Piaggio NRG POWER 50 - wiatrak wariatora, pierwszy zakup

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #302663 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    Witam
    jako że jestem nowym nabywcą w/w skutera, jestem zielony w temacie skuterów 😀 Zakupiłem go od braciaka i mówi mi żebym kupił sobie wiatrak wariatora – rozleciał się ponoć :). Załączam zdjęcie dzięki któremu będe miał do was prośbę o dopasowanie takiego wiatrka do niego :). Druga sprawa o której mi powiedział to gaźnik a mianowicie brak iglicy, oraz mówił żeby wyregulować. Pytanie teraz takie czy lepiej zawieźć skuter do jakiegoś szpeca od skutrów czy samemu tez można sobie z tym poradzić ? mam garaż więc skuter może być i rok rozebrany 😀
    Dodam jeszcze że skuter muli pare sekund przy ruszaniu a po chwili dostał jakby kopa z turbiny jakieś czy coś..
    Coś jeszcze grzechocze tam za dekielkiem ale ponoć to rolki które tak mają chodzić 😀 nie wiem nie znam sie :/
    Nie odbijają kierunkowskazy i jak rączkę od gazu wykręce na maxa podczas jazdy to czasem jakby zwalniał i musze troche puścić rączke i znowu wraca do prędkości
    a jeździ całkiem spoko, po prostej równej ponad 70 kmh jedzie
    Posiadam jeszcze sprężynę sportową do sprzęgła ale nie wiem jak ją założyć,
    pomożecie?

    skuter : Piaggio NRG POWER 50
    Zdjęcia z wczoraj :

    #302672 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Same cuda jak jeździsz bez iglicy to nic w gaźniku nie wyregulujesz,wiatrak w linku
    http://www.scooterkingz.pl/wiatrak-przeciwtalerza-stage6-rt
    sprężyny zakładać nie musisz skoro jeździ w miarę dobrze [bez iglicy kur..]
    jak się dowiesz jaki masz gaźnik to kup zestaw naprawczy tam bedzie iglica i cała reszta,

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #302676 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    a wyczytam bez rozbierania model tego gaźnika? bez iglicy , co poradze 😀 taki dostałem to taki mam 🙂

    #302682 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #302688 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    oki obczaje dzisiaj i wieczorkiem napiszę 🙂
    co do tej iglicy – nie jestem pewien czy brat mi nie mówił że iglica jest ale z innego gaźnika.. nie jestem pewien.. albo jest ale inny typ niż powinien ( mówił że przez to może więcej palić i potrzebna jest jakaś większa rura żeby większą moc dostał. Stwierdził potem że nie osiąga swoich wartości bo rurki ma za małe po tuningu na jaki go oddał. Spróbuje od niego wyciągnąć co tam wymienili. Mówił że rolki, paski, tłumik itp ale nie pamiętam dokładnie kurde :/ fajna cena 75 zł jak za gaźnik 😀 rozumiem że tak czy siak mogę go sobie zakupić, tak?
    pytanie do wyjadaczy : co sprawdzić jak zakupiłem skuter a jestem zielony 😀 na co zwracać uwagę ? mam nowy aku ( 0 h przejechanych ), ogólnie 7500 km przebieg, mało jeżdżony od 2-3 lat jakieś 150 km max zrobione

    #302697 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Wszystko musisz sprawdzić czy się kupy trzyma,hamulce podstawa bo kazdy glupi się ropędzić potrafi,opony czy nie spękały ze starości itd ip końca nie widać.

    #302776 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    Siema,
    wczoraj próbowałem odczytać to co pisałeś i wyczytałem tam „dellorto”, „17,5” więcej chyba dopiero po rozkręceniu
    poniżej fotki

    #302781 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    zastanawiam się czy kupować
    1. zestaw naprawczy,
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gaznika-dellorto-phbg-phbd-plywak-i6096323941.html lub
    http://allegro.pl/reperaturka-gaznika-phbn-ssanie-reczne-dellorto-i6000627987.html

    2. zamiennik dellotro

    http://allegro.pl/gaznik-kopia-delorto-phva-17-5-piaggio-gilera-zip-i5935691565.html

    3. kupić samą iglicę

    http://allegro.pl/zawor-iglicowy-gaznik-tecumseh-lav-bv-bvl-bvs-fhcd-i5616702290.html

    co radzisz kolego?

    ja też nie wiem czy dobrze dobieram części.. sugeruje się tym 17,5.. ale w weekend wyciągne ten gaźnik i go sprawdzę.. tylko nie wiem czy mogę go po prostu wyciągnąć bez konsekwencji ?jak to wygląda to wyciąganie gaźnika?

