Piaggio Mp3 125 blokada

Witam.Mam pytanie dotyczące blokady w piaggio mp3 125. Ile to kosztuje i czy w ogóle opłaca się zdejmować blokadę i majstrowac przy tym.Dodam że teraz Max jechałem 110km/H.Jesli ktoś może mi coś doradzić proszę o wpisy.pzd

i niby dlaczego uważasz że masz blokade?

Myślę że bez blokady licznik przekroczył by 140km a tak nie jest

Z dobrze dotartym silnikiem i przy niskiej masie 125ccm osiągnie najwyżej 120km/h.

chyba licznikowe. realnie około 100-107km/h. zwłaszcza MP3 które z racji trzech kół ma większe opory toczenia i opór aero

Trzykołowce to faktycznie ale myślę że cebeerka by te 120 realne wycisnęła

biegówki może i tak bo tam jest łańcuch i mało strat w napędzie. ale sprzety z CVT na pasek tracą 15-30% mocy na tarcie i nie dociera ona do tylnego koła

To fakt, chociaz są i większe skutery, które zrobią licznikowe 130, czyli realnie pewnie 115-120km/h. Choćby Suzuki Burgman 125.

Bergman to taki reżyser (i ew. aktorka). Suzuki nazywa sie Burgman.
A do rzeczy - nie robią - mimo wskazań licznika. Miedzy 105 a 115km/h przy oporach powietrza powyżej 100km/h to jest przepaść jeżeli chodzi o potrzebną moc. Żeby z tych 105 przyśpieszyć do 115 to by trzeba z 5KM więcej.
Moja 125 napędzi się do 120 ale tylko jeżeli przed nią jedzie “królik” co rozcina powietrze i jak sie już napędzi i nie dmuchnie wiatr to jest w stanie tak jechać. Natomiast sama z siebie rozpędzi sie do 107-108km/h choć tam juz licznik to cuda pokazuje.

Zresztą zobacz jakie są przyrosty mocy potrzebne.
Chińczyki 125 o mocy 8,5-9KM (i stosunkowo lekkie) mają Vmaxa w okolicy 80-85km/h. Żeby producent zadeklarował max w okolicy 100-105km/h to już musi być 12-14KM (czyli nawet 50% więcej mocy). Żeby pojechać te kolejne 10km/h potrzeba tej mocy jeszcze więcej - to już raczej pojemności 200-220cm.
Żeby dobić do 130km/h potrzeba już 30KM - czyli ponad 2x więcej niż ma 125 - tylko po to żeby pojechać 22km szybciej.

Dla uproszenie obliczeń przyjmuje sie że jeżeli siła oporu aerodynamicznego rośnie do kwadratu to równocześnie moc silnika potrzebna do jej pokonania powinna rosnąc do sześcianu

Autokorekta w telefonie, widocznie kinomaniak ze mnie :joy:. To może zależeć od wielu czynników, obciążenie itp. Mój brat miał kiedyś Kawasaki (nie pamiętam jaki model) to mówił że w granicach 110-120 spokojnie. Ale tak jak mówisz to jest biegówka. Z kolei mój kolega tym słynnym reżyserem osiągnął ponoć 130 na prostej drodze mierzone GPS. Choć w sumie w opowieściach wszystko jest możliwe…

kolege bardzo poniosła fantazja albo miał bardzo bardzo ale to bardzo chiński GPS

Sądzę że to pierwsze…

I o ile licznik pokazuje prawdę muszę tu sprostować temat.na GPS nie mierzylem

tak, ale co wywnioskowałes z tego całego tematu?

Wiktorze, twoja 125-tka i to jeszcze na trzech kołach przy masie dorosłego człowieka osiągnie maks. 110 km/h tak jak Womabat mówił i to na dobrej nawierzchni. O 140 nie masz co marzyć no chyba że w wersji z 300ccm silnikiem, choć i to raczej z górki. Ale przede wszystkim musisz zmierzyć gps-em bo licznikowymi pomiarami to nie ma co sobie zawracać dupy.

Może być jak piszecie .blokada była zdjęła lecz zwariował na obrotach i jest jak było.o 140 mogę pomarzyć lub jak piszecie coś o większej mocy może dam takie efekty.dzieki za wpisy

Ale jaka blokada?

Chodziło o usunięcie tulei między wariatorem a talerzami.z tego co wiem są różne blokady lecz w moim przypadku mp3 zwariowalo. Tak mi powiedziano po serwisie.bez blokady na pewno by były większe osiągi

bzdurzą ci w tym serwisie

To jak zdjąć tą blokadę?