Palące się regulatory napięcia

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #54467 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Witam !
    Mam problem, ponieważ siadł mi po raz 2 regulator napięcia. Wszystko działa, tylko ładuje aku prądem 5-6V, gdy włączę światła to 11-12V, ale silnik obciąża. Objawy te same miałem też kiedyś przy 1 regulatorze, wymieniłem go na nowy i teraz znów problem powrócił. Przebieg ogólny mam 1700km, na nowym regulatorze ok 70km. Co może być przyczyną mojego problemu ? Pojazd to Kymco Super 8 4T. Regulator kupiłem FABRYCZNIE NOWY, musiałem tylko pozmieniać ustawienie pinów, ponieważ w orygnalnym miałem inne – patrzyłem po kolorach.

    #54474 Reply
    Whistler
    Użytkownik
    • 5
    • 271Postów:

    Taki strzał na ślepo, ale może to coś z rezystorami od świateł albo zwarcie w przełącznikach świateł lub kostce tejże? Dealer tego w ramach gwarancji nie naprawił? Jak im się nie będzie podobać, zawsze się można na rękojmię powołać (mi kiedyś w motor-landzie wciskali, że elektroniki gwarancja nie obejmuje). Każdy sprzedawca ma obowiązek uszkodzony towar naprawić lub wymienić na nowy w ciągu 2 lat od daty zakupu. Już nie pierwszy raz słyszę, że w super 8 słabo z elektryką a części drogie. Jak nie moduł świateł, to regulator napięcia.

    //edit
    Widzę, że pisałeś nie tylko na skuterowo o problemie;) Tym ziomkom na forum elektrody chodziło o to, że napisałeś „prądem” zamiast „napięciem”. Prąd mierzy się w amperach a napięcie w woltach:)

    #54491 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    To raczej nie to, mierzyłem opór rezystora i ma ok 16Omów, a na obudowie jest napisane 15Omów, więc chyba ten 1Om to żadna różnica ?
    Po 2 Podłączyłem przed chwilą regulator od silnika 125 i wszystko działa jak należy, ale obawiam się że z czasem też go spali jak te pozostałe regulatory.

    #54493 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Takie rzeczy jak regulatory trzeba kupować oryginalne, nawet jeżeli wydasz 2 razy więcej, masz spokój i w sumie taniej wychodzi, od ciągłej wymiany na tanie badziewie.

    #54496 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Kupiłem z tej aukcji: http://allegro.pl/regulator-napiecia-china-skutery-12v-atv-125-150-i2197546947.html .
    Czy moge kupić taki regulator na 4 piny ? Podłączy jakoś go ? Bo ja mam na 5 pin

    #54499 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    AraS napisał:

    Kupiłem z tej aukcji: http://allegro.pl/regulator-napiecia-china-skutery-12v-atv-125-150-i2197546947.html .
    Czy moge kupić taki regulator na 4 piny ? Podłączy jakoś go ? Bo ja mam na 5 pin

    Zrobiłeś błąd..widzisz w opisie aukcji że pasuje do Kymco? Takie rzeczy zamawia się w Motorlandzie, Mielochu, ew.Racing Planet. Pokusiłeś się na shit z allegro za 20zł, teraz jest efekt.

    #54509 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Tylko, że nigdzie oprócz allegro nie ma takiego regulatora.

    #54538 Reply
    arekde
    Uczestnik
    • 1
    • 55Postów:

    Czy regulator się grzeje jak jedziesz bez świateł i ze światłami? Jak umiesz to sprawdź prąd przed regulatorem (między regulatorem a prądnicą, trzeba przerwać kabelek!) – bez świateł powinien być poniżej 1A, a ze światłami 30W około 2-3A. Podejrzewam że u ciebie bez świateł będzie grubo powyżej 1A…ale usisz zmierzyć, bo tak to tylko gdybanie zostanie.

    #54555 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    AraS – ja nie wiem jak jest z regulatorem napięcia, ale już nauczyłem się przy swoim Kymco ND, że np. przy CDI – fakt, iż coś jest podobne, nie oznacza, że identyczne, bo tak jak wspomniał o tym Pietro powyżej, właśnie są owe drobne, aczkolwiek znaczące różnice konstrukcyjne / techniczne – przynajmniej w elektronice.

    Być może(podkreślam, że gdybam na podstawie swojego CDI jako elektroniki, bo akurat nie przerabiałem tematu regulatora) podobnie jest z regulatorem napięcia i te ChRL mogą się różnic, a być może i coś innego to powoduje – niestety to jest gdybanie i ryzyko jak sam robisz… ja podobnie bawiłem się z CDI jak mi strzeliło, przerobiłem niepotrzebnie od diabła chińskich, a i tak ostatecznie staneło na oryginalnym za ponad 280 pln… i nagle się okazało że moto chodzi jak trzeba, a nie jak na tych chińskich badziewiach.

    #54556 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Bez swiateł trochę się grzeje ale nie bardzo – jest taki letni. gdy wypnę jeden kabel z prądnicy to silnik gaśnie, niezależnie który wypnę (wychodzą 2 prądowe z prądnicy). Na kostce zaraz za magnetem jest taki sam prąd jak na regulatorze 5-6Volt, ale gdy wepnę sprawny regulator to 14-15Volt.
    Na elektrodzie mi powiedzieli że przez akumulator się mi palą te regulatory bo nie trzyma prądu. Po nocy jest w nim zawsze 5-6Volt. Coś mi się nie chce w to wieżyć że to porzez akumulator.

    #54557 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Jak chcesz oryginalny, to dzwoń do motorlandu – oni wiele rzeczy w necie nie mają wystawianych, a mają na stanie.
    Ja tak właśnie kupiłem CDI, którego nikt nie miał w PL oryginalnego (praktycznie już myślałem że ebay mi tylko został) i wszędzie proponowano mi w PL jakieś podróbki, które się nie nadawały.

    #54558 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    No tak ale jaka cena wyjdzie za to ..

    #54598 Reply
    Whistler
    Użytkownik
    • 5
    • 271Postów:

    Na aku jest 5-6V? Wcześniej pisałeś, że ładowanie ma takie wartości a nie sam akumulator. To może akumulator jest po prostu 6V zamiast 12? Bo Normalny 12V akumulator jak trzyma napięcie poniżej 11V to właściwie już jest uważany za zniszczony (nie wiem jak żelowe, ale pewnie podobnie). No chyba, że w Super 8 jest instalacja 6 Woltowa, ale raczej części jak widzę to pod 12V 😛

    #54604 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Akumulator jest 12V, ale jest już zużyty i trzyma sam tylko 5-6Volt, ale na sprawnym regulatorze napięcie ma 14-15Volt – czyli przyjmuje prąd. A na uszkodzonym regulatorze samo ładowanie wynosi 5Volt niezależnie czy jest podłączony aku czy nie.

    #54692 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Pomyłka aku trzyma zawsze 10-11Volt. Zaobserwowałem na nowym regulatorze 3 rzeczy:
    1. Po nagrzaniu silnika prąd z cewki na 2 kablach na wolnych obrotach wynosi ok 16V, a gdy gazuje to dochodzi do 30Volt.
    2. Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, nie ma poboru prądu to z okolic magneta coś tak „wyje”
    3. Gdy włączone są światła i włączę kierunkowskaz to światła przygasają(nie całkiem).

    #54704 Reply
    arekde
    Uczestnik
    • 1
    • 55Postów:

    1. 16V jest OK, przy wyższych obrotach na cewkach na pewno powinien wzrosnąć , ale nie wiem o ile. Ważne aby na wyjściu regulatora nie przekraczało 15 wolt.
    2. Musisz rozkręcić obudowę i sprawdzić czy coś nie zahacza – łopatki wentylatora…
    3. Możesz mieć niedokładny styk na kablach, lepiej pomierz napięcia. Zmierz napięcia na kablach cewki jak masz zgaszone i zapalone światła – nie mogą spadać poniżej 12V.

    #54705 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Jakby zahaczało to by cały czas wyło. To wycie polega na tym, że silnik chodzi na wolnych obrotach, bez świateł itp i w tym czasie wyje ale gdy tylko wcisnę stop lub włącze światła to wycie znika.
    Nie spadają poniżej 12V, chyba że na jednym z 2 uszkodzonych regulatorów napięcie jest 7V.
    Regulator się grzeje bardziej ze światłami, ale jest taki letni, trzeba się „wczuć” żeby wyczuć że jest cieplejszy od otoczenia.

    #54751 Reply
    arekde
    Uczestnik
    • 1
    • 55Postów:

    No to chyba musisz wyciągnąć koło magnesowe i sprawdzić co tam może wyć, poszukać luzów, drgań cewek.Potrzebny będzie specjalny ściągacz do koła magnesowego.

    #54769 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Mam już takowy, bo czyściłem cewki już. Ale zastanawia mnie jedna rzecz: Jakby był luz to wyłoby chyba cały czas nie ? A u mnie przy poborze prądu nie wyje już.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Palące się regulatory napięcia
Twoje informacje:




Back to top button