Pasek Bando wasze opinie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #182555 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Jak w tytule chce poznać wasze opinie na temat paska firmy „bando”(czy jakoś tak) dlaczego ? a dla tego że w zeszłym roku,słuchając waszych propozycje w temacie (jaki pasek kupić) czytałem dużo propozycji akurat tej firmy. Wszystko ok, tylko powiedzcie mi ,dla czego w/w pasek z wymiarem 729×17.7×30 wytrzymał tylko 2tyś km?. Pasek kewlarowy, wario ,sprzęgło ,rolki nowe.Gdzie przy pierwszym moim skuterze , z fabrycznym paskiem przejechałęm prawie 7tyś. Natomast, mój sąsiad kupuje jakieś paski do baśki za 20zł i już ma przejchane 5tyś i nic sie nie dzieje. Wiec ? gdzieś jest problem

    #182556 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    kevlarowy pasek i nieprzygotowany do tego talerz wariatora?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #182559 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Co znaczy nie przygotowany talerz ?. Gdy zakładałem kewlar,to talerz był zwykły,seryjny ,ale wario jakieś tiuningowe,rolki 5.7gr.

    #182560 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    to znaczy że paski kevlarowe są zaprojektowane do współpracy z innymi powierzchniami niż paski standardowe.
    Niedopasowanie oznacza albo przyśpieszone zużycie talerza np wario albo poślizg paska i wzrost temperatury jego krawędzi.
    „Jakieś tuningowe” oznacza dokładnie nic. Elementy napędu do współpracy z kevlarami są powlekane specjalnymi powierzchniami.

    #182562 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Wario całe kompletne było bodajże od wm motor taki zalecił mi mechanik,jak i sprzedawca w sklepie.

    #182580 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    wario WM motor i kevlarowe paski.. no nieźle. To wario to miało tyle wspólnego z tjuningowym że tego słowa użyto w opisie na allegro 🙂

    #182596 Reply
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 242
    • Postów: 243

    Podoba mi się wasza dyskusja. To będzie pewnie taki sam temat jak tamten o głowicy. Długi i wyczerpujący. Dla wszystkich. 😉
    Trzy słowa w tej dyskusji wydają się kluczowe.
    Podobno, chyba i bodajże. 🙂

    Chybać to się chyba, ale na ikrze ryba.
    Koliba też się chybała, ale jednak wzięła i przestała (koliba, określana dawniej jako metalowa kołyska na metalowych kołach, służąca do stapiania smoły jako lepiszcza do papy, ogrzewana przez rozpalane pod nią ognisko).
    Wiem, ja już stary człowiek jestem. 🙂

    Zanim zacznę się udzielać w tej jakże interesującej dyskusji, chwilę zaczekam. No kogo?
    A na tego młodego od bezpardonowej walki ze znaczkiem WM. Na czymkolwiek. Czekamy. 😛

    Dyskusja z Wombatem o produktach Wilmatu to właściwie żadna dyskusja. Nie ta liga panie, nie ta liga. 😉

    #182597 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    To nie chodzi o to czy to produkt Wilmatu czy Watykanu tylko o dopasowanie.

    #182598 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Wario wm
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/dlaczego-nie-powinno-sie-kupowac-wariatorow-oraz-paskow-wm-motor
    a tu wario po 3k
    http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=536
    Więc powodem jedynym zużycia paska jest????gównozjad wm! A pana ze sklepu na kurs do serwisu na dokształcenie.

    #182610 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    sq3llh napisał:

    Jak w tytule chce poznać wasze opinie na temat paska…

    Jak koledzy pisali, pasek kevlarowy nie nadaje się do pracy na powierzchni seryjnych wariatorów. Nie doczytałeś tego w necie i masz efekt. Do seryjnego wariatora kupujesz zwykłe paski, a jak chcesz kevlar, to wymieniasz też wariator. Inaczej se ne da.
    Ludzie na Bando nie narzekają bo ponoć trwałe. W sumie na tanich nie pojeździsz – coś za coś (cena za jakość). Ja mam jeszcze seryjny MITSUBOSHI i nie ma na nim śladu zużycia. Nowy co prawda kupiłem (od Piaggio bo mojego wymiaru nie ma w sprzedaży) ale na razie wożę go pod kanapą – w razie czego 🙂

    #182671 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Panowie, proszę tylko bez kłótni ,bardzo proszę. Ale zmiana tematu,bowiem wczoraj napisałem temat bez sprawdzania stanu faktycznego,dziś sprawdziłem i już piszę wyczerpującą wypowiedź .

    Po zdjęciu pokrywy okazało że. Wariator jest z śladami przytopionego paska,całkowicie stopiony jest wentylator,sprzęgło w całości nadaje się na złom, wypadła z niego jedna sprężynką, pęknięta jest blacha ślizg ,talerz na sprzęgle ułamany jest fragment (palca)gdzie znajduję się okładzina cierna.Tuleja waria ma wyczuwalny rowek,rolki stopione do gołego mosiądzu,ślizgi przytopione, koszyk-blaszka znajdująca sie za wariatorem jest w całości.To jest opis waria po przejechaniu 20km.Pasek w całości,ale widać na nim na jego wewnętrznej stronie głębokie wyrwy,jak by postrzępione waga rolek z owego zestawu to 5,5gr .Natomiast dla porównania ten sam pasek seryjny wariator rolki 5,8gr ,sprzęgło seryjne przejechane przeszło 2tyś km. Gdzie tkwi błąd? muszę zrobić jeździdełko bo nie mam czym do pracy jeździć.

    #182672 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Berg– najpewniej jest jak piszesz , nie doczytałem przyznaje mój błąd. Cena cóż bando nie był tani w porównaniu do zwykłych pasków za 20 zeta,ale na miłość boską niech mi ktoś wyjaśni proste zagadnienie. Dla czego seryjna 50cc bez problemu potrafi na najtanszym pasku pojechać 5-6tyś a dasz taki pasek do 80cc i kończy sięna około 100 km.

    #182677 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    taki pasek czyli jaki?
    tani czy supermarkowy?
    kluczem jest tu moment obrotowy który przenosi pasek lub ten którego nie przenosi bo się ślizga (a zatem grzeje).
    Dalej są kombinacje efektów. Chińskie paski (uogólniam) są słabsze, miększe. Przy małej mocy dzieje im sie mała krzywda bo nie przenoszą dużych sił. Do tego ich „miekkość” powoduje że dość elastycznie dopasowywują sie do nawet niechlujnie wykonanego układu napędowego – np przesunięcie wario w stosunku do sprzęgła (to i tak sie zmienia w trakcie pracy ale niedużo bo w zasadzie koła wario i sprzęgła przemieszczają sie równolegle.
    Jak zwiekszysz pojemność i bedziesz tani pasek „szarpał” z wiekszą siłą (a skok z 50 na 80 to sporo) to pęknie. Jak do tego dodasz przesunięcie czyli wzrost temp. na krawędziach paska – to nie pomaga. Wiec tani pasek w mocnym silnku – źle.
    Teraz jeżeli wsadzisz grubo przesadzony pasek do seryjnych elementów (czyli sztywny, twardy, wzmacniany kevlarem) pasek do seryjnych gratów (wario i sprzęgło) to bedzie sie albo po tych elementach ślizgał (i przegrzewał) albo będzie niszczył ich powierzchnie a z kolei te podniszczone powierzchnie będą niszczyć taki pasek. Kółko się zamyka.
    Kevlar to już naprawde górna półka zastosowań. Wymaga dopasowanych części w całym układzie a żeby robienie tego miało sens – silnik musi być na tyle mocny żeby taka potrzeba zaistniała.
    Ja mam zwykły pasek bando robiony dla Stage6 (Stage6 performance belt), ciut lepszy niż chiński za 20zł ale na kevlary to ja za cienki jestem z moim setupem.
    Zresztą z założenia części wyścigowe są do wyścigowych zestawów. Mają wytrzymać kilkadziesiąt startów w setupach które startują z szarpnięciem z 6000-7000 obr i wkręcają sie na 12-13 tys. obrotów. Po sezonie takich zabaw i popisów większość elementów takiej układanki jest do wymiany.

    Wszystko ma konsekwencje.
    Lepsze gumy to większa przyczepność przy starcie >>> czyli to większy opór który musi przenieść sprzęgło nie ślizgając sie >>> pasek musi byc trwały żeby to szarpnięcie wytrzymał >>> ale wariator i sprzęgło muszą być odpowiednie do zastosowania takich pasków… sprzęgło przenoszące wyższy moment grzeje sie bardziej i musi byc lepiej chłodzone lub trwalsze, okładziny muszą być twardsze.. itd.
    Temperatury, siły, drgania, obroty – to wszystko rośnie.
    pominiesz coś z tej układanki – to albo nie wykorzystasz potencjału (i w zasadzie przepłacisz za cześci na wyrost) albo coś sobie uszkodzisz.

    #182695 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    No dobra ,przeczytałem, do świadomości przyjęte zostało. To teraz dalej. Jakie podzespoły są proponowane na tą chwwile, tylko bez szaleńst,Mam 80cc i do wymiany pasek,sprzegło, wario łącznie z dzwonem. Ale bez szalestw cenowych. Muszę złożyć wozidełko,

    #182734 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    No to zapytam inaczej. Co sądzicie o zastosowaniu tzw. seryjnego waria,sprzegła paska Części nowe,lecz chyba przeznaczone dla 50cc. Nadaje się to na dłuższą jazdę dla poj 80cc? Czy jeżeli już mam te 80cc to muszę stosować inne części.?

    #182743 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    wal wszystko serie spokojnie wytrzyma:)

    #182807 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    paci napisał:

    wal wszystko serie spokojnie wytrzyma:)

    Hmmm, nie wiem, ale jakoś nie dowierzam tej wypowiedzi. Zobacze ,może wypowie się jeszcze ktoś.

    #182810 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 1 998
    • Postów: 2 000

    Auć… Paci, co Ty na to? Kryzys zaufania, zmierzch autorytetu, epoka się kończy? 🙂

    #182821 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Niech kupi następny wm na allegro i niech sobie lata niech jeździ na zamiennikach.

    #182824 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 1 998
    • Postów: 2 000

    Łagodniejesz Obi Wanie, medytacje nad chinolami Ci służą 🙂

    #182839 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Po pierwsze. Nie kupuje na alegro,kupuje w sklepie.Ale to że człowiek nie wie.to co innego.Lecz gdy chce się dowiedzieć to jest jak jest.Albo dywagacje,spekulacje,albo wypowiedzi nie na temat.Co raz mniej jakich kolwiek konkretnych odpowiedzi. Po za tym wm czy jest ok czy nie? nie mam pojęcia. Ale co jest leprze wm czy top racing. Zamiast napisać normalnie o ile ma się wiedze do jak jest pisane? ni jak. Dla czego nie dowierzam? dla tego że co człowiek to co innego pisze.(spór o wyższości jajka na kurą) . Jeżeli zamienniki od wm są słabe dla poj80cc to w czym kłopot by napisać że to jest za słabe? dodać do tego uzasadnienie i po balu. Następnie napisać co jest leprze,ale z nie najwyższej pułki i też uzasadnić. Nie chcąc nikogo obrażać,ale popychać pierdoły na forum to każdy umie,gimbus tYż.

    #182841 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 1 998
    • Postów: 2 000

    Sorki Bracie, ale ja tu tylko pierdoły popychać mogę, nic więcej nie wiem w temacie 🙂
    A z ludźmi, to tak już jest, co człowiek, to opinia. Inna użytkownika jak ja, co dopiero zaczyna i delikatnie sprzęta traktuje (to i na sznurku do domu dojedzie, co za różnica), inna gości, co wyciskają ze swoich sprzętów ile się da (im nawet kevlar nie wystarczy), a jeszcze inna mechaników, co po nas wszystkich lepią te złomy do kupy – i każdy z nich ma też swoją teorię, inną niż pozostali. Nie da się chyba uzyskać jasnej odpowiedzi, musisz sobie sam wybrać, komu zaufasz. Spróbuj 😉

    #182850 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Skoro już sobie poczytałeś (dość wnikliwie i z pewnym pietyzmem nawet) to co wkleił ci tutaj mimochodem PACI i na żadne wnioski ciebie jeszcze nie naszło to proponuję się zapoznać z moją byłą krwawicą. W tamtym wątku już te fotki wygasły to tutaj znowu masz je pod nos (w porywach będą tutaj tkwić do pół roku).
    *
    hosting
    *
    hosting
    *
    Seryjny wariator z seryjnym sprzęgłem jest bardziej *narwany* przy cylindrze 47 mm (72 cm3), w sensie, że to się wszystko szybciej zasprzęgla i nie każdemu to przypasuje (np. smutna jazda miejska za puszkami), ale paska napędowego nie trafi ci jednak znowu szlak.
    Jest to pewne niemal na 99%.
    Chińskie inżyniery obliczyły wszystko i tak to zrobiły jak zrobiły. Z większą pojemnością też to działa i nawet zbytnio nie stęka (jest to raczej kwestia przyzwyczajenia niż jakichkolwiek problemów technicznych).
    *
    Jeżeli znowu kupujesz graty z logo WM (może być też inny dowolny znaczek, a i tak różnica jest głównie taka, że ma to-to w danym wariatorze nieco inne kąty bieżni dla zasadzanych tam wagowo rolek) to też nie widzę większego problemu (wariator, rolki, pasek i nawet kompletne sprzęgło). Alle…
    Tuleję dajemy od wariatora seryjnego, podobnie jak i blachę oporową koszyka rolek, rolki 5,8 grama dla popylacza z masą własną skutera do 100 kg i 6,2 grama dla popylacza powyżej masy własnej skutera 100 kg (chińskie 4T z silnikiem 139 QMB).
    *
    Btw. Kot się starzeje i szarzeje zarazem, etc. 😛

    #182899 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Napisałem że nie mam zamiaru nikogo obrażać ,jeżeli tak się stało to trudno.Ja nie należę do ludzi co się fochają.Ale. Chcąc pozyskać odpowiedź w konkretnej sprawie,czyta się na forum elementy wykłócania się o tym co jest cacy a co bee. Chinol_180 to co podajesz to już jest coś konkretnego . Natomiast ja chce wiedzeć tylko jedną rzecz. I ok zgodzę się że kupiłem części od wm,czy to błąd? nie wiem,pewnie się nie dowiem. Na czym mi zależy ? na tym by nowo zakupione cześci nie posypały się za 2tysie km.gdzie miesięcznie robie jakieś 1,5k. nie mam zamiaru co miesiąc czy dwa kupować znów tych samych części. Chciał bym kupić takie by wytrzymały chociaż 5k km.

    dalej.
    Obecnie mam jeszcze w moich gratach seryjny wariator ,porównałem go z wariem od wm różnica jest chociaż by waga wyczuwalna na ręce.Sprzęgło też mam seryjne,pasek? nie mam pojęcia jaki, puki nie kupie nowych części ,na co mam czas przy następnej wypłacie,to muszę przyjechać skutem z pracy do domu, odległość 20km.W tej chwili skuter stoi w pracy.Trudno umarło w drodze do niej.

    dalej
    Nie szukam różnic miedzy jajkiem a kurą.chce zakupić części.Jak każdy nie chce przepłacać ,i nie spodziewać się kosmicznych osiągów pojazdu.Jeżeli wm jest do kitu,to co w rozsądnej cenie pojeździ troche dłużej niż jedna spokojna jazda,ba nawet przepisowa.

    dalej
    nie wiem czy można jednocześnie osiągnąć zrywność i prędkość max,lecz chciał bym zoptymalizować to co jest możliwe.ale moim zdaniem bardziej wolał bym postawić na wyższą prędkość,niż czas zbierania się.

    Powiem może inaczej.
    Poproszę o zestawienie części (wario kmpletne ,sprzegło kompletne,pasek) dla pojemności 80cc waga samego skutera 110kg YB50QT15 SowaII / Kingway fonero.
    Nie używam skutera do szaleństw ,jazda codzienna. w 90% jeżdżę przepisowo.

