PIAGGIO FLY 50 4T BLOKADA

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #26904
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem Piaggio Fly z 2009.Zakupiony jako nówka w czerwcu zeszłego roku i do tej pory nawinęło się już 3 tyś kilometrów.Stwierdziłem,że czas najwyższy zdjąć blokadę.Z tego co się dowiadywałem w serwisie Piaggio przez telefon koleś gadał,że w tych droższych skuterach nie bawią się w 10 różnych blokad tylko jest jedna w cewko-module.Pytałem się ile by wzięli za ewentualne usunięcie jej to powiedzieli że coś w okolicach 300 zł by wyszło.Bardzo śmieszne.Dlatego szukałem odblokowanego modułu a ni chuchu nie mogę znaleźć.A na alledrogo są tylko do 2T :/ Może ktoś spotkał się z tym modelem/ma proszę o wszelką pomoc w tej sprawie.Pozdrawiam

    #27133
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Ok nie uzyskałem odpowiedzi,ale w innym temacie znalazłem link do katalogu elektryki w motocyklach —> http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/useful%20info/Piaggio%20Tech%20Manuals.pdf

    Jest tam zamieszczona instrukcja odblokowania modułu po przez jego nacięcie w określonym miejscu.W środku widocznie jest kabelek który w czasie przecinania się przerwał przez co moduł się odblokował :mrgreen: Skuterek lepiej się buja na starcie i rozpędza się do 70 km/h,gdzie wcześniej jechał maksymalnie 50 km/h 😛

    Cały zabieg trwał z 10 minut,a w serwisie chcieli zgarnąć 300 zł 🙄 Jeszcze na dniach odkręcę pokrywę przekładni i zobaczę czy na wario jest podkładka…

    #27148
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    cześć, mam ten sam skuter ale u mnie nacięcie nic nie dało. powiedz jak głęboko naciąłeś?

    BTW na wario jest podkładka, niewielka ale jest

    jesteś z wawy?

    #27206
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Witam,jednego dnia późnym popołudniem się za to zabrałem i troszeczkę naciąłem z obawy,że popsuję cały moduł.Założyłem moduł z powrotem i po jeździe próbnej okazało się,że to nic nie pomogło.Ale następnego dnia jeszcze raz spojrzałem na zdjęcie z tamtej strony i zauważyłem,że nacięcie jest aż do drugiego rzędu cyfer (tego górnego).Więc wziąłem tą piłkę i powoli piłowałem,aż poczułem i usłyszałem takie charakterystyczne skrobanie piłowanego kabelka :mrgreen: Wtedy po chwili odpaliłem i od razu zobaczyłem,że silnik wkręcił się na maksymalne obroty o wiele większe niż wcześniej 😀 Stwierdziłem,że sprawa załatwiona i powstałą szczelinę uszczelniłem silikonem.Tak więc wszystko gra i nie ma się co obawiać i można ciąć głębiej ,aż kabelek się przetnie.

    Tak spodziewałem się,że jest jakaś podkładka.Ale nie wiem czy będę się dobierać do przekładni,bo przy 70 km/h silnik trochę wyje i czuć drgania w podłodze 😉 A tobie ile jedzie bez tej podkładki ?

    Ja jestem z Grudziądza.

    #27282
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    ja wtej chwili mam zdjętą tylko blokadę z wariatora bo piłowanie modułu mi nie wyszło i wyciągam licznikowe 55/h

    #27283
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    a dałbyś radę wstawić jakieś zdjęcia modułu jak on wygląda po cięciu?

    #27285
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Ok,nie ma sprawy jestem w stanie się poświęcić i wymontuję w dzień przy okazji zobaczę czy szczelina jest dobrze zabezpieczona 😉

    #27288
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    a jeszcze powiedz – na jaka głebokość przecinałeś? Bo w tej insrukcji piszą że 3mm, ja przeciąłem ok 4-5 i dupa, nic się nie zmieniło- ale ciąłem samą krawędź, nie dociągnąłem do drugiego rzędu cyferek.

    #27311
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    No właśnie zmierzyłem suw miarką jaką szerokość ma brzeszczot piłki i miała chyba 4 mm więc za drugim razem piłowałem aż całe ostrze się wgryzło do środka.A później zobaczyłem,że zamiast ciąć na samym rogu trzeba bardziej wzdłuż 😉 Do drugiego rzędu cyfer i przy samym tym zgrubieniu co jest ta wyższa część modułu…

    #27359
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    a widzisz, to chyba tu jest pies pogrzebany. fajnie że znalazł się ktoś z takim skuterem jak mój. PZDR 😉

    #27495
    Daniello1981
    Użytkownik
    • 0
    • 2Postów:

    Witam jak zrobic te naciecie o ktorym mowa na zdjeciu jest w poprzech kolega pisze cos o zrobienu wzdluz i nie wiem jak to zrobic:DD:D:

    #27530
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Dobra jutro zrobię fotkę,to się przyda bynajmniej wam i komuś innemu na przyszłość 😀 Teraz przez święta za bardzo nie chciało mi się wyciągać tego modułu :mrgreen:

    #27532
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    wiadomo, mnie też by się nie chciało 😀

    Daniello w drugim poście Termita jest link do pdf-a
    ściągnij i zobacz strona 36

    #27538
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    roomcajz- pisałeś wyżej,że jest podkładka na wario.Opisałbyś co po kolei odkręcać ?

    Dziś patrzałem czy łatwo odkręcić ten czarny plastik przy wlewie oleju.Trochę kłopotliwy dostęp jest do górnej śrubki,bo wystaje tam obudowa ta przedłużona część podłogi gdzie jest podnóżek dla pasażera.Ale jakoś odkręciłem,gdy złożyłem coś w stylu zakrzywionego śrubokrętu z klucza imbusowego,nasadki i końcówki do wkrętów :mrgreen:
    No i z tego co widziałem nie trzeba ściągać filtra powietrza,bo jest zamontowany gdzieś tam w tyle.

    To napisz co i jak,albo jeszcze lepiej by było jak byś podrzucił numer gg jak masz oczywiście 🙂

    #27546
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    GG nie mam niestety 🙁
    dostęp jest kiepski

    powiem tak- ja odkręcałem wszystkie plastiki z lewej strony skutera. Srubę która jest pionowo w dół i łączy podnóżek (powierzchnie podłogową) z tym szarym plastkiem od spodu – bo ta śruba jeszcze któryś z plastików trzymała. Filtra odkręcać nie trzeba, ja odkręcałem bo nie mogłem odpowiednio mocno kluczem ruszyć- od spodu są 2 duże śruby na krzyżakowy i cały filtr zsuwasz do góry. Trzeba odkręcić 3 śrubki przy korku oleju i zdjąć plastik połączony z rurką co daje nadmuch na przekładnie. Na czas zdejmowania osłony kartera trzeba odkręcic korek wlewu oleju. kopki nie trzeba zdejmować.
    Ważna uwaga- BIERZ SIĘ ZA TO WSZYSTKO DOPIERO JAK MASZ JAK ODKRECIĆ WARIATOR. – czyli jeśli masz jakąś blokadę lub klucz pneumatyczny, lub rób to u mechanika który ci to odkręci pneumatykiem. ja wszystko z trudem odkręciłem bo miałem nadzieje że z wario coś wymyślę ale dupa. sam sobie zrobiłem blokadę do wario. zara pójdę jakieś fotki zrobić i wrzucę

    #27558
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    http://w423.wrzuta.pl/obraz/6z0Nw8VKWiO/1

    http://w423.wrzuta.pl/obraz/4whcvx6QSwu/2

    moja hand made blokada wariatora- cacuszko:
    http://w423.wrzuta.pl/obraz/7HTpS5vCmDI/3

    aha i jak będziesz dokręcał śruby pokrywy kartera to rób to z wyczuciem- ja zbyt mocno kręciłem i 2 gwinty zerwałem 😀

    #27989
    Daniello1981
    Użytkownik
    • 0
    • 2Postów:

    siemka chlopaki modulek udalo mi sie odblokowac trafilem w maline za pierwszym razem teraz skuterek leci 70 na godzine ale zeby tak bylo musialem zdjac jeszcze pierscien na vario kiedy sciagnalem sama blokade obrotow to motorek odrazu zaczol lecciec 55km i mial wyzsze obroty naciolem bez problemu do drugirgo rzedu pod kotem takim jakbym przy okazji nacinal ta wyzsza czesc modulu po chwili natrafilem na przewod ktory blyszczal sie w rowku po brzeszczocie naciolem az znikl z rowka i teraz jest malina jak ktos ma jakies pytania pisac na gg 59954522:)Pozdro

    #27998
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Hmm teraz tak sobie myślę,że ja chyba nie mam tej podkładki na wario.Bo mój od nowości dochodził do 55 czasami.A teraz jak moduł odblokowałem,to 70 czasem uda się 75 🙂 Więc do przekładni nawet nie będę się dobierał :mrgreen:

    #30228
    nanook
    Użytkownik
    • 5
    • 30Postów:

    Daniello1981 a po zdjęciu tego pierścienia na vario, skuter jechał Ci szybciej czy tak samo jak przed zdjęciem? Pisałeś że obroty dostał wyższe ale zastanawiam się czy ten pierścień ma jakiś wpływ na prędkość.

    #30229
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Pewnie że ma wpływ, jak masz pierścień to blokuje on wario przed dosunięciem się do przeciwtależa, przez co pasek nie może wejść wyżej, dając wyższe przełożenie i tym samym powodując, że skuter jedzie szybciej. Jest to najczęściej spotykana blokada w skuterach.

    #30976
    nanook
    Użytkownik
    • 5
    • 30Postów:

    Dobra, a więc zdjąłem blokady. W moim Piaggio Fly 4T z 2009 roku były 3 blokady: pierścień na vario, moduł zapłonowy i na manetce gazu. Po zdjęciu pierścienia i usunięciu blokady z manetki, rozpędził się do 55km/h (wcześniej jechał maks. 50). Pierścień i manetkę zdjąłem w warsztacie za 80zł a moduł przepiłowałem sam. Moduł w moim skuterze jest oryginalny Piaggio i ma troszkę inne oznaczenia ale też jest AC15, wiec zaryzykowałem.
    Nie wiem ile maksymalnie poleci, nie mam warunków teraz żeby próbować. 65 poleciał ale mógł więcej.

    Znalazłem w sieci prosty i ciekawy patent na włącznik blokady (np. gdy na skuter ma usiasc zona 😀 )
    http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?p=5061406

    #30982
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    No i tu kolejny raz mi się potwierdza,że ja w swoim od nowości nie miałem tej podkładki na wario chociaż nie długo będę zaglądać do przekładni przy okazji regulacji zaworów to tam luknę.Bo już po pierwszej przejażdżce wyciągał mi 55 km/h.O blokadzie w manetce szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę 🙄 A tak jak wcześniej wspominałem po przecięciu modułu obecnie śmiga 70 z kawałkiem,ale po dobrym rozgrzaniu silnika 😉

    PS:Dzięki za ten link :mrgreen: Teraz widzę jak to wygląda od środka,no i fajny prosty patent na szybką blokadę za pomocą pstryczka.Nie trzeba kupować specjalnego urządzenia do blokowania w razie kontroli policji 😛

    #31438
    nanook
    Użytkownik
    • 5
    • 30Postów:

    @ Termit_PL
    Chyba nie próbowałbym bawić się tym włącznikiem w trakcie gdy silnik działa. Radzę ostrożnie. A może ktoś wie czy włączenie blokady w trakcie gdy silnik działa nie uszkodzi modułu?

    #31447
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Nie uszkodzi 😉

    #32881
    dziadeko1
    Użytkownik
    • 0
    • 1Postów:

    nanook
    posiadam piaggio fly 40 4T z 2009 roku .Jak zdiołes blokade z modułu w którym miejscu przepiłowałeś posiadam też moduł AC15

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button