Piaggio X9 250 - wymiana paska napędowego.

Witam..
Mam problem.
Jakiś czas temu po kupnie Piaggio oddałem moto do serwisu. Miał być full serwis z olejami, napedem, filtrami itd..
"Zrobili" moto i zadzwonili, że maszynka jest do odbioru. Myśląc, że wszystko jest okej, wsiadłem, przejechałem się i wyglądało na to, że wszystko faktycznie jest dobrze..
W tą niedziele wracając znad jeziora spotkała mnie nie miła sprawa - strzelił pasek.
Dzisiaj chciałem się upewnić czy to pasek i poszedłem rozkrecić obudowe.. Odnalazłem 4 śruby i je odkreciłem. Osłony niestety nie udalo mi się zdjąć :(. Uchyliła sie na tyle aby wyjąć porwany pasek i zamówić nowy ale o ile na necie jest pełno filmów jak wymienić pasek, czym zablokować itd to nigdzie nie mogę znaleźć(nawet manuale) jak zdjąć tą osłone bo bez tego ni rusz jak wiadomo..

Znalazłem 4 śruby (2 na dole, 1 u góry w tylnej części obudowy i jedna jakby na środku u góry) ale coś dalej trzyma.
Jest jeszcze jakaś śruba której nie widze ? Może jakiś zatrzask albo coś ? Obejdzie się bez demontowania plastików ? Bo moto sprowadziłem u siebie pod dom i nie mam teraz jak go przetransportować do jakiegoś znajomego na garaż. Jestem zmuszony do zrobienia tego tak jak stoi na parkingu i to w pogodzie która jest jaka jest... Pomóżcie proszę bo chciałbym aby to szybko poszło :)

Śruby są w koło dekla jak w większości skuterów i jedna największa pod plastikowym dekielkiem na wysokości sprzęgła, żeby ją odkręcić trzeba zablokować sprzęgło przez dwa otwory które są w deklu, a dekielek który maskuje śrubę jest na zamontowany na wcisk

Ale mi chodzi o samą obudowe sprzęgła.. Bo znalazłem 4 sruby i nie moge znaleźć jakiejś innej blokady typu śruba czy coś.. Jutro się jeszcze przyjrzę i poszukam ..

A nie łatwiej będzie znaleźć w necie service manual, niż zgadywać???
Może ten się przyda

http://www.scribd.com/mobile/doc/22561636?width=1024

no własnie przeglądam już (nawet teraz) nie wiem którego manuala..

Uwierz, że przed spytaniem się tutaj wpiew szukałem wskazówek w manualu bo mam 2 auta które mechanika nie widziały i zawsze wszystko jest robione przy manualach serwisowych :)

Tak patrze na to co dałeś i chyba bez zdejmowania plastików się nie obejdzie .. jak zawsze 5 minut roboty a godzina rozkładania..
Jutro jeszcze spojrzę co i jak i moze zauważę to co mi przeszkadza..
Totalnie się nie mogę odnaleźć coś przy tym a sprawa patologicznie prosta..

Brało brało i się roz....
Pasek z małymi problemami wymieniony ale po odpaleniu moto przywitał mnie taki dźwiek....

Potem wsiadłem na moment to moto w ogóle nie mam mocy tylko jęczy jakbym je zarzynał...
W dolnych obrotach na stópce centralnej też jest ten dźwiek ale jak już się wyżej wkreci to jest okej - ten jęk znika..

A no i przy wciśnieciu hamulca przedniego do końca zapala sie czerwony wykrzyknik..

Jakieś pomysły ?
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=v-gJ7YE7cSA&feature=youtu.be

Foto..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13a0e7e4406ced69.html

A pasek na pewno kupiłeś solidnej firmy i właściwych rozmiarów?

Na firmach się nie znam... Ja całe zycie jeździłem na ścigaczach a piaggio to jest skutromot ciotki i pasek poszedł to pojechałem do sklepu. Facet mi dał taki jaki dał i założyłem..

Niby jest to do piaggio x9.. Że co ? sprzegło czy coś ? Co może być przyczyną takiego jęczenia ?

Może pasek za luźny? Może sprzegło? Troche zgadywanka, jak reanimacja teściowej przez telefon. Skoro problem zaczął sie od paska to tu bym szukal przyczyny. Nie widze dokladnie, nie mam pewnosci ale chyba na wariatorze jest w pozycji maxymalnie najwyzszej i na sprzegle tez. A w stanie powinien byc na tyle krotki by takie ustawienie bylo niemozliwe. Spoczynkowo na wariatorze czyli z przodu powinien byc wciety gleboko jak stringi w tylek grubasa a z tylu na obwodzie. Kiedys w innym piadżju niż twoje zauwazylem stopniowo gorsze osiagi. Zmienilem pasek i byla poprawa. Stary sie wyciągnął ale gołym okiem tego nie widzialem, no może roznica byla 5 mm. Mysle ze pasek ale zobacz okladziny sprzegla też

No własnie ze starym paskiem porównac nie moge bo został rozczłonkowany .. tak sie urwał ze nie mam pytań..

Pasek.. No lekko chodzi co mnie zastanowiło .. czyli tak jakby pasek nie siedzi tak jak powinien według Ciebie tak ? Za wysoko w stanie spoczynku ?

tak mnie się wydaje, pasek ma być takiej długości żeby w momencie gdy sprzodu jest wcięty , z tyłu był najwyżej i odwrotnie (jak łańcuch na przerzutkach w rowerze). na tym zdjęciu co dałeś w stanie spoczynku on jest na variatorze w pozycji jak do szybkiej jazdy i jak dodasz gazu to nie ma gdzie się "wspiąć" bo już jest w pozycji max a jak się "nie wespnie" to się nie "wetnie" z tyłu. sorry za tłumaczenie. sprawdź w jakiejś serwisówce jaka powinna być długość paska i czy na pewno dobry kupiłeś.