PALIWO 100 OKTANOWE z SHELL-a !!!! V Power Racing

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #53756 Reply
    siwypln
    Użytkownik
    • 23
    • 204Postów:

    Witam wszystkich skuterowców i nie tylko .

    Tak jak w temacie piszcie swoje opinie i spostrzeżenia o wyżej wymienionym paliwie.

    Ja osobiście stosuje je w swym Keeway Outlook 125ccm i czuć różnice ,skuterek jest zrywniejszy i szybciej zbiera się ale zauważyłem też lekko głośniejszą prace silnika w zakresie około 6 tys.obrotów .

    Czy możliwe to jest czy tylko mi się wydaje??????

    Na zwykłym 95 z Orlenu jest jakby cichszy pomruk silnika !!!!

    POZDRO I Szerokości…

    #53759 Reply
    Whistler
    Użytkownik
    • 5
    • 271Postów:

    Silnik na wysokooktanowym paliwie może pracować równiej i ciszej, choć głośniejsza praca może być też kwestią większego sprężenia mieszanki. Najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi skutera, lub zapytać importera jakiego paliwa używać, bo możliwe, że uzyskasz większe spalanie.

    #53765 Reply
    siwypln
    Użytkownik
    • 23
    • 204Postów:

    Spalanie jest takie samo nie widzę różnicy…

    #53767 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Moim zdaniem nie ma żadnego uzasadnienia ażeby do skutera tankować takie paliwo.

    #53776 Reply
    maximus
    Użytkownik
    • 4
    • 24Postów:

    Działa tylko podświadomość posiadacza, nic więcej.

    #53778 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Żadne paliwo ze stacji benzynowych nie spowoduje zauważalnego spadku spalania ani zauważalnego przyrostu mocy silnika. Pic polega na tym, że V-Power Racing powoduje, że silnik pracuje elastyczniej w niższych zakresach obrotów i kierowcy wydaje się, że ma więcej mocy do dyspozycji. Ale czyści silnik nieźle, trzeba przyznać więc sens jego stosowania może być ale raz na jakiś czas (np. co 10. tankowanie).

    #53791 Reply
    guliwer55
    Użytkownik
    • 28
    • 746Postów:

    Odczuwalna jest tylko różnica w cenie

    #53796 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    1. zbyt bogata mieszanka szkodzi silnikowi
    2. „Żadne paliwo ze stacji benzynowych nie spowoduje zauważalnego spadku spalania ani zauważalnego przyrostu mocy silnika” – nie prawda… ponieważ nie zawsze okrzyczany Shell robi lepsze paliwo niż byle jaka Bliska czy tam Lukoil, a najistotniejszą sprawą jest w jakim stosunku benzyna została rozrobiona, a co do spalania OCZYWIŚCIE że można zaobserwować różnice ale chodzi mi o przypadek różnicy jakości a nie w ilości oktan.

    mam niestety przykre doświadczenie z paliwem… i powiem wam tyle… paliwo jest min. dwa razy rozcieńczane -> o tym większość wie ale widziałem na własne oczy i wiem co się dzieje ;/
    każdy chce zarobić.

    co do v-power zgadzam się, mocy nie dodaje, do większości 50tek jest zbyt uszlachetniona (za wysoka frakcja)
    ale jak będę miał okazję to zapytam się na Mechanice płynów na Politechnice Warszawskiej bo tam studiuję, tam muszą wiedzieć ;>

    #53798 Reply
    deniollo
    Użytkownik
    • 4
    • 26Postów:

    Każdy silnik jest przystosowany do innego paliwa. Inne ustawienia w silniku. Jeżeli jest 100 oktan to silnik musi działać szybciej żeby tą moc wykorzystać.
    Jeśli jest przystosowany do 95 oktan to jedyne co robi 100 oktan to czyści go.

