Peugeot elystar ładowanie akumulatora

Witam Mam takie pytanie jak jadę tak powyżej 60 km prędkość zaświeca mi się kontrolka akumulatora na czerwono
jak puszczam gas gaśnie i tak w kółko
<u>akumulator</u> na wiosnę nowy zakładałem YUASA YTX7A-BS 12V 6Ah

akumulator zimny ma 12.9 v jak jadę 14.8 14.9 v
mam w skuterze woltomierz i pokazuje ale miernikiem tez sprawdzałem to samo

regulator napięcia wymieniałem na nowy

a jk amsz bardzo wysokie obroty to ile ci pokazuje? bo wychodzi na to że odłacza ładowania dopiero na wysokich obrotach.
ten regulator to oryginał czy zamiennik?

na bardzo wysokich 14,9
regulator oryginalny
mam 3 sztuki wszystkie używane
od piątku mam urlop to powymieniam i zobaczymy
tylko czy do piątku mogę po mieście do pracy jeździć z tym co teraz mi się świeci czy nic się nie stanie

ale w chwili kiedy nie masz tego ładowania wciąż ci pokazuje 14.9?
gdzie masz podpięty ten czujnik?

układ (w uproszczeniu) działa tak że jak napięcie w instalacji z akumulatorem jest wyższe niż w instalacji prądnicy (bo prądnica stoi) to jest ciągniety prąd z akumulatora. Ale jak silnik sie wkręca i napięcie generowane przez prądnice/alternator wzrasta powyżej napięcia akumulatora to układ przełacza się z poboru z akumulatora na pchanie prądu do akumulatora (łądowanie).
ALE
granicznym bezpiecznym napięciem (tak książkowo) do ładowania akumulatora jest 14.7V wiec jest szansa że tam u ciebie sie pojawia za wysoko (14.8V-14.9V)i ładowanie jest prewencyjne odłaczone.

To zalezy gdzie masz ten woltomierz wpięty i czy masz prądnice czy alternator i jak jest regulowany prąd ładowania. Alternatory mają np kilka stopni na rózne zakresy obrotów i u ciebie mogł paść najwyższy. Nie znam ten instalacji wiec ci podaje ogólniki.

ja mam taki zwykły miernik MIERNIK NAPIĘCIA WOLTOMIERZ LED DC 3-30V
jest zamontowany zaraz przy gniazdo do zapalniczki przy kierownicy
taki skuter już kupiłem nie wiem do czego jest wpięty
mam na pewno bo nowy wymieniałem
ISKROWNIK ALTERNATOR magnet PEUGEOT

skuter nie odpalany ma 12.9
wysokie obroty 14,8
na wolnych obrotach 13,2

masz alternator czy prądnice?

alternator

to masz zabawe. te 14.8V jest niepokojące. ale przyczyn może być wiele:

  • uszkodzony regulator napięcia
  • marny akumulator
  • słabe połaczenia elektryczne (masa, styki w kostkach)
  • no i niestety uszkodzony alternator (obluzowany kabel wewnatrz, zużyte szczotki, konektoruy szczotek, przebicie wewnetrzne…itd)

duże obroty to też duże siły. wtedy sie wszystki luźne elementy rozłażą.

Witam mam pytanie w moim skuterze brak ładowania prąd wychodzi jest ok a do regulatora dochodzi zaledwie od 5-8 volt co to może być

to może być taki post w którym autor nawet nie napisał dokładnie co to za sprzet ale chce zdalnej diagnozy.
Przy tak obszernej informacji to ja wiem co to może być. To może być usterka.

Witam zmieniałem trzy regulatory napięcia na jednym nawet do 17 v mi ładował od razu wywaliłem go
teraz mam używany oryginalny i dodatkowo znalazłem
na podłączeniu akumulatora śruby się poluzowały możliwe że to to było cała winą
nie regulatory
nie to że były odkręcone bo mam elektroniczny licznik i od razu by mi się pokasowało wszystko przebieg km itp
tylko luźne śruby były jak podkręcałem to cala drogę przejechałem na 13v do 13.6 v te 40 km co jechałem

Jeżeli masz alternator to niepokojący jest poziom ładowania na wolnych obrotach. W alternatorach zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach napięcie powinno wynosić od 13,9V do 14,4 (14,8V nie jest oznaką awarii)

Chyba wszystko działa ładowanie mam 14,4 v maksymalne w tej chwili 3 dni jeździłem i tak się utrzymuje to chyba dobrze to mam jeszcze jedno pytanie
skuter 70 cm arisal po przejechaniu 40 km czuć różnicę że duzo głośniej chodzi skuter czy to wina wydechu przegrzewa się czy co innego jak jeżdżę po mieście jest ok jak wyjadę za miasto to po 40 km słychać ze duzo głośniej pracuje wszystko obroty te same tylko duzo głośniej sprawdzałem na tecnigas silent mam nowy i 2 oryginalne wydechy i to samo
to wydechy się przegrzewają czy arisal

A docierasz ten cylinder w ogóle ? Skoro zaczął chodzić głośniej to znaczy, że coś jest nie tak. Sprawdź czy ten hałas powoduje wydech czy cylinder