    #302783 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    W środku to nic nie znajdziesz,ten zamiennik mozesz smiało sobie kupić.
    tu masz jeszcze lepsza ofertę
    http://allegro.pl/gaznik-phva-17-5-piaggio-gilera-linka-gazu-i6125783757.html
    z twoich linkow to ta iglica i cały gaznik się zgadza,bierz cały nowy bo w nowym utomat ssanie też masz nowy
    http://www.scooterkingz.pl/iglica-gaznika-dellorto-phva-175

    #302788 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    czyli polecasz ostatecznie wziąć to co wrzuciłeś, mianowicie http://allegro.pl/gaznik-phva-17-5-piaggio-gilera-linka-gazu-i6125783757.html, tak? nie musze tego porównywać skoro na zdjęciach widać 17,5 tak?

    #302794 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    i pytanie czy jak kupie nowy to wystarczy że tylko rurki podepnę i tyle ? czy muszę go jakoś regulować jeszcze? nadmienię iż jakoś był tuningowany gdzieś w krakowie

    #302796 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 384
    • Postów: 21 439

    zawsze trzeba regulowac

    #302800 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Byl tjuningowany to ma 17, 5 w oryginale bodajże 12, a regulować musisz kazdy pod dany silnik
    A ten z liną najbardziej sie oplaca a czy polecam to sie dowiemy po montarzu i regulacji:)
    Pasowal bedzie

    #302816 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    a gdzie znajde jak to wyregulować? i na czym to polega :P? zielony jestem więc tego nie wiem 🙁
    edit: ZAKUPIONE 🙂 ponawiam pytania powyżej 😛

    #302818 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 384
    • Postów: 21 439
    #302820 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #302950 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    Witam ponownie
    wczoraj sobie zacząłem rozkręcać skuter pod wyciągnięcie gaźnika lecz stoję w miejscu gdyż potrzebuję waszej porady w kilku kwestiach.
    Mianowicie po wyciągnięciu filtra powietrza ukazał mi się gaźnik, którego nie zauwazyłem że jest zapięty obejmą z drugiej strony i wyciagnełem ale nic się nie stało na szczęście nie pękło ani nic.. sprawa wygląda tak że nie wiem co to jest ten wężyk na dole. Wyciągając gaźnik po prostu zwisał w dół. Pytanie jest takie czy to tak ma być czy nie ? Kolejne pytanie to na ostatnich zdjęciach na których trzymam w ręce gumowy przewód który również wychodzi gdzieś z silnika i leci w stronę gaźnika ale nie był wpięty bo jest za szeroki jakby do gaźnika, nie wiem czy dobrze to widać ale mogę poprawić zdjęcia kolorem o który przewód mi chodzi jeżeli by nie było to jasne 😛 Kolejne pytanie czy jak teraz wisi ten gaźnik to mogę po prostu przewody do niego wpięte powypinać ? Leci mi kurierem już nowy więc i tak będe wymieniał

    #302951 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    do gaźnika idą 3 przewody;najcieńszy to olej,grubszy podciśnienie,najgrubszy paliwo i tyle

    #302954 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    w takim razie ta zwisająca rurka na dole gaźnika jest ok tak? i ta rura co wychodzi z silnika i leży obok gaźnika też jest dobrze ? na zdjęciu http://s31.postimg.org/6r1mvj9fb/IMG_1371.jpg widać że ta rura wychodzi z silnika i nigdzie nie jest połączona, tak ma być?

