Parametry świecy do 2T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Parametry świecy do 2T

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 7 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #104450
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wiem, że ten temat był tu poruszany ale nie mogę znaleźć nic konkretnego.

    Znalazłem niedawno oryginalną świecę ze swojego skutera i właśnie jej się uważnie przyjrzałem. Jest to TORCH E7RTC czyli odpowiednik NGK BR7HS. Ja jeżdzę już długo na NGK BR8HS.

    Która świeca jest lepsza do skutera China – 7 czy 8? Z kolei katalogi np. do Kymco i wielu innych z silnikiem 2T podają, że 8. Której lepiej używać?

    #104455
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    To jest ciepłota świecy. 8 to cieplejsza świeca. Możesz na próbę kupić BR7HS, różnica w pracy silnika będzie niewielka, może będzie silnik łatwiej odpalał zimą.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #104456
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wiem, Madi, że to ciepłota ale zastanawiałem się na której będzie lepiej chodził. Jeśli mówisz, że niewielka różnica… A ciekawe jak na ciepłym zapalanie?

    Doczytałem się gdzieś, że:

    -do małej kompresji (tanie kity jak ten u mnie w szafce leżący) – 6,
    -do serii – 7,
    -do mniej lub bardziej wysilonych – 8.

    Ja mam prawie serię (trochę ciaśniej spasowane pierścienie) i całkowicie odblokowany. Może zostać przy 8?

    #104458
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    U mnie w Vitalce siedziała BR8HSA i sam wiesz jak silnik chodził :-). W routerze mam jakąś no-name… Jak Twój silnik dobrze odpala i ogólnie dobrze na niej chodzi to nic nie zmieniaj.

    Router WS 50 2013
    #104465
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wiem jak chodziła… Pamiętam ją… Na razie pojeżdżę na tej co mam, a potem założę tę oryginalną żeby zobaczyć różnicę. Na ciepłym muszę odkręcić trochę gazu żeby zapalił ale to pewnie norma choć wcześniej tak nie miałem.

    Gaźnik wczoraj wyjąłem do czyszczenia i dziś już złożyłem. Miałem problem, bo mi z obrotów nie chciał schodzić, a później strasznie malały. Miałem tak jak niedokładnie przedmuchałem gaźnik po czyszczeniu. Założę po niedzieli i będę ustawiał.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #108408
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    No i po ostatnim tygodniu wiem już więcej. I tak:

    Jeździłem do tej pory na BR8HS. Zaczęły się problemy po odstawieniu nagrzanego silnika na parę minut. Nie zapalał. Pomagało jedynie wykręcenie świecy i wkręcenie jakiejś innej. Wkurzało mnie to, że po każdej np. wizycie w sklepie musiałem zmieniać świecę. Na zimno było ok i na ciepło po zgaszeniu i za chwilę zapaleniu też.

    Wkręciłem tego Torcha E7RTC i jakby ciut lepiej ale niestety… To samo. Sięgnąłem po ostateczne środki i włożyłem BPR6H. I był to strzał w dziesiątkę! Problemy na ciepło znikły. Spaliny miały inny zapach – jakby się wszystko lepiej dopalało. Kupiłem jeszcze na wszelki wypadek B6HS i na razie leży w szafce.

    I jeszcze jedno: im cyfra WYŻSZA w symbolu świecy tym świeca ZIMNIEJSZA! 2 to najcieplejsza, a 12 czy 13 – najzimniejsza (przy NGK).

    Widocznie zimniejsze świece nie wytrzymywały wysokich temperatur generowanych przez silnik.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie