Piaggio Typhoon-nie odpala po jakimś czasie

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Piaggio Typhoon-nie odpala po jakimś czasie

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe pioneerq pioneerq 6 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #84435
    Zdjęcie profilowe DanielThos
    DanielThos
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam. Mam piaggio typhoon z 2006r. Gdy go kupilem miałem problem z odpalaniem, tzn. odpalam go starterem chwilke ze 20-30sekund a potem przechodze na kopke zeby nie zajechac aku i tak musze go odpalac ze 10-30minut. Jak już odpalił to chodził dobrze ale jak sie wkręcał na obroty troche go chwytało. Kilka dni temu postanowiłem to zmienić. Rozebrałem gaźnik, wyczyściłem i poskładałem z powrotem tak samo z filtrem powietrza, zagrzałem silnik wyregulowałem że płynnie wchodził na obroty jak nigdy, zgasiłem na 2,5h i tak jak wcześniej nie chciał odpalić, już nie mówiąc jak postoi dłużej niż dwa dni. Dostaje paliwo do gaźnika. Co może być nie tak? Może ssanie które jest elektroniczne, ale jak sprawdzić czy działa czy nie?

    #84439
    Zdjęcie profilowe Patrick08
    Patrick08
    Użytkownik
    • Postów: 36

    ja mialem podobnie, winą było ze paliwo nie dochodzilo, kranik do wymiany, ale mozliwe ze ssanie jest do wymiany

    …Patrick…
    #84443
    Zdjęcie profilowe pioneerq
    pioneerq
    Użytkownik
    • Postów: 262

    weź rozkręć i zobacz czy cos sie dzieje z iglica u mnie jak jej odciołem prad to opada oczywiście wszystko rob na zimny silniku
    EDIT: poczytaj sobie http://www.skutery-forum.pl/ssanie-automatyczne-budowa-i-zasada-dzialania-vt9620.htm

    Generic Xor 2t 50cc
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

    Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.
    #84449
    Zdjęcie profilowe DanielThos
    DanielThos
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Dzięki za tak szybkie odpowiedzi.
    Kranik jest membranowy. Dzisiaj złozyłem ten gaźnik zalałem go benzyną aż do zamknięcia dopływu paliwa przez pływak, i wtedy odpalił za pierwszym szlagiem tyle że po odpaleniu od razu zaciągnął benzynę, a druga sprawa mam przeźroczyste wężyki z benzyny i zawsze w nich jest.
    W takim bądź razie bardziej to podchodzi pod kranik czy dalej pod ssanie?
    Idę zaraz sprawdzić czy te ssanie na prawde działa czy nie, tak jak jest opisane w linku od pioneerq

    #84451
    Zdjęcie profilowe Patrick08
    Patrick08
    Użytkownik
    • Postów: 36

    sprawdz te ssanie

    …Patrick…
    #84455
    Zdjęcie profilowe DanielThos
    DanielThos
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Sprawdziłem. Ssanie działa. po podłączeniu do aku było ciepłe i sie wysunęło czyli podczas jazdy góra ssania powinna być ciepła, sprawdze jutro podczas jazdy czy bedzie cieple i bede wiedział na 100% ze działa. Jeśli ssanie będzie sprawne tzn że wina jest po stronie kranika?
    A jeszcze jedno. Dzisiaj jak stał te 3h to nie chciał odpalic i dokręciłem wtedy mieszanke do końca czyli dostawał bardzo duzo powietrza i mało bęzyny. Co to może oznaczać?

    #84460
    Zdjęcie profilowe Patrick08
    Patrick08
    Użytkownik
    • Postów: 36

    mozliwe ze kranik, za malo paliwa dostaje, za duzo powietrza

    …Patrick…
    #84468
    Zdjęcie profilowe DanielThos
    DanielThos
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Pojeździłem przed chwilą na nim i ssanie z góry było ciepłe więc działa.
    Dziwi mnie tylko że piszecie np:

    Patrick08 napisał:

    mozliwe ze kranik, za malo paliwa dostaje, za duzo powietrza

    Dzisiaj jak go odpalałem to z kopki za pierwszym razem odpalił ale potem zaraz zgasł, pokopałem chwile i tak jak zawsze bez skutku, dokręciłem śrubkę z mieszanki do końca (czyli dostał więcej powietrza i mniej benzyny) i odpalił za czwartym kompnięciem, a zaraz po tym jak odkręciłem śrubkę o 2,5 obrotu (najlepiej w tedy przyspiesza i sie wkręca) to zgasł. Dopiero jak sie troche zagrzał mogłem ją odkręcić.

    #84484
    Zdjęcie profilowe pioneerq
    pioneerq
    Użytkownik
    • Postów: 262

    Czy to nie jest tak ze jak wkręcisz śrubę do końca to jest najbogatsza mieszanka w paliwo przynajmniej tak mi się wydaje?

    Generic Xor 2t 50cc
    #84523
    Zdjęcie profilowe DanielThos
    DanielThos
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Popytałem parę osób, posprawdzałem na różnych forach i masz racje. Jak dokręcimy to jest najbogatsza w benzynę. Nie wiem co moze być nie tak. Ssanie działa, gaźnik i filtr powietrza są czyste. Sprawdzałem przed chwilą kranik. Odłączyłem od gaźnika wężyk z benzyny i podciśnienia, postawiłem bańkę wsadziłem tam wężyk z benzyną i lekko pociągnąłem powietrze w wężyku od podciśnienia to po ok.0.5s. benzyna leciała jak z kranu. Nie mam już zielonego pojęcia. Czy może jeszcze być tak że jest nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza i dostaje go za dużo?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie