Piaggio X9 dziwne zachowanie podczas jazdy
- This topic has 30 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 1 week, 1 day temu by
Wombat.
-
AutorWpisy
-
10 kwietnia 2018 dnia 08:52 #638453
Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym właścicielem Piaggio x9, a jednak mam mała zagwozdkę z moim skuterem a mianowicie od prędkości 30km/h do 70km/h odczuwam coś jakbym jechał po niewielkich poprzecznych nierównościach po przekroczeniu 80 to mija. Niby był w serwisie, ale mechanik skupił się na kłopotach z silnikiem i nie sądzę, żeby to zauważył. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem? Czy to mogą być łożyska przedniego koła? (tył był wymieniany) z góry dziękuję za podpowiedź.
10 kwietnia 2018 dnia 10:52 #638458może po prostu trzeba koło wyważyć
10 kwietnia 2018 dnia 14:18 #638467pytanie brzmi dlaczego mija to po osiągnięciu jakiejś prędkości – nie mam za bardzo doświadczenia w motocyklach, ale w samochodzie jeśli jest źle wyważona to bije coraz więcej przy wyższych prędkościach… a tu? chociaż kto wie… zdejmę koło to się zobaczy. dziękuję za pomoc
10 kwietnia 2018 dnia 15:42 #638473nie. w samochodzie też nie bije zawsze. na ogoł wyłazi około 60km/h i bije do około 80km/h albo koło 80-90 zaczyna i kompletnie znika (odczuwanie tego) koło 120.
I jest to normalne bo wraz ze wzrostem prędkości koła zwiększa się czestotliwość tego bicia. najpierw energia koła jest za mała żeby rzucało samochodem, potem jest „akurat” w stosunku do niewyważenia a potem ilość szarpnieć w ciągu sekundy wzzrasta tak że przestajesz to odczuwać.
To tak jak w TV – 12 klatek /sek daje ci miganie. 25 klatek na sekundę daje ci wrażenie płynnego ruchu. 50klatek daje ci megapłynny ruch ale już 50 czy 200 to w zasadzie nie odróżnisz.11 kwietnia 2018 dnia 07:09 #638502mam jeszcze taką opcje – sprawdzić tuleje wahacza tył, bo to też może być to. tak czy siak koło najpierw do wyważenia idzie. dam znać czy coś pomogło.
11 kwietnia 2018 dnia 07:30 #638504tam opcji to jest dużo – opona, felga, osie, zawieszenie silnika, trafiona rama a nawet zacinający się wariator lub korektor moga dawac takie objawy
11 kwietnia 2018 dnia 09:15 #638505hehehe – zaczynamy od eliminowania tych najtańszych 😀 czyli wyważenie koła, potem sprawdzimy wariator, bo pewnie rolki są do wymiany, a potem inne ech… dam znać co i jak
12 kwietnia 2018 dnia 07:36 #638546w międzyczasie podrzucam fotkę silentbloka silnika – skuter stoi na stopce centralnej, bo zdjąłem koło przednie, ale chyba nie tak powinien wyglądać? jak myślicie?
12 kwietnia 2018 dnia 07:56 #638548zdjęcie mało mówi. kształt ma zachowany, ubytków brak , luzów drastycznych nie widać i spękania też raczej tylko powierzchniowe – tyle widać na zdjęciu.
Ale może kręci się już w tulej lub jest twardy jak drewno.itd – ale to tylko na żywo można sprawdzić12 kwietnia 2018 dnia 08:20 #638549jak widzisz jest pęknięcie po obwiedni, które mogę odchylić śrubokrętem na jakieś 5mm nie wiem jak tam dalej jest. Złuszczanie faktycznie powierzchniowe i nie ma ubytków. przynajmniej z tej strony – z drugiej nie widziałem. chyba trzeba podjechać do speca od śrubokrętów…
a i jeszcze jedno – przednią oponę wymieniałem w zeszłym roku, i z tego co się właśnie dowiedziałem, to nie wyważyli mi tego…12 kwietnia 2018 dnia 08:26 #638551tu sie nie ma co dowiadywać – jak są odważniki to wyważali jak nie ma to nie wyważali. chyba że zestaw jest idealny i nic nie trzeba było wyważać. co jest mało prawdopodobne
13 kwietnia 2018 dnia 08:00 #638647no nie do końca – bo odważniki były na starej oponie, po zmianie to te same odważniki są o kant dupy potłuc. zadzwoniłem więc do wulkanizatora, który mi ja wymieniał i faktycznie – nie ma możliwości wyważenia… szkoda, że mi tego nie powiedział zanim z jego usług skorzystałem. teraz koło wylądowało u profesjonalistów i zobaczymy co i jak. w niedziele dopiero odbieram.
24 kwietnia 2018 dnia 09:49 #639426Update na chwile obecną – po pierwsze osioł, który mi zmieniał oponę w serwisie założył ja odwrotnie…. Po drugie nie wyważył, a po trzecie – niestety nie zmieniło to zachowania, czyli nadal drga coś przy 60km/h. Z tym silentblokiem byłem u mechaniora zaufanego – i tu mam się nie martwić, bo wydaje się, że jest ok. Pozostaje mi jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia – czyli rolki i pasek, może haczy.
Tylnia opona ma też swoje lata, bo jak sprawdziłem 2010rok produkcji, a z tego co się orientuje, to co 5lat trzeba by było wymienić, bo to guma jednak twardnieje. Teraz jednak będę myślał o tym pasku – trzeba rozebrać i sprawdzić. TBC.17 maja 2018 dnia 07:50 #640450Finał !!
Udało się w końcu zakończyć wielomiesięczną zagwozdkę dlaczego mnie telepie jak jadę z prędkościami 50-80 a powyżej nie…
W dodatku zdzierało oponę z prawej strony. A zatem powodem były łożyska igiełkowe oraz tuleja na której są osadzone, niestety była z wytrąceniami. Spis części i koszty – łożyska firmy INA x2 – 16zł sztuka ( intercars jak dobrze pamiętam chcieli 35 za sztukę) tuleja niestety z IC w cenie 53zł – tu nie udało się obejść na szybko, chociaż jeśli ktoś ma dojście do 2mm rurki nierdzewnej fi 15 to by się dało zrobić, silentblok z tulejami – 100 z allegro. A i robocizna 150. I działa! Teraz już tylko przygody i przygody!!!17 maja 2018 dnia 08:45 #640453Nie chcac zakladac nowego tematu,co moze byc powode,ze jak puszcze kierownice to zaczyna drżeć ? Chodzi mi o bardzo krótkie i dość szybkie ruchy lewo/prawo…i sciaga lekko w jedna strone. Dodam ze lozyska mam nowki w kołach.
17 maja 2018 dnia 09:18 #640455nie jestem ekspertem ale może łożysko główki kierownicy? i opona?
17 maja 2018 dnia 09:33 #640457U mnie takie zachowanie było spowodowane zużyciem opony, mimo że wyglądała b.dobrze. Dodatkowo skuter „walił” mi się na boki przy najmniejszym skręcie. Po wymianie jak ręka odjął.
17 maja 2018 dnia 10:09 #640459to mogą być nie równo pracujące lagi, opona (przednia lub tylna), główka ramy a nawet za lekkie odważniki na kierownicy.
Np w burgmanach jak sie kupowało akcesoryjny tylny kufer to w komplecie z nim dawali cięższe odwazniki na kierownice bo bez nich miała z tym kufrem tendencje do takiego „shimmy”. Ale u ciebie jeszcze ściaga na bok – wiec jest coś jeszcze.17 maja 2018 dnia 20:20 #640486A więc-tak jak już napisałem wyżej łożyska mam nowe (p/t),opony mam nowe (p/t). Końcem zimy miałem zdjęte plastiki i na ile mogłem sprawdziłem luzy w główce ramy i wyglądało że jest ich brak.Mimo to kapkę dokręciłem łożysko,ale z czuciem. zostaja lagi. Na lagach nie widzę zużycia,tzn uszczelniacze trzymają,lagi nie są olejem zapaprane. Dodam, że przy wjeżdżaniu np. do garażu,przez jakiś mały próg czy krawężnik,czuć takie delikatne twarde uderzenie na kierownicy,tym bardziej jak skuter jest przechylony. W pracy przedniego zawieszenia nie zauważyłem nic niepokojącego.