    Chociaż sam czasami leję V-Power 😉

    #53807 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Koledzy, przykro mi to stwierdzic, ale niestety jesteście w błędzie. Benzyna która posiada większą wartość oktanową ma mniejszą kaloryczność i stosowana jest do wysokoobrotowych, wysilonych silnikólw o wysokim stopniu sprężania, po to aby uniknąć częstych remontów jednostki napędowej. Natomiast paliwo niskooktanowe ma wysoką kaloryczność i stosowane jest w lotnictwie, bena lotnicza ma ok.40 oktan.
    Dlatego nie ma jakiegokolwiek sensu do fabrycznego, nietuningowanego skutera stosować benę typu V-Power. Natomiast nie ma takiego czegoś, że używanie takiej benzyny czyści silnik gaźnikowy. Lepsze paliwo czyści wtryski w nowoczesnych silnikach Diesla, ale to już nie dotyczy benzyny, a oleju napędowego 😉

    #53819 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Czyści, doskonale przepaliła mi skuter po zimie. To jest tak, że zdolność czyszcząca nie wiąże się z liczbą oktanową tylko z zawartością estru tetr-butylowego (czyli paliwo utlenione). To ten właśnie związek ma właściwości czyszczące i utleniające. Paliwo z zawartością związków tlenowych równiej się spala i ogranicza ilość powstającej przy spalaniu sadzy (podobno olej silnikowy w 4T przy stosowaniu paliw utlenionych z czasem nie ciemnieje).

    Zawartość estru tetr-butylowego pozwala podnieść liczbę oktanową bez zbyt dużego ubytku kaloryczności paliwa.

    #53904 Reply
    Cinuz
    Użytkownik
    • 0
    • 3Postów:

    kolejne bzdety. NIE ISTNIEJE PALIWO 100 OKTANOWE – jest to fizycznie niemożliwe. Paliwo nie może się składać w całości z izooktanów.

    #53919 Reply
    arekde
    Uczestnik
    • 1
    • 55Postów:

    Cinuz, istnieją nawet paliwa mające więcej niż 100 oktan a nawet 200 oktan. LPG ma 89-120 oktanów. Polecam artykuł na wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

    #53964 Reply
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Cinuz, jak myślisz, jakie paliwa stosuje się do rakiet ?

    #53967 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 23Postów:

    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    #53970 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    pepel88 napisał:

    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm 😉

    #53973 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 23Postów:

    Pietro napisał:

    pepel88 napisał:
    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm 😉

    akurat mam chinola 125
    w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice…
    czytaj wszystko a nie początek

    #53974 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    pepel88 napisał:

    Pietro napisał:

    pepel88 napisał:
    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm 😉

    akurat mam chinola 125
    w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice…
    czytaj wszystko a nie początek

    Czytałem wszystko, nie sam początek. Tak ci się tylko wydaje, że czuć różnicę..dopiero byś poczuł różnicę na benzynce lotniczej, która ma połowę mniej oktan, ale cóż trwaj sobie w swoim błędnym przekonaniu.

    #53996 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    mniejszaaa. nie ma co robić spiny bo każdy ma odmienne zdanie i niech tak będzie. ;>

    podstawą jest to, że dobra 95 która nie była 10 razy rozwadniana będzie lepsza niż lewy v-pover czy tam 98 vervy którą „uszlachetniali” raz przy zlaniu w rafinerii, a dwa przy zlaniu dla dostawcy…
    poza tym, większość właścicieli stacji po raz kolejny rozwadnia ją także o czym tu mowa ;>

    #54004 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    podstawowa różnica polega na tym, że stacja więcej zarobi na paliwie typu v-power, verva itp

    #54007 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 23Postów:

    Pietro napisał:

    pepel88 napisał:

    Pietro napisał:

    pepel88 napisał:
    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm 😉

    akurat mam chinola 125
    w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice…
    czytaj wszystko a nie początek

    Czytałem wszystko, nie sam początek. Tak ci się tylko wydaje, że czuć różnicę..dopiero byś poczuł różnicę na benzynce lotniczej, która ma połowę mniej oktan, ale cóż trwaj sobie w swoim błędnym przekonaniu.

