Parametry świecy do 2T

Wiem, że ten temat był tu poruszany ale nie mogę znaleźć nic konkretnego.

Znalazłem niedawno oryginalną świecę ze swojego skutera i właśnie jej się uważnie przyjrzałem. Jest to TORCH E7RTC czyli odpowiednik NGK BR7HS. Ja jeżdzę już długo na NGK BR8HS.

Która świeca jest lepsza do skutera China - 7 czy 8? Z kolei katalogi np. do Kymco i wielu innych z silnikiem 2T podają, że 8. Której lepiej używać?

To jest ciepłota świecy. 8 to cieplejsza świeca. Możesz na próbę kupić BR7HS, różnica w pracy silnika będzie niewielka, może będzie silnik łatwiej odpalał zimą.

Wiem, Madi, że to ciepłota ale zastanawiałem się na której będzie lepiej chodził. Jeśli mówisz, że niewielka różnica... A ciekawe jak na ciepłym zapalanie?

Doczytałem się gdzieś, że:

-do małej kompresji (tanie kity jak ten u mnie w szafce leżący) - 6,
-do serii - 7,
-do mniej lub bardziej wysilonych - 8.

Ja mam prawie serię (trochę ciaśniej spasowane pierścienie) i całkowicie odblokowany. Może zostać przy 8?

U mnie w Vitalce siedziała BR8HSA i sam wiesz jak silnik chodził :-). W routerze mam jakąś no-name... Jak Twój silnik dobrze odpala i ogólnie dobrze na niej chodzi to nic nie zmieniaj.

Wiem jak chodziła... Pamiętam ją... Na razie pojeżdżę na tej co mam, a potem założę tę oryginalną żeby zobaczyć różnicę. Na ciepłym muszę odkręcić trochę gazu żeby zapalił ale to pewnie norma choć wcześniej tak nie miałem.

Gaźnik wczoraj wyjąłem do czyszczenia i dziś już złożyłem. Miałem problem, bo mi z obrotów nie chciał schodzić, a później strasznie malały. Miałem tak jak niedokładnie przedmuchałem gaźnik po czyszczeniu. Założę po niedzieli i będę ustawiał.

No i po ostatnim tygodniu wiem już więcej. I tak:

Jeździłem do tej pory na BR8HS. Zaczęły się problemy po odstawieniu nagrzanego silnika na parę minut. Nie zapalał. Pomagało jedynie wykręcenie świecy i wkręcenie jakiejś innej. Wkurzało mnie to, że po każdej np. wizycie w sklepie musiałem zmieniać świecę. Na zimno było ok i na ciepło po zgaszeniu i za chwilę zapaleniu też.

Wkręciłem tego Torcha E7RTC i jakby ciut lepiej ale niestety... To samo. Sięgnąłem po ostateczne środki i włożyłem BPR6H. I był to strzał w dziesiątkę! Problemy na ciepło znikły. Spaliny miały inny zapach - jakby się wszystko lepiej dopalało. Kupiłem jeszcze na wszelki wypadek B6HS i na razie leży w szafce.

I jeszcze jedno: im cyfra WYŻSZA w symbolu świecy tym świeca ZIMNIEJSZA! 2 to najcieplejsza, a 12 czy 13 - najzimniejsza (przy NGK).

Widocznie zimniejsze świece nie wytrzymywały wysokich temperatur generowanych przez silnik.