    #302956 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Sie zbędnymi rurami nie przejmuj,te 3 cię interesują co wyżej

    #303038 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    witam panowie. wczoraj wyciagnelem gaznik i w tej aukcji jest jeszcze linka do gaznika. zaczelem rozbierac kufer zeby zobaczyc gdzie ta linka leci lecz zatrzyalem sie na podlodze ( lewy bok z tyłu sciagnelem ). da sie cala linke wyciagnac i wmienic czy lepiej zostawic stara i wloyc tylko iglice ktora przyjdzie z nowym gaznikiem

    #303045 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Jak stara jest db to zostaw a nowa w rezerwie.

    #303052 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    a tak teoretycznie to duzo jest roboty przy wymianie linki>?

    #303065 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Teoretycznie, to w ciul. ;-)))
    Wpadniem se… hurmem i ci to wymieniem. Gdzie sam mieszkasz? ;D

    #303129 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    Witam po raz kolejny Panowie 😉
    wczoraj z kumplem wymieniliśmy gaźnik który mi przyszedł z aukcji. linki nie wymienialiśmy z racji iż stara była dobra w sumie ( przynajmniej tak mi się wydaje – nie wiem w sumie jak sprawdzić czy jest dobra 😛 ). Chwile zajęła nam przekładka tej górnej części gdzie jest linka ( sprężyna – linka – zaślepka iglicy i iglica ) a póżniej to wkładaliśmy reszte rur jak leci. Po podłączeniu okazało sie że paliwo spierdziela dość mocno w miejscu w którym łączy się z gaźnikiem na łączeniu pewnie czyli obejma słaba.. dołożyliśmy drugą i w sumie tak prowizorycznie to jakoś działało żeby wyregulować. Tutaj pojawia się większy problem gdyż nie umieliśmy go ustawić tymi śrubami ( mniejszą śrubkę – tą co jest na wylocie do f. powietrza odkręciliśmy o 2,25 obrotu a tą wiekszą bliżej środka odkręciliśmy o 1,5 obrotu ). Skuter ma problem pierw chwile z odpaleniem w ogóle a jak już odpali to jak rączke puszczę to gaśnie od razu albo po sekundzie, dwóch. Czy o czymś zapomnieliśmy Panowie? może w tym gaźniku nowym trzeba zobaczyć dysze i ewentualnie przełożyć ze starego?

    Na zdjęciach chciałem was zapytać gdyż na czerwono zaznaczyłem otwór do którego nie ma w sumie żadnej rurki i czy on ma jakąś specjalną funkcje? nadmienię iż w starym gąźniku jest tam zaślepka wkręcona – nie ma wychodzącej dyszki

    na niebiesko zaznaczam starą linkę gazu wychodzącą z gaźnika – czy nie jest za luźno ? jak ją wyregulować?

    na zielono zaznaczyłem dopływ paliwa i widoczne dwie obejmy która już jak na koniec odpaliliśmy to puściła i znowu leje się paliwo ..

    pomóżcie Panowie i Panie bo przydało by się się zamknąć temat 😛

    a mieszkam w Krakowie – okolice Bonarki

    edit :

    1. ciekawi mnie rurka która nigdzie nie wchodzi a tylko leży a wychodzi prosto z cylindra i jest skierowana w stronę gaźnika ale nigdzie nie pasuje 😀
    2. nie pasowała nam wtyczka prądowa od nowego gaźnika więc w sumie przelutowaliśmy końcówkę ze starego gaźnika na nowy i pasowało ;P
    3. czy czujnik musi być wkręcony jakoś bardzo mocno ? wczoraj nam się przez ten czujnik zasrany filtr powietrza nie chciał ulokować dobrze

    #303137 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Linka nie ma być luźno pwinna być regulacja jest przy rączce,weżyk skróć o 1cm i dopiero wciska,zaslepkę mozesz dać ze starego,śrubka od miesznki to ta na płaski wkrętak ta druga jest od obrotów,wkręć do oporu i wykręć 1,5obr jak skuter nie chodzi sam a musisz trzymać na gazie to wkręć tą drugą aż będzie na wolnych chodził,poczekaj az skuter się zagrzeje i wtedy zcznij wykręcać śrube od mieszanki [ta na płaski przy filtrze] obroty powinny same wzrastać,wykrecaj aż poczujesz że jest db[jak za dużo wykręcisz to usłyszysz że się pier…., na koniec ustaw obr jałowe aż koło przestanie się kręcic na wolnych. [ta druga śrubka którą można krecić palcami] staralem sie w miarę prosto objaśnić choć nie wiem czy ktoś coś zrozumie:D
    ps;to nie czujik tylko podgrzewacz miesznki-gaznika i dokreć w miarę nie palcami ale też nie upier…