    #182900 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    Wm to nie producent tylko „onaklejkowywacz”. Kupuje jakiś produkt w dobrej cenie i każe nadrukować swoje logo i sprzedaje jako wyrób własny. Zapewne dotyczy to 99% asortymentu. Niby w tym nic złego bo dużo firm tak robi z motoforce, stage6 na czele.
    Tylko WM idzie w ilość wiec tam jest sukces jak kupią najtaniej a sprzedadzą jak najwięcej. Wiec jedną partie kupię tu a drugą gdzie indziej.. niby ten sam produkt ale być może dostawca zupełnie inny. Jak to w biznesie.
    Wiec wariator typu x z dostawy A nie musi sie równac niby takiemu samemu wariatorowi typu x z dostawy B. Ale nie wiesz tego i się nie dowiesz. ryzyko ma rekompensować cena.
    Moduł mam np WM i jeździ drugi rok, alarm też z tego co pamiętam.
    Chcesz pojeździć kup cześć o trwałości serii – ale nie chińskiej tylko japońskiej – wiec średnia półka tjuningowa. Wario Malossi Multivar, Stage6 SportPro, sprzęgło motoforce, dzwon motoforce albo tec.. nie te najtańsze tylko te ze środka stawki. Oferują przyzwoitą jakość.
    Pasek dobry ale bez hardkorów i kevlarów. Po prostu dobry
    Będziesz sie bujał z regulacją ale tego nie przeskoczysz. Jak regulujesz to masz więcej rozbierania i składania jak jeżdżenia. Mnie same akcesoria do regulacji kosztowały ze 200 zeta – akurat balasnowałem na krawędzi miedzy sprezną centralna miekką a średnią, zacząłem od 6g rolek a skończyłem na razie na 4,5g a zapewne optymalnie dla mocy bedzie ~3.9. Ale z kolei mi nie zależy na wyciśnięciu z setupu siódmych potów wiec mam obroty silnika ograniczone do około 9500 wagą rolek kiedy maxa by uzyskał jak szacuje w okolicy 11000. Ale przy 9000 i tak jedzie 80km/h wiec nawet nie bardzo czuje potrzebe – raczej ciekawość „a ile to wyda na maxa”. tylko dłużej pożyje kręcąc sie na 9500 niż na 11000.
    I tego jak to dokładnie wyjdzie u ciebie to sie nie dowiesz aż nie sprawdzisz.
    Ale skoro już przeskoczyłeś te 50cm to jednak potrzebujesz ciut trwalszych części.

    #182906 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Co mogłem to pomogłem. Opisałem możliwie dokładnie… co, z czym i dlaczego tak, a nie inaczej, wrzuciłem fotki do podglądu i pobrania sobie na kompa. Napisałem co zrobić, aby i wariator ze znaczkiem WM dało się używać bez większych przygód dłuższy czas, bo jego nieco większa średnica i krótsza tuleja potrafi rozszarpać pasek napędowy o bendiks rozrusznika.
    *
    Rada końcowa: wsadzić seryjny wariator z seryjną tuleją (waga rolek wg. uznania, pewnie okolice 6 gramów), dobry pasek (nie kevlar), a dzwon i sprzęgło od WM (jest lepsze i wydajniejsze przy 72 cm3 w chińskim 4T).
    *
    Po montażu gratów sprawdzić (np. odpalając silnik i zdejmując osłonę przekładni) czy to, co było i… ZASZŁO wcześniej pod tą TWOJĄ pokrywą, NIE uszkodziło np. wału korbowego lub osi osadzenia dla sprzęgła (tzw. bicie osiowe).
    *
    Zimny browar się należy, a nawet i dwa. 🙂

    #182964 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Chinol nie masz tam manuala do zenitha w swoich piwnicznych zbiorach?

    #182975 Reply
    Sosnowy_dziadek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 49
    • Postów: 49

    Ja tylko chińskie, panie, tylko chińskie, ale coś tam takiego i dosyć małego się jednak wygrzebało. Mimochodem. 🙂
    +
    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/peugeot_motor_fb_0_1_2_4_workshop_manual.pdf
    +
    Szybciej znajdziesz manuala po zasadzonym tam silniku niż po jakimś konkretnym modelu od danego producenta.

    #182979 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    dzięki ci żółty człowieczku:)

    #182980 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    I tak na tą chwilę nic innego nie wymyślę by doprowadzić skuter do domu, a nie mam zamiaru pchać go przez 20km. Miałem tą nie przyjemność i nie chce jej powtarzać. Aktualnie jestem w pracy, dziś złoże to w kupę iiiiii zobaczymy. W pracy mam czas na to by złożyć to w całość //

    Chinol_180
    Odnośnie części . Nieco używane są ,wszystko seryjne,pasek nieco zużyty ,ale mam nadzieje że wytrzyma dojazd do domu,rolki będą 5.8gr ważone. Tym czasem posiedzę poczytam o tych częściach -markach jakie zostały tu wymienione. Przede wszystkim ceny.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Pasek Bando wasze opinie.
Twoje informacje:




Back to top button