Piaggio nie odpala czy to kompresja?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #693242 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Cześć. Mam Piaggio hexagon 125 normalnie jeździł i któregoś dnia zgasł i już nie odpalił. Wyczyściłem membranki i gaźnik oraz szwankowała pompka paliwa to ja rozebrałem i przeczyscilem i przejechałem 15 km do domu i po postoju już nie odpalił. Pozniej odpalał jak mu się wlało benzynę do gardziela i znów szwankowała pompka jak w do gaźnika strzykawka wlałem paliwo to chodził później zgasł. Teraz znowu działa pompka a skuter nie odpala. Kupiłem nowe membranki i kruciec do silnika z gaźnika bo był dziurawy i nie chce zapalić. Kupiłem manometr i ma ciśnienie sprężania 7 barów. To mało? To dwusuw gaźnik nie oryginalny z dużym gardzielem ale chodziło dobrze no i ma kopyto jak ostatnio jechałem i nie chciał ostatnio utrzymać obrotów niskich jak przyjechałem i ponownie go odpaliłem. Dziwne jest że z rurki która wychodzi koło kolektora ssącego tego krućca, dmucha powietrze które idzie do pompki zamiast ciągnąć podciśnienia bo tak było w innych skuterach ale miały bak na górze a ten ma na dole i jest taka kwadratowa pompka. Iskra jest i nowa świeca. Stało się tak kiedy wlałem olej 100 tke Shella do kosiarek 2t bo nie chciałem wydawać 50 na duży zbiornik bo kupuje taniej w innym sklepie alę to chyba nie przyczyną bo to olej do dwusuwów też był czerwony. Co to może być?

    #693314 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 385
    • Postów: 21 440

    tak. 7 bar to mało

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #693319 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 270
    • Postów: 285

    Mało, nie mało – jaki masz ten miernik? Ostatnio testowałem kilka swoich mierników na jednym silniku i jakość ich wykonania woła o pomstę do nieba. Jeden silnik, a wyniki miałem od 8 do 11 bar – oczywiście te wyższe wyniki na miernikach z wyższej półki. Tego z Alledrogo za 50 zł nawet nie sprawdzałem, bo zawsze mi pokazuje 3 bary 👍

    #693344 Reply
    Michał
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Najtańszy za 50 zł. Sprawdzę jeszcze w samochodzie jaki wynik pokażę no samochód jest sprawny a w silniku że sprezeniem 10:1 benzyna wytrysk ile powinno pokazać? Na już 20 lat myślę że z jakieś 12

    #693352 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Jeżeli masz dużo większy gaźnik to siła ssania może być za mała. Gaźnik jest tak zbudowany aby jego kształt zwiększał podciśnienie a co za tym idzie zasysał paliwo. Jeżeli to 2t to powiedz kiedy ostatnio wymieniałeś uszczelniacze wału ? 2T pracuje również dołem a nie tylko górą. Komora korbowa musi być szczelna bo jeżeli nie to zamiast paliwa zasysał będzie powietrze pod uszczelniaczem.

    #693402 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Witaj. Skuter odpalił jeździ, na przyspieszenie, do 90 kmh idzie bez problemu. Problem natomiast jest z odpalaniem. Świeca jest mokra. Trzeba mu wejść do cylindra benzynę żeby zapalił i pozniej już chodzi i zapala tylko jak się go zostawi na godzinę to trzeba znowu go tak odpalać. Kursy zdejmuje gaźnik po postoju, od strony silnika gaźnik jest cały mokry i wogole śmierdzi ciągle benzyna jak się otworzy kufer bo jest tam gdzie zwykle bak, na górze z tyłu. I jak się b stoi i da do końca przepustnice to gaśnie, trzeba powoli dawać gaz. Czy to może być gaźnik? Jeśli by miał słaba kompresję to by musi takie przyspieszenie i prędkość? No i kopci na niebiesko. Myślałem żeby kupić oryginalny gaźnik ale szrotowcy mają po 300 zł i nie wiadomo co to będzie za syf ale znając życie lepszy oryginal 20 letni już chińskie gie.

    #693499 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Dziwny jest gaźnik, nie oryginalny. Nie ma normalnego ssania, skuter zawsze chodził na jednakowych obrotach a to odpalanie czasem było na dotyk czasem trzebabylo pokręcić. Ma tam taka śrubkę zakryta nakrętka z sprężynką i otworem. Powinna chyba być na to jeszcze taka plastikowa wkładka do kręcenia ale nie miałem tego lecz kręcenie tą śrubka co jest w środku nic nie daje. Z boku są dwie śruby do powietrza i mieszanki i tylko ta większa coś daje. I gaźnik przed odpaleniem od strony krućca jest cały mokry w środku. Gaźnik jest marki lippo i pali 7 litrów. Nie odkrecalem nawet pokrywy paska bo nie było potrzeby. Kupiłem go w marcu i jezdze cały czas. Przedtem miałem chińczyka, wszystko się urywało i psuło bez przerwy. Uszczelniacze wału chyba będa się pocić bo tam nie ma oleju jak w 4t

    #693523 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 270
    • Postów: 285

    Wstaw jakieś zdjęcia, mamy wróżyć z kuli co masz na myśli?

    #693526 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    IMG-20200905-173636 stare zdjęcie wężyk widoczny obok jest podłączony pod gaźnik obecnie i jest wymieniony na nowy

    IMG-20200702-094520

    #693536 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 270
    • Postów: 285

    Seryjny gaźnik w tym silniku miał elektryczną dyszę ssania i membranę. Tu założone jest jakieś LIPPNE dziadostwo, które potrafi napsuć krwi przy regulacji.

    Jedyne co możesz zrobić to wyjąć ten gaźnik, umyć w środku, ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej, wstępnie ustawić, odpalić, wyregulować i tyle.

    Nie mogę nawet znaleźć takiego gaźnika do kupienia, żeby obejrzeć sobie go z każdej strony. Inna kwestia jest taka, że materiały niskiej jakości i po regulacji to nadal może żyć własnym życiem.

    #693540 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    No i co gdyby miał ten cylinder był już słaby to by miał taką moc, przyspieszał i krzywo l jechał jak się nagrzeje?

    #693556 Reply
    Michał Michart
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Może to być od gaznika? Nie kompresja? Bo jak odpali to już chodzi i zapala normalnie. Na przyspieszenie i prędkość.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Piaggio nie odpala czy to kompresja?
Twoje informacje:




Back to top button