    #303143 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    ok dzieki za info, spróbuję dzisiaj to ogarnąć z tym skróceniem wężyka paliwa o 1cm ale powiedz mi czy kupować obejmę nową? w castoramie takie coś dorwę? w sumie mam niedaleko z garażu więc mógłbym skoczyć. Linka gazu mnie troche martwi bo nie wiem jak mam ją ustawić dobrze, zostało może z 0,5 cm do wkręcenia na max tego pokrętła a linka jest tak jak na zdjęciu, czy może mam kręcić do oporu ( już muszę kręcić obcęgami żeby tam cokolwiek pokręcić – nie wymieniałem linki zostałą stara ). Jak odpalałem skuter to chyba dopiero łapie gaz przy końcu obrotu manetki. Natomiast jak palcem sam pociągnę linkę przy gaźniku w stronę kierownicy to dodaje gazu. Obroty wczoraj nie wchodziły na pełnym obrocie manetki powyżej 4500 a dymiło na początku jak cholera. Pozniej dopiero jak wkręciliśmy te obie śruby i odkręciliśmy tak jak pisałem wcześniej (1,5 i 2,25 obrotu) to mniej dymiło ale gasł cały czas i lała się benzyna. Dodatkowo chyba nie przekręce tej zaślepki (tej dyszy która nie jest zatkana w nowym gaźniku) bo w starym gaźniku tam nie ma czym tego wykręcić ( wygląda to jak ucięta śruba z dwóch stron i po prostu wkręcona w otwór z gwintem żeby go zatkać – ale jeszcze sprawdze po pracy jak wrócę). czy mam kręcić do oporu ( już muszę kręcić obcęgami żeby tam cokolwiek pokręcić – nie wymieniałem linki zostałą stara ). Kolejna kwestia czy iglica jakoś specjalnie musi być tam ustawiona? bo w sumie miała jakieś tam mini wcięcie ale nie miało to jakiegoś znaczenia specjalnego jak się ją lokowało, co tez nie było łatwe przy tej zasranej sprężynie. Jeszcze jedna sprawa – kupowałem wiatrak wariatora bo sie rozsypał poprzedni – braciak się przewrócił i ponoć po tym się rozsypał. Przyszło, założyłem (mam nadzieje że dobrze chociaż nie dokręcałem na maxa bo bałem się że pęknie ten plastik) i zaczęły się jakieś dziwne dźwięki wydobywać spod dekla wlasnie w okolicach tego wiatraka. jakby rzęził. czym to może być spowodowane? trzeba to wkręcić na maxa do oporu?

    #303149 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    linke naciągaj do kąd się da ma nie byc luzu praktycznie,obejme dostaniesz w casto a nawet na stacji benz taką
    http://www.agsiedlik.pl/zdjecie/933/1206.jpg
    zślepke jak nie dasz rady niech zostanie gdzie jest [u mnie nie ma i loto:D],linke jak nie naciagniesz to daj klapkę z regulacją od starego gaznika,Iglica ma 3,4 rowki na zabezpieczenie i standart to środkowy potem ustawiasz wedle potrzeby i jest to ważne bo zle ustawienie iglicy może powodować trudności w regulacji gaźnika lub wogle nie wyregulujesz,wiatrak dokreć do oporu [w miarę nie upier.. wału,niech sobie żęzi co cie to:D

    #303157 Reply
    hadman
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 27
    • Postów: 30

    ale jak mogę źle ustawić iglicę jak ona ma prowadnice w którą ją wkładam a na górę na nią nakładam biały plastik który ją blokuje i linkę od gazu przy okazji.

    #303159 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    mozesz jak wepniesz za wysoko to będzie podawała mniej paliwa[mr1] jak za nisko będzie go przylewać bo iglica to taki \\\’zawór\\\'[nr4]

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Piaggio NRG POWER 50 - wiatrak wariatora, pierwszy zakup
Twoje informacje:




Back to top button