    1837 bajer i nic mądrego

    #54009 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Mi też nie chce się wierzyć aby benzyna v-power dawała odczuwalną różnice. Próbowałem już z tą benzyną i jedyne co się zwiększyło to rachunek.

    #54054 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    V-Power nie daje więcej mocy. No chyba, że odczujecie mniej niż jeden procent, w co wątpię…

    U nas nie ma żadnych Ultimatów, Verw i innych takich. Jeżeli Wam wmawiają, że lepiej lać paliwo 98- lub więcej-oktanowe to nie wierzcie. W Danii jeżdżą te same samochody i motocylke co w Polsce, a ja benzyny 98 nigdzie nie widziałem. Jest V-Power Racing (jest napisane 99+ hold din motor i form) ale nie jest jakoś specjalnie reklamowane. Nie ma żadnych programów lojalnościowych, zbierania punktów i tego typu pierdół.

    Mało tego, w Szwecji widziałem benzynę 85-oktanową (po 10,40 SEK czyli 4,60 PLN) więc na tym też można jeździć…

    #54063 Reply
    Whistler
    Użytkownik
    • 5
    • 271Postów:

    Kisiu, może to było „ekologiczne” paliwo E85 (głównie alkohol + trochę benzyny), chyba, że Szwedzi oznaczają liczbę oktanową tak jak Amerykanie, ale wątpię 😛 W każdym razie normalny, przeciętny silnik nie lubi tego paliwa bez odpowiedniej modyfikacji.

    #54071 Reply
    siwypln
    Użytkownik
    • 23
    • 204Postów:

    pepel88 napisał:

    Pietro napisał:

    pepel88 napisał:
    v pałer ma kopa i to dobrego
    ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać
    ale raz na jakiś czas to ok

    Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm 😉

    akurat mam chinola 125
    w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice…
    czytaj wszystko a nie początek

    Ja też mam pojemność 125cc i jak latam po Bydgoszczy między puszkami to jak zaleje V power racing to czuć różnicę jest zrywniejszy i szybszy lepiej się rozpędza … PEPEL88 jakim śmigasz sprzętem????

    #54072 Reply
    siwypln
    Użytkownik
    • 23
    • 204Postów:

    Każdy ma inne zdanie na ten temat i niech tak zostanie . O to chodziło by poznać wasze opinie i przeżycia związane z stosowaniem V Power Racing. Ja robię testy od miesiąca raz lejąc v p r ,a raz inne 95 i powiem tak :coś jest w tym paliwie i co by to nie było daje kopa . A tych co nie wieżą zapraszam na jazdę próbną do Bydgoszczy na moim skuterku.

    #54073 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Siwy, na twoim skuterku każdy kto się przejedzie, będzie zachwycony, zwłaszcza taki, który dotychczas jeździ 50-ką. Prawda jest taka, że twój skuter leci 70km/h na pół gazu, a 50-tka, 70km/h na full i czy twój skuter zalany jest lepszym paliwem Pb 95, czy gorszym, tak gorszym v-powerem 98 czy 100 okt, nie ma tu żadnego znaczenia 😉

    #56074 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • 65Postów:

    Czyli jak ja mam Torosa Fresco 4T i leje zawsze 98 to krzywdy mu nie robie 😉 ???

    #56083 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Smok1910 napisał:

    Czyli jak ja mam Torosa Fresco 4T i leje zawsze 98 to krzywdy mu nie robie 😉 ???

    Nie robisz mu krzywdy, bo ta benzyna przeznaczona jest do wysilonych silników wysokoobrotowych, o większym stopniu sprężania i z tego powodu stosuje się mniej kaloryczne paliwo.
    Wejdź sobie na stronę http://www.club106.pl Pb95 i PB98 liczba oktanowa fakty i mity

    #180588 Reply
    PrawilnaMorda
    Użytkownik
    • 5
    • 25Postów:

    guliwer55 napisał:

    Odczuwalna jest tylko różnica w cenie

    HAHAHA! Masz like!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: PALIWO 100 OKTANOWE z SHELL-a !!!! V Power Racing
Twoje informacje:




Back to top button