Opinie: Zipp Neken: Za kierownicą

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Zipp Neken: Za kierownicą

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe tomek17078 tomek17078 7 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #92835
    Zdjęcie profilowe Skuterowo.com
    Skuterowo.com
    Użytkownik
    • Postów: 328

    Coś w rodzaju Manica, tyle że 50-tka.

    #92836
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Pierwsze co mnie odrzuca w tym „moto” to hample – z tyłu bęben, z przodu hydrauliczny tarczowy z 1-tłoczkowym zaciskiem i chińskim ABS-em – pojazd i kierujący zasługują na coś lepszego… Co do wibracji to jest to cecha wszystkich pojazdów z tymi silnikami (139FMB), a owe wibracje to tzw. momenty swobodne. Porażką, w tym przypadku nie tylko Zippa ale wszystkich producentów jest to, że podnóżki pasażera są montowane właśnie do silnika. Co do znalezienia luzu to w każdym moto wymaga to wprawy ;). Najlepiej chyba przy zatrzymaniu wbijać na 1 i wtedy pomiędzy 1 i 2 na luz. Ale to, że biegi potrafią wypadać to jakieś nieporozumienie… Ostatnio na blogu lamentowałem, jak to mój 2-letni motorower przez zimowe przejażdżki dostał kilku wykwitów rdzy. A tutaj mamy nowy pojazd, a już na cylindrze, nitach wlewu paliwa, „clip-onach” kierownicy jest rdza – masakra. Żeby nie było, że nic mi się nie podoba to napiszę, że wydeszek jest niezły ;).

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #92837
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Michu, on niestety ma rok i bywał w różnych rękach, które różnie o niego dbały. ABS brak.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #92838
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Rozumiem ;). Jeśli on nie ma ABS, to co znajduje się przy przednim hamulcu (pomiędzy przewodem hamulcowym a hamulcem)? Podam przykłady hamulców z i bez ABS: http://www.tnij.org/zabs http://www.tnij.org/bezabs

    #92839
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Michał, zacisk 1-dno tłoczkowy na przednim kole, wcale nie jest taki zły, tym bardziej w 50-tce 😉 W moim Kymkaczu 150ccm, też z przodu mam 1 tłoczek i jest OK, natomiast z tyłu bęben nie wydala, mogłaby być tarcza, ale ja się przyzwyczaiłem i hamuje tylko przednim, tylny używam awaryjnie, albo na niepewnym podłożu, typu piasek lub jesienne liście 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #92840
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Wiesz Pietro, w chińczyku miałem z przodu 2-tłoczkowy i z tyłu będen i tylko z tego pierwszego byłem zadowolony. W Kymco mam z przodu i z tyłu 2-tłoczkowe hydrauliczne i nie wyobrażam sobie jazdy z innymi hamulcami – to są żyletki, nie ma sytuacji i prędkości żeby nie dały rady ;). O bębnie nawet mi nie pisz – 1500km i się hamulec skończył…

    #92841
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Mój bębnowy na tyle wygląda jak nowy, żadnych rys na piaście koła i szczękach-szczęki grube jak nowe, tyle że słabo hamują, muszę sciskać klamkę wszystkimi palcami (przebieg ponad 30tyś.km) Trzeba przyznać Kymco, że materiały mają b.dobrej jakości.. szczęki sprzęgła też jak nowe (dużo mięsa), przy takim przebiegu!!! 🙂

    #92842
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Osobiście nie rozbiegałem koła żeby sprawdzić stan szczęk, ale nawet jeśli były całe to tym bardziej nie chcę mieć już więcej do czynienia z bębnami (jakim cudem kiedyś motocykle miały z przodu i z tyłu bębny?!). No dobra, zobaczmy co inni sądzą o Nekenie ;).

    #92843
    Zdjęcie profilowe Melonier
    Melonier
    Użytkownik
    • Postów: 99

    Ja też jestem zwolennikiem hamulca tarczowego to większa siła hamowania przy tak małych bębnach takiej nie uzyskamy. Co do motorowerów ,osobiście uważam to za pojazd kamikadze i mało miejski. Na miasteczka bez tłoku i dłuższe wypady może tak ale na Wrocław to skuter wymiata i nie ma mocnych. Pamiętanie o biegach przy takim tasowaniu się aut to masakra. Nawet duża wprawa nie da tego komfortu co automat.

    “Gdy Tylko Mogę w Korkach Nie Stoję!”
    Skuter to moja pasja.
    #92844
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Michał, ja rozbierałem tylne koło żeby sprawdzić stan szczęk, wyczyścić i nasmarować ośkę rozpieracza. Też wolałbym z tyłu tarczę, ale bębny jednak są trwalsze, nawet do dziś są stosowane w drogich, dużych motocyklach 😉

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie