Opinie: Wywrócony motocykl? Być może ktoś pozazdrościł...

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Wywrócony motocykl? Być może ktoś pozazdrościł...

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #180604 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Nogi bym z dupy powyrywał.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #180642 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #180644 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 554

    na bocznej stoi stabilniej niż na centralnej. 3 punkty podparcia szerzej i niżej środek ciężkości. Jeżeli nie jest to jakaś akcesoryjna stopka na której motor prawie leży na granicy przeważenia to na 10000% jest stabilniej na bocznej niż na centralnej.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #180645 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    No, byłbym ostrożny co do takiej opinii. To bardzo zależy od konkretnej konstrukcji. Niektóre boczne nóżki, przy niewielkim popchnięciu do przodu elegancko się składają i gleba murowana. Raczej skłaniałbym się do opinii, że motorowery stabilniej stoją na centralnej stopce. Przy cięższych maszynach (motocyklach) boczna może być lepsza.

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #180649 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe manonfire
    manonfire
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Również uważam,że motocykl paradoksalnie stabilniej stoi na kosie. Chyba, że to jakaś akcesoryjna, bo z reguły fabryczne boczne są wystarczająco dobrze zaprojektowane i jak nie są przetrącone po jakimś szlifie mogą naprawdę dużo wytrzymać. Mam kumpla, który w dłuższych podróżach czy to na zlotach kimał na swojej TDM900, a waży chłopina pod stówkę stawiawszy ją na bocznej, bo i też centralki nie posiadał :). Mam u siebie również centralną i przykrytego plandeką moto nie zostawiłbym na centralce przy silnym wietrze. Moto stawiam na centralce w zasadzie tylko wtedy, jak coś muszę w nim podłubać. W skuterze (Zipp Quantum GT5), choć to dość duża pięćdziesiątka było odwrotnie (prócz naturalnie dłubania na kosie), choć i tak wichura mi go położyła dwa sezony temu. Pozdrowienia na Nowy Rok i nowy sezon.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #180651 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 554

    Druid napisał:

    No, byłbym ostrożny co do takiej opinii. To bardzo zależy od konkretnej konstrukcji.

    Tak, ale to trzeba tak zaprojektować konkretną konstrukcje żeby spieprzyć to co oferuje ona sama z siebie. Na prawidłowo wykonaną boczną nie ma bata.
    Jeżeli podłoże jest na tyle twarde że ona sie nie wbije w ziemie to dobra nóżka boczna bije dobrą nóżkę centralną na głowę w dziedzinie stabilności.
    Z moich osobistych doświadczeń odnośnie wiatru:
    – jeżeli zapowiadają porywiste wiatry w okolicy 80km/h (powyżej 20m/s) może nie pomóc żadna nóżka, trzeba uciekać w spokojniejsze miejsce. Wszystkie prognozy z porywami do 20m/s przestał na bocznej i ani drgnął.
    Stojąc na centralnej przy wietrze około 60km/h (powiedzmy nawet mniej niż 15m/s) już mu dociążało podniesione koło i sie kiwał na tej centralnej przód-tył. Wcale nie wyglądało to stabilnie i zachęcająco. Nie wiem co by było jakby dostał z boku taki powiew. A wtedy miał 30L kufer a nie 50L.
    A to 104kg locha czyli cięższa niż średnia w tej klasie. Lżejszymi łatwiej pomiatać.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
Odpowiedz do: Opinie: Wywrócony motocykl? Być może ktoś pozazdrościł...
Informacje o Tobie: