Peugeot elystar luz na wale

Witam
peugeot elystar wal wzmacniany tec High Tech cylinder arisal 70
jak chodzi na wolnych obrotach na postoju to słychać lekkie stukanie
podczas jazdy nic nie słychać luzów nie ma góra dół na boki wszystko sztywne
ale
luz jest duzy jak ruszam do przodu do tyłu
wał stuka nie wiem czy można jeździć na tym czy do wymiany wał
wał 2 lata

Przerabiałem to nie dawno. Możesz mieć wyrobione gniazda łożysk. U mnie dzwoniło, jakby pierścienie okazało się że wyrobiły się gniazda, łożysko nie było ściśnięte i były luzy przód tył i sobie dzwonił.

to jak coś to nowy zamówię tylko pytanie mam czy mogę jeszcze jeździć na tym wale
bo jak nie ma śniegu to na wieś dojeżdżam do matki 30 km od miasta w weekendy raz na 2 tygodnie
Tak to bym na wiosnę dopiero kupił nowy
tylko tamtego co miałem nie produkują już zostały takie
Wał korbowy Carenzi Racing,
WAŁ KORBOWY MOTOFORCE STANDARD
Wał korbowy Top Racing STD,
nie wiem który wybrać

Ale czemu chcesz wał wymieniać ? Gniazda łożysk są w karterach :slight_smile: Musisz je dać do pomiarów (kartery) Do tego dochodzi pytanie czy aby na pewno dobrze złożyłeś wał? Jaką metodą składałeś silnik ? Młotkiem ?

I nie wolno na tym jeździć. Ja jeździłem i łożysko korby poszło bo wał szedł po skosie. Przegrzało się i rozsypało.

Mechanik składał cylinder i wał wzmacniany u nas w mieście jest tylko jeden mechanik co robi skutery ale nie wiem czy dobry dużo rzeczy nie podokrecanych jest muszę poprawiać potem dobra pojadę do niego w sobotę i zostawię dzięki za podpowiedzi