Peugeot Elystar 50 ccm.

Witam wszystkich. Proszę was o pomoc :pensive:
Elystar 50ccm 2006 wtrysk.
Z moich obserwacji problemy są takie:
Na tą chwilę błąd 17.

  1. Na zapłonie świeci się kontrolka wtrysku ( silnika K ),po odpaleniu gaśnie i podczas jazdy też się więcej nie zapala.

  2. Dzisiejsza sytuacja która jest drugą taką sytuacja od kiedy mam skuter czyli 2 tygodnie: skuter rano odpalił i pojechałem do pracy ( 8km) bez problemu.
    Wracając z pracy. Po przejechaniu kilku kilometrów brak reakcji na gaz,skuter staje i gasnie.
    Po odczekaniu kilkunastu minut odpala i jedzie dalej. ( Coś jakby się grzał :thinking::thinking::thinking: )
    Dziś podczas awarii dodatkowo doszedł problem z imibilajzerem,gdzie po przekręceniu na zapłon dioda od immo świeciła się ciągle,miałem już ten problem wcześniej więc użyłem kluczyka ( matka) i po chińskiej kombinacji z drugim kluczykiem skuter odpalił.

Moim zdaniem,problem braku reakcji na gaz jest nr 1,bo jeśli nie będzie gasł,to nie będzie problemu z immo.
Czasami też pojadę i wrócę z pracy i jest wszystko ok.
Mozliwe tez,ze to immobilajzer odcina paliwo,lub cos innego.

Tak, możliwe tez że uciekł do lasu. :smiley:
Generalnie te silniki TSDI (pueugotowe na wtrysku) mają koszmarną opinie pod względem awaryjności. Naprawy są drogie bo czesci drogie i teraz jeszcze ich prawie nie ma i wiedzy mało a narzędzie mają (miały) głownie serwisy Peugeota i sobie liczyły jak za platynę.
Najcześciej ludzie podczas problemów i długiej, frustrująej walce z systemem TSDI radzą sobie tak że je przerabiają na gaźnik.
https://www.google.com/search?q=TSDI+przeróbka+na+gaźnik&rlz=1C1CHBD_plPL1047PL1047&oq=TSDI+przeróbka+na+gaźnik&aqs=chrome..69i57j33i160l2j33i22i29i30l2.8377j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

poczytaj tematy na Mielochu. Odechciewa sie walki z tym tematem…