bo pewnie rolki są do wymiany, a potem inne ech… dam znać co i jak