17 maja 2018 dnia 22:21 #640503no skoro masz jakies uderzenie to gdzies jest jakiś luz
21 maja 2018 dnia 16:50 #641067Stukanie zlokalizowane- a przynajmniej jeden punkt do skreślenia. Stuki u mnie spowodowane są m.in. luzem na łożysku,a raczej na jego osadzeniu w tulei koła. Dawałem felgi do malowania lakiernikowi,i troche lakieru mu się na kidało. Więc papierem ściernym chciał wyczyścić…..i troszkę rozkalibrował osadzenie. Jutro spróbuje na jakiejś cienkiej blaszce wbić łożysko,jeżeli to nie pomoże będę musiał koło do tulejowania gdzieś oddać 🙁
łożysko tak lekko jest osadzone,że nie potrzeba żadnej siły aby je wyjąć…w sumie samo wypada.21 maja 2018 dnia 20:32 #641081uuuu. No to pech. Powodzenia
21 maja 2018 dnia 22:23 #641085Wiele razy udało mi się mocniej osadzić łożyska w silnikach elektrycznych które potem działały wiele wiele lat bezawaryjnie.
Osadzenie na obwodzie w kilku miejscach delikatnie napunktować „zygzakiem”. Łożysko powinno się dość ciasno wcisnąć i nie będzie luzu.21 maja 2018 dnia 23:03 #641086Oj boje się tak zrobic. Mało materialu jest dookoła,i jak zepsuje lub jak pojdzie cos nie tak,mam po kole. Jutro, pojutrze mam wiedziec czy i kiedy koles mi sie za tulejowanie weźmie. Chyba ze bedzie mozliwosc wciśnięcia na jakiejś cieniutkiej blaszce,wtedy zostawie tak jak jest
21 maja 2018 dnia 23:33 #641087to on tam ładnie silnie gmerał tym papierem. przecież to z waty nie jest.
23 maja 2018 dnia 11:39 #641136Dla potomnych !!😁
Jezeli chodzi o koło przednie w Symie GTS tulejowac sie nie da. A przynajmniej nikt o zdrowym rozsądku tego sie nie podejmie.
Sytuacje ratuje ponadmiarowe lozysko. Piszac bardziej wyraziscie- otwor w kole zostanie powiekszony o milimetr na średnicy,i ok.2 moze 3mm na glebokosci. Łożysko bedzie wieksze na średnicy zewnętrznej,bedzie tez szersze. Podobnie ma sie z simmeringiem. Bez zmian natomiast zostaje wymiar wewnętrzny. Na razie tyle, bo czekam na owe łożyska.
W kole jest za malo materiału do okoła łożyska zeby frezowac i wbijać tulejke …..4 czerwca 2018 dnia 21:51 #641940Powracając do tematu. Mam uratowane koło,są w nim teraz łożyska 6202,fabryczne to 6201. Jestem zadowolony gdyż cały zabieg sie powiódł bez problemu. Martwi mnie natomiast to ,że nadal mam drżenie na kierownicy jak ją puszczę i nadal ciągnie w lewo.Luzu jako takiego na główce ramy wyczuć nie mogę. Do tego dobija mnie hamulec przedni. Czuć jak by szarpanie pod koniec hamowania. Coś jak by metal o metal tarł,tylko słabiej niz na poprzednich klockach,i ciszej. A założone mam klocki organiczne Polini-myślałem że jak założę bardziej miękkie to problem ustanie.
4 czerwca 2018 dnia 21:56 #641943A co do hamowania i tego tarcia pod koniec ,przypomniało mi się że jeszcze szarpie :/
23 lutego 2023 dnia 01:24 #737694Witam, mam identyczną sytuacje kupiłem skuter piaggio xewo 125 możesz napisać gdzie są te łożyska i co to za tuleja? dzięki
23 lutego 2023 dnia 01:34 #737697masz xevo a nie Xewo. łożyska są w kołach ale to ci nic nie da bo kolega 5 LAT TEMU pisał symie GTS a nie o piaggio
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.