Opinie: Wywrócony motocykl? Być może ktoś pozazdrościł…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #180604
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    Nogi bym z dupy powyrywał.

    #180642
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:
    #180644
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    na bocznej stoi stabilniej niż na centralnej. 3 punkty podparcia szerzej i niżej środek ciężkości. Jeżeli nie jest to jakaś akcesoryjna stopka na której motor prawie leży na granicy przeważenia to na 10000% jest stabilniej na bocznej niż na centralnej.

    #180645
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    No, byłbym ostrożny co do takiej opinii. To bardzo zależy od konkretnej konstrukcji. Niektóre boczne nóżki, przy niewielkim popchnięciu do przodu elegancko się składają i gleba murowana. Raczej skłaniałbym się do opinii, że motorowery stabilniej stoją na centralnej stopce. Przy cięższych maszynach (motocyklach) boczna może być lepsza.

    #180649
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    Również uważam,że motocykl paradoksalnie stabilniej stoi na kosie. Chyba, że to jakaś akcesoryjna, bo z reguły fabryczne boczne są wystarczająco dobrze zaprojektowane i jak nie są przetrącone po jakimś szlifie mogą naprawdę dużo wytrzymać. Mam kumpla, który w dłuższych podróżach czy to na zlotach kimał na swojej TDM900, a waży chłopina pod stówkę stawiawszy ją na bocznej, bo i też centralki nie posiadał :). Mam u siebie również centralną i przykrytego plandeką moto nie zostawiłbym na centralce przy silnym wietrze. Moto stawiam na centralce w zasadzie tylko wtedy, jak coś muszę w nim podłubać. W skuterze (Zipp Quantum GT5), choć to dość duża pięćdziesiątka było odwrotnie (prócz naturalnie dłubania na kosie), choć i tak wichura mi go położyła dwa sezony temu. Pozdrowienia na Nowy Rok i nowy sezon.

    #180651
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    Druid napisał:

    No, byłbym ostrożny co do takiej opinii. To bardzo zależy od konkretnej konstrukcji.

    Tak, ale to trzeba tak zaprojektować konkretną konstrukcje żeby spieprzyć to co oferuje ona sama z siebie. Na prawidłowo wykonaną boczną nie ma bata.
    Jeżeli podłoże jest na tyle twarde że ona sie nie wbije w ziemie to dobra nóżka boczna bije dobrą nóżkę centralną na głowę w dziedzinie stabilności.
    Z moich osobistych doświadczeń odnośnie wiatru:
    – jeżeli zapowiadają porywiste wiatry w okolicy 80km/h (powyżej 20m/s) może nie pomóc żadna nóżka, trzeba uciekać w spokojniejsze miejsce. Wszystkie prognozy z porywami do 20m/s przestał na bocznej i ani drgnął.
    Stojąc na centralnej przy wietrze około 60km/h (powiedzmy nawet mniej niż 15m/s) już mu dociążało podniesione koło i sie kiwał na tej centralnej przód-tył. Wcale nie wyglądało to stabilnie i zachęcająco. Nie wiem co by było jakby dostał z boku taki powiew. A wtedy miał 30L kufer a nie 50L.
    A to 104kg locha czyli cięższa niż średnia w tej klasie. Lżejszymi łatwiej pomiatać.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button